Μία γυναίκα 65 ετών έχασε σήμερα το μεσημέρι τη ζωής της μερικά λεπτά αφού αποχώρησε από το εμβολιαστικό κέντρο, μετά τη χορήγηση της πρώτης δόσης εμβολίου για τον κορωνοϊό της AstraZeneca. Οι υγειονομικές αρχές εξετάζουν το περιστατικό και αναμένουν το αποτέλεσμα της νεκροψίας νεκροτομής για να βγάλουν συμπεράσματα για τα αίτια του θανάτου.

Η νεκροψία – νεκροτομή καθώς και οι τοξικολογικές και ιστολογικές εξετάσεις που θα κριθούν αναγκαίες να γίνουν θα ρίξουν φως στα αίτια του θανάτου της 65χρονης γυναίκας που κατέληξε λίγη ώρα μετά τον εμβολιασμό της στο Ίλιον.

Σύμφωνα με πληροφορίες η γυναίκα πήγε σήμερα το μεσημέρι (13:45) να εμβολιαστεί στο Κέντρο Υγείας στο Ιλιον. Εκεί έλαβε την πρώτη δόση από το εμβόλιο και αφού πέρασε και το 20λεπτο της παρακολούθησης, αποχώρησε από το κέντρο χωρίς να εμφανίσει κάποιο πρόβλημα.

Όπως είπε αυτόπτης μάρτυρας, 15 λεπτά μετά είδε την 65χρονη να κάθεται σε ένα παγκάκι σε παρακείμενο παρκάκι και έδειχνε να μην αισθάνεται καλά. Αμέσως ζητήθηκε βοήθεια και προσέτρεξαν γιατροί από το εμβολιαστικό κέντρο, που παράλληλα ειδοποίησαν το ΕΚΑΒ. Παρά το γεγονός ότι της προσφέρθηκε άμεσα βοήθεια, η γυναίκα υπέκυψε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η γυναίκα δεν ανέφερε κάποιο πρόβλημα υγείας, αν και ήταν παχύσαρκη, διαβητική, και καπνίστρια.

Οι υγειονομικές αρχές διερευνούν τα αίτια του θανάτου και αναμένονται τα αποτελέσματα της νεκροψίας-νεκροτομής. Επίσης το περιστατικό έχει δηλωθεί ήδη στην υπηρεσία φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ. Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι ο θάνατος δεν συνδέεται με το εμβόλιο, καθώς σημειώθηκε πολύ γρήγορα μετά τη χορήγηση.

Να υπενθυμίσουμε ότι Σε συνέχεια των ανακοινώσεων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ), η φαρμακοβιομηχανία AstraZeneca σε συμφωνία με τον ΕΜΑ και τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων ενημέρωσε εγγράφως τους επαγγελματίες υγείας σχετικά με το ενδεχόμενο θρομβοπενίας και διαταραχών της πήξης, σε σχέση με το εμβόλιο της εταιρείας κατά της COVID-19.

Ειδικότερα, μετά την εξέταση των δεδομένων προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα: Εμβόλιο έναντι της COVID-19 της AstraZeneca: τα οφέλη υπερτερούν των κινδύνων παρά την ενδεχόμενη σύνδεση ταυτόχρονης εμφάνισης σπανίων θρομβώσεων με συνοδό χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων. Ένας συνδυασμός θρόμβωσης και θρομβοπενίας, σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδευόμενος από αιμορραγία, έχει παρατηρηθεί πολύ σπάνια μετά τον εμβολιασμό με το εμβόλιο έναντι της COVID-19 της AstraZeneca.

Οι Επαγγελματίες Υγείας θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση για σημεία και συμπτώματα θρομβοεμβολής ή/και θρομβοπενίας. Οι εμβολιασθέντες θα πρέπει να καθοδηγούνται να ζητούν άμεση ιατρική βοήθεια εάν εμφανίσουν συμπτώματα όπως δύσπνοια, θωρακικό άλγος, οίδημα κάτω άκρων, επίμονο κοιλιακό άλγος μετά τον εμβολιασμό.

Επιπλέον, οποιοσδήποτε εμβολιαζόμενος με νευρολογικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένων σοβαρών ή επίμονων πονοκεφάλων και θολής όρασης μετά τον εμβολιασμό ή που εμφανίζει μώλωπες του δέρματος (πετέχειες) πέρα από το σημείο του εμβολιασμού μετά από μερικές ημέρες, θα πρέπει να αναζητήσει άμεση ιατρική βοήθεια.