ΘΕΜΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τι θα φέρει στην Ελλάδα μια Silicon Bay της Ναυτιλίας με έδρα τον Σκαραμαγκά

O Αθανάσιος Παπανδρόπουλος είναι μία εμβληματική φυσιογνωμία του ελληνικού οικονομικού Τύπου, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και επί δεκαετίες συντάκτης του Οικονομικού Ταχυδρόμου. Σε ένα άρθρο του πριν από δύο χρόνια αναφέρθηκε στη δυνατότητα να δημιουργηθεί μια Silicon Bay στη Δυτική Αττική. Αφετηρία ήταν μια πρόταση του Γιάννη Θεοτοκά την περίοδο της διεκδίκησης από τον Δήμο Χαϊδαρίου της προβλήτας 4 και ελεύθερης πρόσβασης στην Ακτή Σκαραμαγκά.

Η πρόταση του Γιάννη Θεοτοκά, τότε επικεφαλής της Επιτροπής Διακδίκησης του Δήμου Χαϊδαρίου, δημοσιεύτηκε από το “Χαϊδάρι Σήμερα”: “Silicon bay” της Ναυτιλίας: Απάντηση σε όσους κατακρίνουν τη διεκδίκηση του Δήμου Χαϊδαρίου και της Δυτικής Αθήνας. Ο Γιάννης Θεοτοκάς είναι οικονομικό στέλεχος που έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος σε μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις.

Κρίνουμε ότι δύο χρόνια μετά αξίζει να επαναφέρουμε την πρόταση των Θεοτοκά – Παπανδρόπουλου, υπό το πρίσμα των νεότερων εξελίξεων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Πιο συγκεκριμένα, η μεταβίβαση της επιχείρησης στον Γιώργο Προκοπίου έχει ολοκληρωθεί, έχουν μπει για επισκευές ένα δύο πλοία, αλλά ουσιαστικά το Ναυπηγείο ακόμη “ψάχνεται” και λειτουργεί σε εξαιρετικά χαμηλούς ρυθμούς. Ο νέος ιδιοκτήτης έχει μιλήσει δημόσια για ανάπτυξη καινοτομικών δραστηριοτήτων, οπότε… ας ξαναδούμε την πρόταση για μια ελληνική Silicon Bay.

Το άρθρο Αθανάσιου Παπανδρόπουλου:

Όταν η εταιρεία Milina Enterprises Company Ltd, συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου πλειοδότησε τους δύο διαγωνισμούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προσφέροντας συνολικά 62,5 εκατομ. ευρώ, κάποιοι έσπευσαν να μιλήσουν για επενδυτική άνοιξη εν μέσω πανδημίας. 

Πιο συγκεκριμένα, πριν λίγους μήνες, ο Έλληνας πλοιοκτήτης κέρδισε τον διαγωνισμό της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.), για τη Δεξαμενή 5 και τις Προβλήτες 3 και 4 κάνοντας προσφορά ύψους 37,3 εκατ. ευρώ, υψηλότερη κατά 21,5% από την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού των 30,7 εκατ. ευρώ. Για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25,2 εκατ. ευρώ υπερθεματίζοντας της Pyletech, συμφερόντων του Θεόφιλου Πριόβολου, που κατέθεσε πρόταση 22,1 εκατ. ευρώ.

Αμέσως μετά την παραπάνω έκβαση, ο κ. Γ. Προκοπίου έκανε γνωστή την πρόθεση του να επενδύσει στον πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό των Ναυπηγείων για να τα καταστήσει εξειδικευμένο πόλο έλξης. Εφοπλιστικοί κύκλοι, τον περασμένο Ιούλιο, ανέφεραν ότι «…όνειρο ζωής του πλοιοκτήτη είναι η αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και η υψηλή εξειδίκευση της….». Από την πλευρά του, ο κ.Γ. Προκοπίου δήλωνε: «…Η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζόμενων χρήσεων θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και χρειάζεται πολλή δουλειά απ’ όλους…».

Ο Δήμος Χαϊδαρίου κατέθετε αιτήσεις αναίρεσης της πώλησης των Ναυπηγείων, τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι «…η πώληση της Προβλήτας IV του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν….».

Ως φαίνεται, ο Δήμος Χαϊδαρίου κάθε άλλο παρά επιθυμεί η όλη υπόθεση να ναυαγήσει.

Όπως μας είπε ο κ. Γιάννης Θεοτοκάς, δημοτικός σύμβουλος και πρώην ανώτατο διεθνές διευθυντικό στέλεχος, «…η επαναλειτουργία μιας από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες της ελληνικής βιομηχανίας, είναι ζωτική για την εθνική οικονομία και τον Δήμο, ο οποίος 7 χρόνια τώρα στερείται έσοδα άνω των 300.000 ευρώ ετησίως. 

Άρα τόσο ο Δήμος όσο και οι δημότες του Χαϊδαρίου και της Δυτικής Αθήνας γενικότερα έχουν άμεσο στρατηγικό συμφέρον για την ανταγωνιστική και μακροπρόθεσμη Λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Πλην όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμεριστούν τα έννομα συμφέροντα του Δήμου και των Δημοτών. Πιστεύουμε ότι – σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα – υπάρχουν τρόποι έτσι ώστε και η λειτουργία των Ναυπηγείων να προχωρήσει απρόσκοπτα ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη αλλά και να συνδυαστεί με την ελεύθερη πρόσβαση των δημοτών σε υπηρεσίες άθλησης και ψυχαγωγίας ειδικά προσαρμοσμένες σε ένα κατ’ εξοχήν βιομηχανικό περιβάλλον, σύμφωνα με την πρακτική που εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, έχουμε εκπονήσει μία πρόταση, η οποία επί της ουσίας υποστηρίζει την ανταγωνιστική λειτουργία του Ναυπηγείου, αλλά συνδυάζει και την κάλυψη των αναγκών των δημοτών για ελεύθερη πρόσβαση στην Ακτή Σκαραμαγκά για άθληση και αναψυχή. Μια πρόταση που συνθέτει σε μεγάλο μέρος τις ιδέες από τα προγράμματα των δημοτικών συνδυασμών και άλλων φορέων του Χαϊδαρίου…».

Είναι σημαντικό λοιπόν, πέρα από τις όποιες σκοπιμότητες και υπολογισμούς, η πρόταση του Δήμου Χαϊδαρίου (σσ. η πρόταση είναι προσωπική του Γ. Θεοτοκά) για τη δημιουργία μιας Silicon Bay στη Δυτική Αττική να ληφθεί σοβαρά υπόψη, γιατί κάθε άλλο παρά εγκυρότητας στερείται.

«…Στη Δυτική Αττική…», μας τονίζει ο κ. Γιάννης Θεοτοκάς, «…μπορεί να δημιουργηθεί με θεμέλιο τα ναυπηγεία, ένα διεθνούς, εμβέλειας Κέντρο Ανάπτυξης, Έρευνας και πρωτοποριακής επιχειρηματικότητας, το οποίο θα συνδυάζει το μοναδικό αττικό τοπίο, με την ελληνική δημιουργική φιλοσοφία, σε ένα υψίστης ποιότητας επιχειρηματικό περιβάλλον….».

Ένα περιβάλλον που θα είχε και απαράμιλλη σημασία για την Ελλάδα, σε μια εποχή όπου η σύγκρουση μεταξύ γνώσης και άγνοιας έχει προσλάβει απίθανες για τον άνθρωπο και το μέλλον του διαστάσεις. 

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button