Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Δόθηκαν μεγάλες κρατικές επιχορηγήσεις, για έργα τα οποία δεν έγιναν ποτέ!

Χαϊδάρι Σήμερα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Δόθηκαν μεγάλες κρατικές επιχορηγήσεις, για έργα τα οποία δεν έγιναν ποτέ! 2

Εν αναμονή της έκδοσης της απόφασης της διεθνούς διαιτησίας για την υπόθεση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ιδιοκτήτριας εταιρείας Privinvest, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας προχώρησε σήμερα σε μια αποκάλυψη. Όπως ανέφερε, κατά την εξέταση της υπόθεσης, προκειμένου η κυβέρνηση να προχωρήσει σε αίτημα υπαγωγής των Ναυπηγείων σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, βρέθηκε φάκελος, με έγγραφα στα οποία φαίνεται ότι, η ελληνική κυβέρνηση έδωσε μεγάλες κρατικές επιχορηγήσεις προς την σημερινή ιδιοκτήτρια εταιρεία, για συγκεκριμένα έργα τα οποία δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Όπως σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας το ελληνικό δημόσιο προτίθεται να ξεκινήσει άμεσα την διαδικασία ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων, ωστόσο απέφυγε να αποκαλύψει το ύψος και την περίοδο που εγκρίθηκαν.

Το πλάνο της κυβέρνησης για τον Σκαραμαγκά
Σύμφωνα με το πλάνο, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι η δημιουργία στρατιωτικού ναυπηγείου και ενός εμπορικού τμήματος, το οποίο θα επιδιωχθεί να συνενωθεί με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου. Όπως σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας προέχει η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στα Ναυπηγεία ώστε η χώρα μας να έχει πλέον τις ναυπηγικές υποδομές που τις αρμόζουν, οι οποίες θα δώσουν στο ΑΕΠ της τουλάχιστον 10 ποσοστιαίες μονάδες με την σωστή λειτουργία.

Σκοπός της κυβέρνησης είναι να διεξαχθεί διεθνής διαγωνισμός, στον οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν, αποκλειστικά, όμιλοι από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο περιορισμός αυτός προφανώς σχετίζεται με θέματα ασφάλειας του ΝΑΤΟ, αφού στο ναυπηγείο θα κατασκευάζονται και θα επισκευάζονται πολεμικά πλοία δυτικών χωρών.

Στο λεγόμενο εμπορικό κομμάτι, που αποτελείται από την πέμπτη δεξαμενή (τη μεγαλύτερη, που υπάρχει στην Ανατολική Μεσόγειο) γίνεται προσπάθεια να δοθεί σε ιδιώτη. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κινεζική Cosco, που έχει πάρει και το λιμάνι του Πειραιά, έχει δείξει ζωηρό ενδιαφέρον και διεκδικεί τις ναυπηγικές εγκαταστάσεις, ωστόσο υπάρχουν και Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν ενημερωθεί και δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους.

Η αντιδικία
Για να προχωρήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης ωστόσο, θα πρέπει να βρεθεί ο τρόπος αποχώρησης της Privinvest. Το ελληνικό Δημόσιο και την πλευρά της ιδιοκτησίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά τους χωρίζουν αυτή την περίοδο τρία διαφορετικά claim στη διεθνή διαιτησία, αξίας πολλών δισ. ευρώ, ενώ η πλευρά της ιδιοκτησίας έχει προειδοποιήσει για την κατάθεση τουλάχιστον άλλων δύο στο προσεχές μέλλον.
Η απόφαση για την πρώτη απαίτηση αναμένεται να έχει εκδοθεί εντός Ιουνίου. Το claim είχε καταθέσει η πλευρά ιδιοκτησίας Σάφα και αξίωνε μέχρι 1 δισ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο για αθέτηση σειράς πολύ σημαντικών σημείων της συμφωνίας, που υπεγράφη για την εξαγορά των ναυπηγείων, ενώ στη συνέχεα έγινε γνωστή και ως «νόμος Βενιζέλου».

Οι εκτιμήσεις της αγοράς κάνουν λόγο για επικράτηση «στα σημεία» της πλευράς της ιδιοκτησίας των ΕΝΑΕ. Η ελληνική πλευρά έχει καταθέσει και εκείνη μια απαίτηση που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 7 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, σε έναν βαθμό η πορεία της θα εξαρτηθεί από το σκεπτικό της απόφασης του πρώτου claim, αφού οι δύο υποθέσεις σχετίζονται άμεσα.
Την τελευταία προσφυγή μέχρι στιγμής την έχει κάνει ο ίδιος ο κ. Σάφα στο Διεθνές Κέντρο της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Επίλυση Επενδυτικών Αντιδικιών (ICSID). Στην αίτηση αυτή ο κ. Σάφα διεκδικεί τα ατομικά δικαιώματά του υπό την ιδιότητα του Λιβανέζου πολίτη και στο πλαίσιο της Διμερούς Συνθήκης Επενδύσεων μεταξύ του Λιβάνου και της Ελλάδας. Πάντως και εδώ δεν έχει γίνει υπολογισμός του ύψους των διεκδικήσεων.

Πηγή: athina984.gr