ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Όνειρο απατηλό…

“Η προκήρυξη του Κόμβου Σκαραμαγκά τοποθετείται για τις αμέσως επόμενες εβδομάδες με στόχο να υπάρξει ανάδοχος φέτος και τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024”, γράφαμε σε άρθρο μας στις 10 Ιανουαρίου 2023. Ήταν η εποχή που εκφραζόταν έντονη η κυβερνητική αισιοδοξία ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για το σωτήριο έργο στον Σκαραμαγκά.

Όνειρο απατηλό -μέχρι πότε;

Όμως φτάσαμε Μάιο χωρίς νέα και έχουμε μπροστά μας διπλές εκλογές. Έτσι το όνειρό για έναρξη εργασιών το 2024 αποδείχτηκε απλά… όνειρο απατηλό και όλα μετατίθενται για ένα άδηλο μέλλον. Και αυτά την ίδια ώρα που τα οδικά έργα στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, που περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων και μια πανάκριβη υπογειοποίηση, τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

Όνειρο απατηλό
Η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος τρέχει, ενώ ο Κόμβος Σκαραμαγκά έμεινε όνειρο απατηλό.

Με τους τελευταίους σχεδιασμούς, το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, που αποτέλεσε κάποια στιγμή προσωπικό “στοίχημα” του πρώην υπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής – προγραμματική περίοδος 2021-2027 με κόστος 70 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις η προκήρυξη του έργου τοποθετείται για τις αμέσως επόμενες εβδομάδες με στόχο να υπάρξει ανάδοχος φέτος και τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2024. Έκτοτε αγνοείται.

Φτάσαμε πια τα 25 χρόνια αναμονής για ένα έργο που έχει χαρακτηριστεί ως “εθνικού επιπέδου” και έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, αλλά για μια ακόμη φορά αποδείχτηκε όνειρο απατηλό. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης ενώ προχώρησε και η επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων.

Για το 25χρονο (!) “σήριαλ” του Κόμβου Σκαραμαγκά, καθώς και αναλυτική παρουσίαση της μελέτης του έργου, εδώ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό!

Για την ιστορία, ας θυμηθούμε την προσωπική δέσμευση του Kostas Karamanlis: 

Ένα ακόμα σημαντικό οδικό έργο που ήταν βαλτωμένο για χρόνια και το έχει πραγματικά ανάγκη η Δυτική Αττική μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης. Η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά αποτελεί την οριστική λύση στο κυκλοφοριακό ζήτημα που αντιμετωπίζει η περιοχή, καθώς θα αποσυμφορηθεί η κίνηση τόσο στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, όσο και στην Εθνική Οδό. Προχωράμε με έργα.

Χαϊδάρι Σήμερα ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια 1
Η ημιδιανοιχθείσα εδώ και πολλά χρόνια Περιφερειακή Αιγάλεω περιμένει να ενώσει τη Λεωφόρο Σχιστού με την Αττική Οδό, για να ελαφρώσει πολύ την κίνηση στο τμήμα της Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου από τον Σκαραμαγκά μέχρι το φανάρι των διυλιστηρίων.

Η σημασία του έργου και τι αυτό περιλαμβάνει

Όνειρο απατηλό... 4
Η περιοχή με τις σήραγγες φαντάσματα από ψηλά.

Για το χαρακτηρισμό του έργου ως «Εθνικού Επιπέδου» ελήφθησαν υπόψη τα παρακάτω:

1. Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» είναι ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, και τη Δυτική Αθήνα και με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποσυμφορηθεί η κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και την Λεωφόρο Αθηνών.

2. Στο οδικό δίκτυο της περιοχής των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά υπάρχει διαρκής και αυξημένη κίνηση οχημάτων μεταφοράς υλικών όσο και προσωπικού και έτσι καθίσταται αναγκαία η αναβάθμιση των οδικών υποδομών της περιοχής ενόψει, μάλιστα, και της κατασκευής της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης της νήσου Σαλαμίνας μέσω της Λεωφόρου Σχιστού – Σκαραμαγκά.

3. Η κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά, θα βελτιώσει θεαματικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.

4. Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά», περιλαμβάνει την:

4.1 Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.

4.2 Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.

4.3 Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.

4.4 Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά, καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής. Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.

4.5 Κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων όμβριων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα.

4.6 Εργασίες μετατόπισης/προστασίας των δικτύων Ο.Κ.Ω. (Φυσικό Αέριο, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.).

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button