ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΔΗΜΟΤΙΚΑΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΙΝΩΝΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά…

 

Κάθε φορά που γράφουμε για μια παρέμβαση στη Λ. Αθηνών, όπως πρόσφατα σχετικά με την κατασκευή πεζογεφυρών στο Παλατάκι και το Δάσος, ξυπνάει στο διαδίκτυο μια “στοιχειωμένη” επιθυμία της πόλης: Η υπογειοποίηση της μεγάλης Λεωφόρου, που θα έδινε τεράστια ανάσα στο Χαϊδάρι, κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική.

Το θέμα αναζοπυρώθηκε κατά τη δημόσια συζήτηση, σε Δημοτικό Συμβούλιο και διαδίκτυο, για τις δύο νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών. Κάποιοι θεωρούν ατελέσφορη δαπάνη τις πεζογέφυρες ζητώντας υπογειοποίηση. Από την άλλη, κάποιοι θεωρούν ότι αυτά είναι ανόητα “όνειρα θερινής νυκτός”.

“Να υπογειοποιηθεί και η Λ. Αθηνών που περνά από το Χαϊδάρι και να συνδεθεί με το νέο έργο για τον κόμβο Σκαραμαγκά. Δύο μόνο πεζογέφυρες στη Λ. Αθηνών δεν λύνουν το πρόβλημα. Αυτό άλλωστε ήταν και αίτημα της σημερινής δημοτικής αρχής όταν ήταν αντιπολίτευση”, γράφει ο αναγνώστης μας 

Ωστόσο το Υπουργείο Υποδομών δρομολογεί έργα υπογειοποιήσεων μεγάλων οδικών αρτηριών και συναφών παρεμβάσεων, που αναμένεται να ξεπεράσουν σε κόστος τα 500 εκατ. ευρώ, στο Λεκανοπέδιο της Αττικής τα προσεχή χρόνια.

Συγκεκριμένα θα γίνει, η βύθιση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος σε δύο σημεία, συνολικού μήκους τριών χιλιομέτρων, από το Φάληρο έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ακόμη, υπογειοποίηση σχεδιάζεται και σε άλλο ένα τμήμα της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος και συγκεκριμένα σε μήκος επίσης της τάξεως των τριών χιλιομέτρων από την παραλία του Αλίμου (μετά τη σύνδεσή της με τη λ. Αλίμου) μέχρι το ύψος του Ελληνικού, στο ύψος της μαρίνας.

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 2

Επιπλέον, αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο για τη σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 110 εκατ. ευρώ, που αφορά την κατασκευή μιας σήραγγας 3,1 χιλιομέτρων, που θα υπογειοποιεί το τμήμα Αθήνα – Τρεις Γέφυρες με τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή.

Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ότι για ένα περίπου χιλιόμετρο υπογειοποίησης στη Λ. Αθηνών, με πολύ χοντρικό υπολογισμό χρειάζονται 25-30 εκατ. ευρώ. Αν επιλεγεί η λύση μικρής παρέμβασης σε δύο σημεία (Παλατάκι, Γ. Παπανδρέου), στο πρότυπο του κόμβου Λ. Αθηνών – Θηβών (βλέπε πιο κάτω πρόταση πρόταση του πολεοδόμου Γ. Διαμαντόπουλου), το ποσό θα είναι πολύ μικρότερο.

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 4
Μοσχάτο, όταν ολοκληρωθεί η υπογειοποίηση της Λεωφόρου και η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου. Στη δυτική Αθήνα;

Και εδώ το ίδιο!

Στόχος των κυβερνητικών σχεδιασμών για Παραλιακή και Σεπόλια είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής και να περιοριστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. Ελληνικό) τα εν λόγω έργα συνδέονται με νέες μεγάλες παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.

Τους ίδιους ακριβώς λόγους επικαλούνται και όσοι ζητούν υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών, η οποία με 8 λωρίδες κυκλοφορίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της Αθήνας και δέχεται πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πολλά. Το μόνο θεωρητικό κώλυμα είναι ότι εδώ βρισκόμαστε στη δυτική Αθήνα και όχι την παραλιακή.

Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα για μια αριστερή κυβέρνηση σαν τη σημερινή και ας μην ξεχνάμε ότι οι πιο θερμοί υποστηρικτές του έργου αυτού ήταν οι Πολίτες σε Δράση, από την εποχή που ηγείτο της παράταξης ο Δημήτρης Βίτσας, κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης.

Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 6
Η πρόταση του πολεοδόμου Γρηγόρη Διαμαντόπουλου για μικρό υπόγειο κόμβο στη Λ. Αθηνών, Παλατάκι. (Από το xpolis.blogspot.gr.)

Χαρακτηριστικά, έγραφε η δημοτική παράταξη στις 30-11-2009:

“Για να επιτευχθεί η ενότητα του χώρου στο Χαϊδάρι απαιτείται υπογειοποίηση της λεωφόρου τουλάχιστον σε ορισµένα κρίσιµα σηµεία όπως το νέο Δηµαρχείο (σύνδεση Γρηγορούσας – Κέντρου), το παλιό Δηµαρχείο, όπου επιτυγχάνεται η ενότητα οικιστικού ιστού µε Στρατόπεδο και Νοσοκοµείο και τέλος στην Γ. Παπανδρέου (επικοινωνία ∆άσους – Κουνελίων). Αντίστοιχη ανάγκη υπάρχει και σε άλλα σηµεία όπως στο ∆αφνί.” (περισσότερα εδώ
 
Αν υπάρχει πολιτική βούληση και χρήμα για υπογειοποίηση 6 χιλιομέτρων στην παραλιακή, γιατί να μην επιμείνουμε για αντίστοιχη μεταχείριση σε μικρότερη κλίμακα στην περιοχή μας; Ίσως το πρώτο που χρειάζεται είναι να πάψουμε να το θεωρούμε εμείς οι ίδιοι σαν ουτοπία και όνειρο θερινής νυκτός. Οι κυβερνητικές προθέσεις μας δείχνουν το δρόμο…
Μενέλαος Χρόνης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ “ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ”
  “Το χιλιόμετρο του θανάτου”. Τα “μαύρα” στατιστικά των τροχαίων στο Χαϊδάρι και τα σημεία καρμανιόλες
Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι, τελικά... 8
Δυστύχημα στη διασταύρωση Λ. Αθηνών και Γ. Παπανδρέου (φωτό αρχείου)

Παρόμοια Άρθρα

6 Σχόλια

  1. Οι ενεργοί πολίτες Χαιδαρίου ,όπως κινητοποιηθηκαν και επιμενουν τοσα χρονια -και καλά κάνουν και ολοι ειμαστε μαζι τους- για τη διεκδικηση και επιστροφή της θάλασσας μας – Σκαραμαγκάς- και για την ενοποίηση Δαφνί- Αφαία- Μπλοκ 15 και Παλατάκι και Ιερά Οδό ας προσθέσουν και την υπογειοποίηση. της Λ. Αθηνών, να δοθεί λύση και στην ένωση του Δήμου συνολικά και ασφάλεια των πολιτών και γρηγορότερη μετακίνηση και μείωση κυκλοφοριακού και ρύπων και ήχητική ρύπανση και τοσα άλλα που μας εχει φορτώσει και η λ. ΑΘΗΝΏΝ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ.
    Ολοι οι ταξιδιώτες που δεν επιλέγουν την αττικη οδο από και προς Ολυμπία και ιονία οδό , περνούν από το Χαιδάρι .Τώρα που είναι κυβέρνηση ας προχωρήσουν στα έργα που οι ίδιοι προτείνουν.
    Τι έχει να πει ο κος Βίτσας;
    Δεν είμαστε οι φτωχοί συγγενείς κανενός,όλοι είμαστε ίσοι , τα ιδια δικαιώματα εχουμε ολοι στη Αττική και στην υπόλοιπη χώρα γιατί οι φόροι που πληρώνουμε διανέμονται σε ολοκληρη την επικράτεια με τον ιδιο τρόπο , υπάρχει και σχετική απόφαση του ΣτΕ για το έννομο συμφέρον όλων των πολιτών για έργα ανα την επικράτεια.

  2. μικροι ανθρωποι ολοι στο δημοτικο συμβούλιο της πόλης μας , οι αντιπαλότητες , οι μικροεγωισμοί τους , ο επαρχιωτισμός , ο νεποτισμός και η ευνοιοκρατία και η ελλειψη γνωσεων δεν αφήνουν τη κανονικότητα, τους ανθρώπινους όρους διαβίωσης, τη πολη να αναπτυχθεί με όραμα και προσανατολισμό στην ευημερία , στο μέλλον, εχουμε τοση ομορφια ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΔΑΣΗ, γυρω γυρω κ χωρους πρασίνου εντος της πόλης ποια άλλη περιοχη στην αθήνα έχει τοσο πρασινο μεσα και γυρω όπως,ΔΙΟΜΗΔΕΙΟ ΚΗΠΟ , το ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ , το ΘΕΑΘΗΝΑΙ, το αθλητικο στο δασος , κολυμβητήριο, γήπεδα ποδοσαφιρου, τεννις, αρχαιολογικους χωρους, μνημειο UNESCO -MONH ΔΑΦΝΙΟΥ- σκοπευτηριο -στρατόπεδα -νοσοκομειο ΑΤΤΙΚΟ- ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΟ ΔΑΦΝΙ-ΔΡΟΜΟΚΑΙΤΕΙΟ- και τη περιοχη στην αφαία μεχρι το Σκαραμαγκά , όλα στη τύχη τους αφημένα,
    ένα δημοτικο παρκινγκ στο κεντρο της πόλης για τους επισκέπτες , μια παιδικη χαρα της προκοπης, ένα πεζοδρομιο με οδηγο οδευσης τυφλων ;;ΕΝΑ λεωφορειο της προκοπης να παμε από πλατεια Λαού στη πλατεία Ηρώων , ουτε καν ΜΕΤΡΟ ,στα ορια του δήμου και οι υπολοιποι που μένουμε ΓΡΗΓΟΡΟΥΣΑ, ΑΦΑΙΑ , ΔΑΣΟΣ, ΚΟΥΝΕΛΙΑ; (που θα εχει και η αγία βαρβάρα σε λίγο ) ενώ θα μπορούσαμε με τους επισκεπτες και μονο στις ομορφιες της πολης μας , να συντηρείται , να ζει ολο το χαιδαρι
    δείτε στη πλατεια δημαρχειου μονο, που σταθμευουν τα ΚΤΕΛ από τη μιση Ελλάδα , και εμεις απλα κοιτάμε ……….περιμένουμε τον ΓΚΟΝΤΟ
    θεωρούμε ουτοπία την υπογειοποίηση της πόλης ενώ το δεχόμαστε για τη παραλιακή , ε δεν μας φταίει κανένας αν υποτιμούμε μονοι μας τους εαυτούς μας και ψηφίζουμε τα ανθρωπάκια που μας καταδικάζουν στη μιζέρια……………

  3. η πολη πρεπει να ενωθει, οι πολιτες σε δραση χαιδαριου όπως διεκδικουν το σκαραμαγκα και υποστηριζουν την ενοποιηση των μνημείων – ιερο αφροδιτης-μονη δαφνιου-μπλοκ 15 , να συμπεριλάβουν και την ενοποιηση της πολης μεσω της υπογειοποιησης της λεωφόρου, οι κατοικοι παιζουμε κορωνα γραμματα τη ζωή μας καθημερινά και όχι μονο στη λεωφορο αλλά και στους στενους δρομους με τα παρανομα σταθμευμένα οχήματα και την ελλειψη ορατότητας στις διασταυρώσεις από αστικο εξοπλισμο που είναι παρανομα τοποθετημένος, δεν ειμαστε οι φτωχοι συγγενείς στην αττική , πληρωνουμε φόρους διεκδικουμε ισοτιμη μεταχείριση Και εργα υποδομης προς όφελος όλων (και στο χαιδαρι πληρωνουμε και υψηλα δημοτικα τελη για υπηρεσίες που δεν απολαμβάνουμε .)

  4. https://www.efsyn.gr/arthro/i-eleysina-stin-akropoli-meso-ieras-odoy
    Σύμφωνα με το σκεπτικό των διοργανωτών η έκθεση στοχεύει να αναδείξει τον «στενό δεσμό του φημισμένου Ιερού της Ελευσίνας, στην περιφέρεια της αρχαίας Αττικής, με την ίδια την πόλη της Αθήνας, όπου τα Ελευσίνια γιορτάζονταν τις πρώτες τέσσερις μέρες από τις συνολικά εννέα».

    Γι’ αυτό η έκθεση θα διαρθρώνεται στις δύο βασικές ενότητες «Ιερά Οδός» και «Ελευσίνα», οι οποίες θα εξαντλούνται μέσα από επτά υποενότητες, αντίστοιχα. Ο επισκέπτης μέσα από τα εκθέματα θα περιηγείται στο «Ελευσίνιο της Αθήνας», στη «Γέφυρα του αθηναϊκού Κηφισού», στο «Ιερό του Απόλλωνα στο Δαφνί», στο «Σπήλαιο του Πανός επί της Ιεράς Οδού», στο «Ιερό της Αφροδίτης και του Ερωτα» κ.α. στην πρώτη ενότητα.
    NA H EΥΚΑΙΡΙΑ ,( ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ) ΤΩΡΑ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ : ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ
    ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ-ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ-ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ- ΙΣΟΝΟΜΙΑ –

  5. https://www.efsyn.gr/arthro
    Σύμφωνα με το σκεπτικό των διοργανωτών η έκθεση στοχεύει να αναδείξει τον «στενό δεσμό του φημισμένου Ιερού της Ελευσίνας, στην περιφέρεια της αρχαίας Αττικής, με την ίδια την πόλη της Αθήνας, όπου τα Ελευσίνια γιορτάζονταν τις πρώτες τέσσερις μέρες από τις συνολικά εννέα».

    Γι’ αυτό η έκθεση θα διαρθρώνεται στις δύο βασικές ενότητες «Ιερά Οδός» και «Ελευσίνα», οι οποίες θα εξαντλούνται μέσα από επτά υποενότητες, αντίστοιχα. Ο επισκέπτης μέσα από τα εκθέματα θα περιηγείται στο «Ελευσίνιο της Αθήνας», στη «Γέφυρα του αθηναϊκού Κηφισού», στο «Ιερό του Απόλλωνα στο Δαφνί», στο «Σπήλαιο του Πανός επί της Ιεράς Οδού», στο «Ιερό της Αφροδίτης και του Ερωτα» κ.α. στην πρώτη ενότητα.
    NA H EΥΚΑΙΡΙΑ ,( ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ) ΤΩΡΑ ΚΑΙ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ : ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ
    ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ-ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ-ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ- ΙΣΟΝΟΜΙΑ –

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button