Το "περιοδικό δρόμου" ΣΧΕΔΙΑ σε εμπεριστατωμένο άρθρο του τονίζει τη σημασία των δημόσιων συγκοινωνιών στις σύγχρονες πόλεις, ειδικά για τους ευάλωτους, και -μεταξύ άλλων- αναφέρεται στο smartbus της Δημοτικής Συγκοινωνίας του Χαϊδαρίου.

Το εκτεταμένο δημοσίευμα με τίτλο “Η αφετηρία της ανταπόδοσης” υποστηρίζει ότι η επένδυση στη δημόσια συγκοινωνία όχι μόνο δεν είναι περιττή, αλλά αποτελεί πολύτιμο εργαλείο κοινωνικής πολιτικής και συνάμα πολεοδομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Αναφέρει παραδείγματα ξένων μεγαλουπόλεων που θέτουν φιλόδοξους στόχους στην εξυπηρέτηση των κατοίκων τους, πετυχαίνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα. Στη συνέχεια κορυφαίοι Έλληνες συγκοινωνιολόγοι εξηγούν γιατί στη χώρα μας τέτοιου είδους ενιαία πολεοδομικά και συγκοινωνιακά σχέδια δεν έχουν καν τεθεί στην ατζέντα της δημόσιας πολιτικής, με αποτέλεσμα να κυριαρχεί η ιδιωτική μετακίνηση, άρα τα ΙΧ κατακλύζουν τους δρόμους.

Στο σημείο αυτό ο κ. Ιωάννης Πολίτης, καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, φέρνει στο προσκήνιο την προώθηση δωρεάν δημοτικών λεωφορείων, με βάση τη ζήτηση και τη χρήση έξυπνου κινητού για προκράτηση θέσης, συνηθισμένο μοντέλο σε άλλες χώρες. “Η αλήθεια είναι ότι η σύνδεση σταθμών Μετρό με τις γειτονιές είναι προβληματική στην πρωτεύουσα”, τονίζει ο κ. Πολίτης και συνεχίζει: “Με ένα τέτοιο σύστημα, το οποίο είναι οικονομικό, θα μπορούσαμε να καλύψουμε αυτές τις μετακινήσεις χωρίς να επιβαρύνουμε την αστική συγκοινωνία. Στο εξωτερικό τέτοιες υπηρεσίες με λεωφορειάκια επιδοτούνται από την κεντρική κυβέρνηση, ακριβώς γιατί εξυπηρετούν τους πιο ευάλωτους, τους ηλικιωμένους, τους ανθρώπους με αναπηρία. Γι’ αυτός του ανθρώπους μπορεί να είναι ο μοναδικός τρόπος μετακίνησης. Συνιστά μια κοινωνική παροχή”.

Στο σημείο αυτό το άρθρο στρέφει τον προβολέα του στο Χαϊδάρι, την πρώτη πόλη στην Ελλάδα όπου λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο λεωφορειακή γραμμή με προκράτηση θέσεων, το smartbus, φιλοξενώντας δήλωση του δημάρχου Βαγγέλη Ντηνιακού:

“Το Χαϊδάρι είναι πολύ απλωμένο σε έκταση και είχε ανάγκη από συγκοινωνιακή πρόσβαση στις περιοχές του. Υπήρχαν κάποια λεωφορεία που περνούσαν άρα πολύ αραιά. Με το δωρεάν (πιλοτικό) smartbus συνδέουμε το Δάσος Χαϊδαρίου με το κεντρικό Χαϊδάρι, ενώ καταλήγει στον σταθμό του μετρό Αγία Μαρίνα. Πλέον ενοποιούνται οι οι δύο αυτές γειτονιές που χωρίζονται από τη Λεωφόρο Αθηνών. Όταν κάποιος κάτοικος του Δάσους ήθελε να μεταβεί στο κέντρο για να ψωνίσει και το αντίστροφο, έπρεπε να πάρει το αυτοκίνητό του, προκαλώντας συμφόρηση. Τώρα πια χρησιμοποιεί το λεωφορείο. Μπορεί κάποιος να κάνει κράτηση είτε τηλεφωνώντας στο Γραφείο του Δημότη είτε κατεβάζοντας τη σχετική εφαρμογή από τον ιστότοπο του Δήμου. Αυτή όμως δεν είναι η μόνη δωρεάν γραμμή που διαπερνά τον Δήμο Χαϊδαρίου. Άλλη ξεκινάει από το κεντρικό Χαϊδάρι και φτάνει ως το Αττικό Νοσοκομείο, ενώ είναι υπό έγκριση άλλες δύο γραμμές. Μία που θα ενώνει το σταθμό του Μετρό με το Άνω Δάσος και μία που θα συνδέει τον υπόγειο σιδηρόδρομο με τον Σκαραμαγκά και το Δαφνί. Στόχος είναι κάθε γειτονιά της πόλης να μην είναι συγκοινωνιακά αποκλεισμένη και να μη χρειάζεται οι κατοικοί της να παίρνουν αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους”.