ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Δήμοι και βιώσιμη κινητικότητα… άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε

Αν δεν το αντιληφθήκατε, η Ευρωπαική Εβδομάδα Κινητικότητας, μια διοργάνωση  που συντονίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 1998 και που φέτος είχε σαν σύνθημα Clean air – it’s your move, τελειώνει σήμερα 22 Σεπτεμβρίου. Φυσικά δεν ήταν τόσο εύκολο να το αντιληφθεί κανείς μια και στην Ελλάδα με πάνω από 300 Δήμους, μόλις οκτώ δήλωσαν συμμετοχή (Μεσσολόγγι, Πάτρα, Σέρρες, Σκύδρα, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Χίος, Λάρισα). 
Δήμοι και βιώσιμη κινητικότητα... άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε 1
Συνολικά 1878 Δήμοι συμμετείχαν σ’ ολόκληρη την Ευρώπη. Στη χώρα μας φαίνεται πως τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΔΕΝ τους απασχολεί το γεγονός πως κατέχουμε την πρωτοκαθεδρία στην  Ευρώπη τόσο στον αριθμό θυμάτων από τροχαία όσο και στο επίπεδο ρύπανσης της ατμόσφαιρας στις μεγαλουπόλεις. Στη Ρουμανία, όπου οι δείκτες αυτοί είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τα δικά μας, συμμετείχαν 52 Δήμοι. Εδώ είναι εντυπωσιακό πως ούτε ένας Δήμος απο το λεκανοπέδιο Αττικής δεν συμμετείχε! 
Και φυσικά δεν είναι η οικονομική κρίση το αίτιο αυτής της απουσίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια μόλις μια χρονιά οι συμμετοχές ελληνικών Δήμων ξεπέρασαν τις δέκα… Παντελής αδιαφορία για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (χαρακτηριστική περίπτωση οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας), παντελής αδιαφορία για την προστασία των πεζοδρόμων που έχουν μετατραπεί σε ελεύθερα parking και δρόμους διπλής κατεύθυνσης, πλήρης αδυναμία στην συντήρηση του οδικού δικτύου και της σηματοδότησής του, συνέχιση των παράνομων δραστηριοτήτων σε σχέση με την φονική υπαίθρια διαφήμιση, όργιο αυθαιρεσιών σε σχέση με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, σχεδιασμός κάθε κυκλοφοριακού έργου με βάση της ανάγκες κίνησης του ΙΧ και όχι του πεζού και των άλλων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, για να αναφέρουμε μόνο μερικά, χαρακτηρίζουν στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το δημοτικό “ενδιαφέρον” για την βιώσιμη κινητικότητα.
Θα ήταν φυσικά ανέκδοτο να περιμέναμε πρωτοβουλίες όπως πχ του σχεδιασμού ζωνών ήπιας κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις, με περιορισμό της ταχύτητας στα 30km/h. Στην Αγγλία μπορεί το 1/4 των Δημοτικών συμβουλίων της χώρας να έχει πάρει ανάλογες αποφάσεις, αλλά εδώ δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει, είναι η κακιά ώρα…
Ήδη τα κόμματα ξεκίνησαν δημοσκοπήσεις για τους καταλληλότερους υποψήφιους για τους μεγάλους Δήμους. Φαντάζει βέβαια απίθανο τα ζητήματα της κυκλοφορίας να μπουν ξαφνικά στην ατζέντα και αποτελέσουν και κριτήριο επιλογής υποψηφίων. Η σημερινή πραγματικότητα των πόλεων και των Δημάρχων μάλλον το αποκλείει.
Βιώσιμη κινητικότητα αλα ελληνικά
Ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας, με την υποστήριξη και του δημάρχου Πειραιά διεκδικεί την δημιουργία πίστας αγώνων Formula 1 στην περιοχή του. Το ίδιο έργο διεκδικεί και ο Δήμος Φαρών με την υποστήριξη του Δήμου Πατρέων… Πριν λίγους μήνες ο Ερντογάν, παρότι η Κωνσταντινούπολη διέθετε πίστα, σταμάτησε τους αγώνες γιατί του ζητούσαν 10.000.000 ευρώ σαν κρατική επιχορήγηση κάθε χρόνο. Εδώ, πέρα από θετικό πρότυπο για την νεολαία για τον εθισμό στην ταχύτητα, θα είναι και κερδοφόροι… Προφανώς όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες.

Αθήνα: Πεζόδρομος “αλά ελληνικά”, οδός Θεμιστοκλέους.
DSC_4968

Θεσσαλονίκη: οδόστρωμα “αλά ελληνικά”. Δυο νεκροί μοτοσικλετιστες σ αυτο το σημείο. (Πρωτοδικα καταδίκη αντιδημάρχου & Προισταμένου Τεχνικών Υπηρεσιών σε 3 χρονια με αναστολή γαι τον ένα απο τους φόνους). 

Βολος
Ποδηλατόδρομος “αλά ελληνικά” (Βόλος, Εκκρεμεί δικαστικά).





Ο Δήμαρχος Άργους αναλύει την μεγάλη κατάκτηση και τις επιπτώσεις της. Πριν δυο χρόνια η Lamborgini έδωσε το όνομα “πορτοκαλί του Άργους” σε ένα από τα χρώματα των αυτοκινήτων της. Τα οφέλη αργούν λίγο ακόμα, αλλά όπου νάναι φτάνουν…
Ηράκλειο Κρήτης Αύγουστος 2012- Νεοτοποθετημένη παράνομη διαφημιστική πινακίδα σε νησιδα- Λεωφόρος Κνωσου

Ηράκλειο Κρήτης, Αύγουστος 2012- Νεοτοποθετημένη παράνομη διαφημιστική πινακίδα σε νησίδα, Λεωφόρος Κνωσού
Πηγή: http://sostegr.wordpress.com, SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button