Χαϊδάρι Σήμερα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Δόθηκαν μεγάλες κρατικές επιχορηγήσεις, για έργα τα οποία δεν έγιναν ποτέ! 1
Η Φρεγάτα "Ναβαρίνον", τύπου S, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. (φωτό "Χαϊδάρι Σήμερα")

Ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ Ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης ήταν Αρχηγός του ΠΝ τη περίοδο υπουργίας του Γιάννου Παπαντωνίου στο ΥΠΕΘΑ. Όταν προέκυψε το ζήτημα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου S, ο Ναύαρχος Αντωνιάδης εξέφρασε την αντίθεσή του. Και σε δημόσια ομιλία του στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, αλλά και με έγγραφο non paper προς τον ΥΕΘΑ Γιάννο Παπαντωνίου.

Ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ αποκαλύπτει στην κάμερα του Militaire.gr ότι η πρόταση που έκανε δεν αφορούσε την αγορά νέου πλοίου! Είχε προτείνει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που ήδη είχαν ναυπηγήσει δύο φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ, να συνεχίσουν να ναυπηγούν φρεγάτες αυτού του τύπου! Δηλαδή και τα Ναυπηγεία να είχαν διαρκώς δουλειά και το ΠΝ να κάλυπτε σιγά σιγά τις ανάγκες του σε πλοία επιφανείας.

Ο Αρχηγός του ΓΕΝ προτείνει στην πολιτική ηγεσία να ναυπηγεί η χώρα μόνη της τα πολεμικά της πλοία σ΄ ένα Ναυπηγείο που έχει αποδείξει πολλά χρόνια τώρα ότι μπορεί να κάνει τα πάντα. Και η πολιτική ηγεσία έκανε ό,τι περνά από το χέρι της για να απορρίψει την πρόταση! Το ακριβώς αντίθετο κάνει με επιτυχία εδώ και αρκετά χρόνια η Τουρκία… Η πρόσφατη δίωξη κατά του πρώην υπουργού Άμυνας εξηγεί τους λόγους της κακοδαιμονίας στην ελληνική αμυντική βιομηχανία, σε συνδυασμό και με το άγος των “αντισταθμιστικών”. Φυσικά όλη αυτή η συζήτηση, εκτός από την αμυντική ικανότητα της χώρας, αφορά και τις τσέπες των φορολογουμένων.

Η ιστοσελίδα με τον αμυντικό προσανατολισμό θεωρεί τις δικαιολογίες της (τότε) πλευράς Παπαντωνίου αστείες. Υποστηρίζει συγκεκριμένα: Θα ήταν πιο ακριβές οι φρεγάτες που θα ναυπηγούσαμε; Σε βάθος χρόνου κι αν προσμετρήσουμε τις θέσεις εργασίας και την εύρυθμη λειτουργία του Ναυπηγείου δεν νομίζουμε ότι το κόστος ήταν απαγορευτικό. Θα καθυστερούσαμε πολύ ήταν η δεύτερη δικαιολογία! Μήπως να μας πουν σε τι κατάσταση βρίσκονται σήμερα οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες S; Δεν θα ήταν προτιμότερο να ναυπηγούμε μόνοι μας τις ΜΕΚΟ, αποκτώντας όλο και μεγαλύτερη εμπειρία;
Δείτε τι είπε ο κ. Αντωνιάδης για το πώς οι μίζες σκοτώνουν τα Ναυπηγεία.