ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Όχι, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου δεν είναι καθαροί

Όχι, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου δεν είναι καθαροί 3

Ίσως έχετε ακούσει ότι το φυσικό αέριο είναι «καθαρό». Σε σύγκριση με τον άνθρακα, το φυσικό αέριο παράγει λιγότερες εκπομπές υπερθέρμανσης του πλανήτη και ατμοσφαιρική ρύπανση. Αλλά ο άνθρακας είναι σχεδόν ο πιο βρώμικος τρόπος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, επομένως σχεδόν οτιδήποτε άλλο φαίνεται πιο καθαρό κατά τη σύγκριση. Το γεγονός είναι ότι οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου εξακολουθούν να παράγουν σημαντική ποσότητα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και αυτό είναι ένα πρόβλημα.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο "The Equation" στις 9/11/2018 με τον τίτλο No, Natural Gas Power Plants Are Not Clean, από τοn Mark Specht. Όσα επισημαίνει για την περιβαλλοντική επιβάρυνση περιοχών της Πολιτείας της Καλιφόρνια από εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση φυσικού αρείου, έχουν άμεσο ενδιαφέρον για τη Δυτική Αθήνα και τη Δυτική Αττική, που ήδη υποφέρουν από σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση. Επιπλέον όμως, ας ληφθεί υπόψη ότι ολόκληρη η Αθήνα θα έχει επιπτώσεις από το σχεδιαζόμενο εργοστάσιο στον Σκαραμαγκά, ακριβώς στην είσοδο της κοιλάδας του Δαφνιού, που λόγω των επικρατούντων ανέμων εισάγει η ρύπανση της βιομηχανικής περιοχής του Θριασίου στο Λεκανοπέδιο -βλέπε Πώς φτάνει η ρύπανση στην Αθήνα; Αποκαλυπτική Έκθεση του Ινστιτούτου Μελετών Περιβάλλοντος  Μ.Χ.   

Το NOx δεν είναι φίλος σου

Οι κύριοι ρύποι που προκύπτουν από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο είναι τα οξείδια του αζώτου ή NOx. Όχι μόνο το NOx προκαλεί αναπνευστικά προβλήματα, αλλά το NOx αντιδρά επίσης με άλλες ουσίες στον αέρα για να παράγει σωματίδια και όζον. Τα σωματίδια και το όζον προκαλούν τον εκτενή κατάλογο των δυσμενών αποτελεσμάτων για την υγεία που ακούτε στο τέλος μιας διαφήμισης συνταγογραφούμενων φαρμάκων: δύσπνοια, καρδιακές προσβολές, πρόωρο θάνατο. η λίστα συνεχίζεται. Εν ολίγοις, τα NOx είναι κακά νέα για την ανθρώπινη υγεία.

Οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου έχουν αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα

Σε αυτό το σημείο μπορεί να αναρωτιέστε, «Λοιπόν πόσο κακό είναι; Πόσο NOx προέρχεται από τους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας φυσικού αερίου;» Εκεί είναι που τα πράγματα περιπλέκονται. Σύμφωνα με προβλέψεις από το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια, οι σταθερές πηγές αντιπροσωπεύουν περίπου το 21% των εκπομπών NOx, ενώ οι κινητές πηγές αντιπροσωπεύουν το επιβλητικό 74% των εκπομπών NOx στην πολιτεία. Ωστόσο, οι εκπομπές από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου είναι μόνο ένα κλάσμα των εκπομπών από σταθερές πηγές, επομένως οι εκπομπές NOx από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου καταλήγουν να αποτελούν περίπου το 1% των συνολικών εκπομπών NOx στην Καλιφόρνια.

Όχι, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου δεν είναι καθαροί 5

Εμφανίζει τις προβλεπόμενες εκπομπές «αναπτυγμένου και ελεγχόμενου» οξειδίου του αζώτου για το 2019, εξαιρουμένων των εκπομπών από ποντοπόρα πλοία πέρα από τρία ναυτικά μίλια από την ακτή. Δεδομένα από την Ανάλυση Προβολής Εκπομπών του Συμβουλίου Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια.

Τώρα, ξέρω ότι το 1% δεν ακούγεται πολύ, αλλά δώστε μου μια στιγμή να εξηγήσω γιατί αυτό εξακολουθεί να είναι σημαντικό.

Πρώτον, οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου δεν κινούνται –απλώς κάθονται εκεί και εκπέμπουν NOx όταν λειτουργούν. Αυτές οι εκπομπές NOx μπορεί να παραμείνουν σε κοντινές κοινότητες, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα υγείας. Και δεδομένου ότι οι μισοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου της Καλιφόρνια συγκεντρώνονται σε ορισμένες από τις πιο μειονεκτούσες κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά κοινότητες της πολιτείας, αυτές οι εκπομπές βλάπτουν τις κοινότητες που είναι ήδη υπερβολικά επιβαρυμένες με τη ρύπανση.

Δεύτερον, μόνο και μόνο επειδή ο ηλεκτρικός τομέας είναι καθαρότερος από τον τομέα των μεταφορών δεν σημαίνει ότι ο ηλεκτρικός τομέας δεν είναι βρώμικος. Ορισμένοι από τους πιο ρυπογόνους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας φυσικού αερίου εκπέμπουν πάνω από 100 τόνους NOx ετησίως, που είναι περίπου ισοδύναμο με τις εκπομπές NOx από τη διαδρομή 11 εκατομμυρίων μιλίων (υποθέτοντας ποσοστό εκπομπών 8,18 γραμμάρια NOx ανά μίλι) σε ένα σχολικό λεωφορείο ντίζελ , ένα από τα πιο ρυπογόνα είδη οχημάτων. Επιπλέον, κατά τη μελέτη ενός προτεινόμενου σταθμού ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου, μια ανάλυση της Επιτροπής Ενέργειας της Καλιφόρνια διαπίστωσε ότι οι τοπικές συγκεντρώσεις μιας ώρας NO2 (μία μορφή NOx) σχεδόν διπλασιάζονταν από τα επίπεδα υποβάθρου τους. Αυτές οι εκπομπές μπορούν πραγματικά να επηρεάσουν την τοπική ποιότητα του αέρα, και γι’ αυτό είναι πρόβλημα.

Το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορεί να επιδεινωθεί

Ο τελευταίος λόγος ανησυχίας για τη ρύπανση από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου είναι ότι μπορεί να επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια. Μια πρόσφατη μελέτη από την Ένωση Ανησυχούμενων Επιστημόνων διαπίστωσε ότι οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου στην Καλιφόρνια θα ξεκινούν και θα σταματούν πολύ πιο συχνά στο μέλλον, και αυτή η αύξηση στις εκκινήσεις σταθμών φυσικού αερίου μπορεί να αυξήσει τις εκπομπές NOx. Οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου εκπέμπουν περισσότερα NOx κατά την εκκίνηση. Κατά μέσο όρο, εκπέμπουν μεταξύ τριών και επτά φορές περισσότερα NOx κατά την εκκίνηση από ό,τι κατά τη διάρκεια μιας ώρας λειτουργίας πλήρους φορτίου. Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, η Καλιφόρνια μπορεί να συνεχίσει να επιτυγχάνει τους στόχους μείωσης των εκπομπών της υπερθέρμανσης του πλανήτη και ταυτόχρονα να αυξάνει την ατμοσφαιρική ρύπανση από σταθμούς παραγωγής ενέργειας φυσικού αερίου.

Ας βεβαιωθούμε ότι αυτό δεν θα συμβεί. Ας σχεδιάσουμε ένα μέλλον καθαρής ενέργειας που δεν θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση σε κοινότητες που έχουν ήδη πληγεί από τη ρύπανση. Ας φροντίσουμε να φέρουμε όλους μαζί στη μετάβαση στην καθαρή ηλεκτρική ενέργεια. Η UCS υποστήριξε πρόσφατα ένα νομοσχέδιο στο νομοθετικό σώμα της Καλιφόρνια που σχεδιάστηκε για να ρίξει φως στη ρύπανση από σταθμούς παραγωγής ενέργειας φυσικού αερίου και να απαιτήσει καλύτερο σχεδιασμό για τη μείωση της ρύπανσης από τα εργοστάσια. Αν και η νομοθετική προσπάθεια της UCS δεν πέτυχε φέτος, η UCS έχει δεσμευτεί να βρει λύσεις που μας επιτρέπουν να απομακρυνθούμε από το φυσικό αέριο με τρόπο όχι μόνο οικονομικό, αλλά και δίκαιο.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button