ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Πώς θα συνδέεται η υποθαλάσσια ζεύξη Πέραμα – Σαλαμίνα με τη Λεωφόρο Σχιστού

Η βέλτιστη λύση χάραξης για τη σύνδεση της σήραγγας Περάματος – Σαλαμίνας με τη Λ. Σχιστού βρέθηκε μετά από πολύχρονη διαδικασία. Mε το έργο αυτό, που θα εξυπηρετεί ετησίως 4 εκατ. αυτοκίνητα και 11 εκατ. επιβάτες, ο χρόνος διέλευσης θα πέσει στα 2 λεπτά. Πρόκειται σήραγγα με συνολικό μήκος περίπου 1 χλμ., μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις, με το κόστος να εκτιμάται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ.

Βάσει του σχεδιασμού, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του Κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά στη θάλασσα με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας, η οποία θα εδράζεται στον βυθό.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του Κολυμβητηρίου, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ).

Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί νέος άξονας παράκαμψης των Παλουκίων με μία ακόμα σήραγγα 700 μέτρων που θα καταλήγει σε ένα ανισόπεδο κόμβο βόρεια της Σαλαμίνας (στο ύψος του φούρνου Μπεγνή), που θα συνδέεται με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Ο “αιώνιος”, λοιπόν, διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη προχωρά. Ξεκίνησε το 2016 (!) και βρίσκεται στο τέλος της Β` φάσης καθώς αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για την τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Αναμένεται η γνωμοδότηση επί της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής και ακολούθως η έγκριση της από το ΥΠΕΝ. 

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button