ΘΕΜΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Νέα γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο: Το έργο παρουσιάστηκε στη Βουλή

Μια νέα γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο θα ζωντανέψει την παλαιά, ανενεργή από το 2001 σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Κόρινθος. Η νέα σύνδεση, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα.

Ένα βήμα πριν τις υπογραφές βρίσκεται ο “μίνι Προαστιακός” του Θριάσιου. Το έργο παρουσιάστηκε στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Η τελετή υπογραφή που ακολουθεί θα σημάνει την έναρξη της υλοποίησής του.

Έτσι η βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας και η ευρύτερη οικιστική περιοχή αποκτούν το δικό τους μέσο σταθερής τροχιάς.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ και αναθέτουσα αρχή ο ΟΣΕ. Ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η χρηματοδότηση, ύψους 132,61 εκατ. ευρώ προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Μια παλιά γραμμή ζωντανεύει

Το έργο παρουσίασαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

«Η νέα γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόσθεσε ότι η γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με Υπουργείο ευθύνης το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Φορέα Υλοποίησης τον ΟΣΕ.

γραμμή προαστιακού στο Θριάσιο
Φωτό Σπύρος Νικολόπουλος

«Αποδεικνύεται έτσι, για ακόμη μία φορά, ότι τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορούν τους πολλούς, και οικονομικά πιο ευάλωτους», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Η Υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε, μεταξύ άλλων:

«Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον Ιούλιο του 2023 επισκεπτόταν τον Ασπρόπυργο δεσμευόταν ότι γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο, για την οποίο μιλάμε σήμερα, η κατασκευή του νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, θα γίνει πράξη. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσιάζουν ένα έργο που θα δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες της Δυτικής Αττικής να μετακινούνται από και προς το κέντρο της Αθήνας με πιο εύκολο, γρήγορο και ασφαλή τρόπο».

Το έργο για τη γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια. Με το έργο αυτή η γραμμή ζωντανεύει και τίθεται και πάλι στην κυκλοφορία. Η γραμμή που θα λειτουργήσει είναι στο τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα: Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων (τμήμα έργου με δικαίωμα προαίρεσης). Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132, 61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ).

Η νέα γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση).

Νέα γραμμή Προαστιακού στο Θριάσιο: Το έργο παρουσιάστηκε στη Βουλή 4

Θα μπορούσε ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής
να “παντρευτεί” με μία γραμμή Μετρό στη Λ. Αθηνών;

Θα μπορούσε μία γραμμή Μετρό προς Λ. Αθηνών, που ελπίζουμε να κατασκευαστεί στο μέλλον, να φτάσει στον Ασπρόπυργο και “να κουμπώσει” με το έργο “Προαστιακός Δυτικής Αττικής”, που μόλις αναφέρθηκε; Ο συνδυασμός της γραμμής 3 του Μετρό Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο με τον προαστιακό δείχνει πως γίνεται. Αν τελικά ναι, τότε:

  1. Θα ήταν μια πλήρης συγκοινωνιακή κάλυψη ολόκληρης της δυτικής Αττικής, με τεράστιο κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος. 
  2. Και το Χαϊδάρι θα ήταν πολλαπλά ωφελημένο, καθώς θα αποκτούσε σταθμούς σε Παλατάκι ή Αττικόν, Δάσος, ίσως και σε Δαφνί – Αφαία, με αμφίπλευρη σύνδεση προς Αθήνα και Θριάσιο.
  3. Ταυτόχρονα ο κυκλοφοριακός φόρτος στη Λ. Αθηνών θα μετριαζόταν σημαντικά, με ό,τι καλό θα μπορούσε αυτό να συνεπάγεται για την ποιότητα ζωής στην πόλη μας.   
  4. Η Εθνική οδός θα κέρδιζε ουσιαστική αποσυμφόρηση στο τμήμα Διόδια Ελευσίνας – Δαφνί, που γνωρίζει συχνά μποτιλιαρίσματα. Τα συνδυασμένα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν την ευρωπαϊκή επιλογή για τις μετακινήσεις.
  5. Ο μίνι προαστιακός μπορεί να ελαφρύνει τομεταφορικό έργο του υπάρχοντος προαστιακού, τώρα που αυτό πρόκειται να φτάσει στην Πάτρα. θα μπορούσε δηλαδή να έχει μόνο ένα σταθμό στο Θριάσιο.
  6. Συμπερασματικά, πόση οδική κίνηση, ατμοσφαιρική ρύπανση και ταλαιπωρία, θα “ρουφούσε” αυτό το έργο…
  7. Αν κάποιος υποστηρίξει ότι θα ρουφούσε και δυσανάλογα πολλούς πόρους, θα απαντούσαμε “άκυρο”. Η Δυτική Αθήνα και η Δυτική Αττική  δικαιούνται πολλά περισσότερα από αυτό για προφανείς λόγους -ας μην επαναλαμβανόμαστε.

Μήπως αξίζει να διερευνηθεί σοβαρά η πρόταση αυτή και -αν οι τεχνικές και συγκοινωνιακές απαντήσεις των ειδικών είναι θετικές- να διεκδικηθεί από τις τοπικές κοινωνίες της δυτικής πλευράς της πρωτεύουσας; 

ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ: Μετρό – μίνι προαστιακός: Αθήνα – Χαϊδάρι – Ελευσίνα – Κινέτα… Γιατί όχι;

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button