Εδώ και λίγες μέρες τα πήγαινε έλα των κλητήρων του Δημαρχείου για τη διανομή των εγγράφων στις υπηρεσίες έχουν σταματήσει. Για πάντα. Υπάρχει και κάτι ακόμη πιο σημαντικό: Τα αιτήματά σας προς τον Δήμο δεν χρειάζονται πια (έως και) δυο εβδομάδες για να φτάσουν στον προορισμό τους… Η αιτία που προκάλεσε τις εξελίξεις αυτές λέγεται “Ίριδα” και βάζει τον Δήμο Χαϊδαρίου στην “ψηφιακή πίστα”. Η διακίνηση εγγράφων, καθώς η έντυπη αλληλογραφία αντικαθίσταται από την ηλεκτρονική. Διευκολύνεται έτσι σημαντικά η διεκπεραίωση των διαδικασιών μέσα στον Δήμο, αλλά και επιταχύνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών και μειώνεται το λειτουργικό κόστος διακίνησης των εγγράφων. Επιπλέον, ετοιμάζεται και πλατφόρμα λήψης πιστοποιητικών και βεβαιώσεων.

Το σύστημα Ίριδα σχεδιάστηκε αρχικά για τις ανάγκες του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, παραχωρείται στους ΟΤΑ δωρεάν από το Υπουργείο Εσωτερικών και είναι το πλέον προηγμένο πρόγραμμα διακίνησης εγγράφων στο Ελληνικό Δημόσιο, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες πρωτοκόλλου, ψηφιακής διαχείρισης και τήρησης αρχείου και λήψης ψηφιακών υπογραφών, συμβάλλοντας στη διαφάνεια των λειτουργιών του Δήμου.

Βήμα εκσυγχονισμού

Ο Δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός σε δήλωσή του εστίασε στο βήμα εκσυγχονισμού που έκανε ο Δήμος: «Ο Δήμος Χαϊδαρίου έκανε άλλο ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού της λειτουργίας του. Με το πρόγραμμα ΙΡΙΔΑ επιτυγχάνουμε την αποδοτικότερη λειτουργία των υπηρεσιών, την εξοικονόμηση σημαντικού κόστους, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος χάρη στη σημαντική μείωση της κατανάλωσης χαρτιού και μελανιών. Ευχαριστώ όλα τα στελέχη του Δήμου μας που εργάστηκαν για την εφαρμογή του προγράμματος Ίριδα, ώστε από σήμερα να μπορούμε να εξυπηρετούμε τους Χαϊδαριώτες καλύτερα και γρηγορότερα, όπως τους αξίζει».

Από το βασίλειο της χαρτούρας…

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Χαϊδαρίου, Γιώργος Αργυρόπουλος, μιλάει στην εφημερίδα μας για το νέο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ) Ίριδα.

Αρχικά, του ζητάμε να περιγράψει πώς γινόταν μέχρι τώρα η διαδικασία, ώστε να γίνει καλύτερα αντιληπτή η αλλαγή. Κάθε εισερχόμενο στον Δήμο, λοιπόν, είτε το κατέθετε ο πολίτης αυτοπροσώπως στο Πρωτόκολλο είτε ερχόταν με μέιλ, σκαναριζόταν και εκτυπωνόταν (ακόμη και το μέιλ εκτυπωνόταν!), σφραγιζόταν και με κλητήρα έπαιρνε το δρόμο για την αρμόδια υπηρεσία, διαδικασία που μπορούσε να φτάσει ακόμη και τις δύο εβδομάδες, αν βέβαια δεν ήταν κάτι επείγον.

“Ο Δήμος μας ήταν αρκετά πίσω στο ψηφιακό κομμάτι, χαρτούρα και καθυστερήσεις… Δεν μπορεί στην ψηφιακή εποχή μια δημόσια υπηρεσία να λειτουργεί αναλογικά”, λέει ο κ. Αργυρόπουλος.

…στις ψηφιακές ταχύτητες

“Τώρα, ακόμη και χειρόγραφα να επικοινωνήσει μαζι μας κάποιος πολίτης, το έγγραφο σκανάρεται, γίνεται PDF και την ίδια μέρα χρεώνεται στην αρμόδια υπηρεσία. Όλο αυτό γίνεται στο Gcloud του ελληνικού κράτους. Ο πολίτης στο μέιλ του παίρνει τον αριθμό πρωτοκόλλου. Επίσης γνωρίζουμε πάντα που βρίσκεται το έγγραφο, τι παρατηρήσεις έχουν γίνει κτλ.”, τονίζει ο αντιδήμαρχος και καταμετρά τα κέρδη από την εφαρμογή του ΣΗΔΕ:

“Πρώτον, υπάρχει μεγάλο κέρδος χρόνου και έγκαιρης παρέμβασης της υπηρεσίας, με θεαματική μείωση της γραφειοκρατίας, προς όφελος του πολίτη. Δεύτερον, μειώνονται οι δαπάνες σε χαρτί, μελάνια, αλλαγές εκτυπωτών κτλ., έξοδα που έφταναν τις αρκετές χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο. Το τελευταίο έχει φυσικά και περιβαλλοντικό όφελος.”

Ετοιμάζεται το τοπικό… gov

Ο κ. Αργυρόπουλος μας επιφύλαξε και μια είδηση: Σε επόμενο στάδιο ο Δήμος Χαϊδαρίου θα αποκτήσει πλατφόρμα για ψηφιακή λήψη πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, όπως από το gov.gr. Δηλαδή ο δημότης θα μπαίνει απευθείας με τον κωδικό του, χωρίς αιτήσεις και μέιλ και θα “κατεβάζει” το έγγραφο που τον ενδιαφέρει.