Δύο καινοτόμες δράσεις που εφαρμόζονται στον Δήμο Χαϊδαρίου παρουσίασε στην Πάτρα ο Βαγγέλης Ντηνιακός. Το περασμένο Σάββατο πήρε μέρος ως ομιλητής στη συνάντηση δημάρχων – Ημερίδα Αυτοδιοικητικών Καλών Πρακτικών που διοργάνωσε ο Πέτρος Ψωμάς, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “σπιράλ” της Πάτρας και υποψήφιος δήμαρχος.

Ήταν μια εκδήλωση στην οποία πήραν μέρος πολλοί αυτοδιοικητικοί από όλη την επικράτεια, όπως ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, οι δήμαρχοι Βάρης -Βούλας – Βουλιαμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, Νότιας Κυνουρίας Χαράλαμπος Λυσίκατος, Δωρίδος Γιώργος Καπεντζώνης, Λίμνης Πλαστήρα Παναγιώτης Νάνος, Νικολάου Σκουφά Ροζίνα Βαβέτση κ.ά. Όπως μπορείτε να δείτε στη σελίδα του σπιράλ, έγιναν αξιόλογες εισηγήσεις ενώπιον ενός μεγάλου κοινού για θέματα όπως έξυπνη πόλη, ενεργειακές αναβαθμίσεις, καλές πρακτικές με επίκεντρο τον άνθρωπο, αναπτυξιακές διαδικασίες, πράσινα σχέδια, έξυπνοι κάδοι.

Ο Βαγγέλης Ντηνιακός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην “έξυπνη” Δημοτική Συγκοινωνία και το Γραφείο του Δημότη, με το “Smart Bus” να έχει ήδη βραβευτεί στα Best Cities Awards.

Πιο συγκεκριμένα, για το Γραφείο Εξυπηρέτησης Δημοτών είπε ότι είναι μια ολοκληρωμένη λειτουργία υποδοχής και διαχείρισης των θεμάτων, αιτημάτων και προτάσεων των κατοίκων  προς τον Δήμο. Στο κέντρο της λειτουργίας βρίσκεται ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο ενσωματωμένο στην νέα ιστοσελίδα του Δήμου. Πρόκειται για την ηλεκτρονική φόρμα “Εξυπηρετούμαι” μέσω της οποίας τα αιτήματα και οι προτάσεις  των κατοίκων υποβάλλονται με εύκολο και φιλικό για τον χρήστη τρόπο και προωθούνται στις αρμόδιες υπηρεσίες. Με το συνδυασμό της ηλεκτρονικής  και της φυσικής λειτουργίας, το Γραφείο Εξυπηρέτησης Δημοτών δέχεται αιτήματα και προτάσεις των κατοίκων 365 ημέρες το χρόνο, 24 ώρες την ημέρα. Ενδεικτικά:, βλάβες ή φθορές στις δημοτικές υποδομές, ελλείψεις και προβλήματα στην καθαριότητα, εγκαταλελειμμένα οχήματα, θέματα αδέσποτων ζώων, συντήρηση του πρασίνου και θέματα επικινδυνότητας δέντρων. Επίσης, το Γραφείο Εξυπηρέτησης Δημοτών αποτελεί σημείο επικοινωνίας  των κατοίκων σε περιπτώσεις έκτακτων συνθηκών. Στο Γραφείο υποβάλλονται προτάσεις των κατοίκων για νέες πρωτοβουλίες και δράσεις του Δήμου. Στα δυόμιση χρόνια που λειτουργεί το Γραφείο Εξυπηρέτησης Δημοτών,  έχουν υποβληθεί  συνολικά περίπου 8.000 αναφορές προβλημάτων και προτάσεις κατοίκων.

Δεύτερο πεδίο ανάλυσης αποτέλεσε η επαναλειτουργία της  Δημοτικής Συγκοινωνίας και στο πλαίσιο της η πιλοτική γραμμή με προκράτηση θέσης, πιλοτική για ολόκληρη τη χώρα. Πρόκειται για το “SmartBus”, εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα των επιβατών, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα υλοποιείται στην γραμμή της Δημοτικής Συγκοινωνίας που συνδέει μέσω κυκλικής διαδρομής τη συνοικία Δάσος Χαϊδαρίου με το Κεντρικό Χαϊδάρι και τον σταθμό του Μετρό Αγία Μαρίνα. Η γραμμή λειτουργεί χωρίς εισιτήριο για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.