ΕΙΔΗΣΕΙΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΟΛΙΤΙΚΗΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι

ΠΑΛΑΤΑΚΙ – ΓΕΦΥΡΑ (Α)ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ!

Πεζογέφυρα στο Παλατάκι, λοιπόν! Όμως στο διάστημα που προηγήθηκε της απόφασης του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και μετά την απόφαση έως και την υπό έναρξη κατασκευή, οι πολίτες του Χαϊδαρίου δεν είχαν πληροφόρηση για ένα μείζονος σημασίας έργο διασφάλισης ζωών, που όμως απειλεί με τη θέση του το κυριότερο τοπόσημο της πόλης, το Παλατάκι.

γράφει ο ΚΙΜΩΝ Ε. ΦΟΥΝΤΟΥΛΗΣ

Δεν είναι η πρώτη φορά. Η δημοκρατία στο Δήμο μας παραμένει κρυφή. Η προηγηθείσα περίπτωση της σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από το τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους της κοιλάδας του Δαφνιού έπρεπε να έχει γίνει μάθημα.

Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι 2
Κοιλαδογέφυρα Δαφνιού.

Δεν έγινε κι αυτό μαρτυρά θέση, άποψη, νοοτροπία καθεστωτική, ανεξαρτήτως πολιτικών διαφορών. Στο Δαφνί προβλεπόταν γέφυρα “ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής”, αλλά προέκυψε γέφυρα «άχρωμη» πλην λιτή σχεδιαστικά, που τώρα «στολίζεται» από γκράφιτι παιδιών που ρισκάρουν τη ζωή τους. Η τότε διοίκηση Κ. Ντηνιακού και σύσσωμη η αντιπολίτευση ουδέν έπραξαν για να απαιτήσουν την εφαρμογή της περιβαλλοντικής μελέτης. Κοινώς «το ΄πνιξαν το κουνέλι». Προσπαθήσαμε μαζί με το Γ. Τερζάκη να πιέσουμε για μια απάντηση τους τότε αρμόδιους, αλλά “μπετόν αρμέ” η ένοχη σιωπή.

Όπως το τρένο έτσι και οι διερχόμενοι θα περνούν για χρόνια με υποβαθμισμένη εικόνα στο Δαφνί και στο Παλατάκι.

Ας δούμε μερικές πρώτες παρατηρήσεις και ερωτήματα για το έργο στο Παλατάκι με βάση και την ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ του έργου:

Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι 4

  1. Στο σχέδιο 46 ως «Παλατάκι» σημειώνεται το «Ιστορικό» (καφετέρια) ενώ το Παλατάκι δεν αποτυπώνεται ως περίγραμμα. Αποτύπωση προβληματική κατ΄ ελάχιστον. Αλήθεια στο δήμο μας δεν το αντιλήφθηκαν; Οι τεχνικοί της αντιπολίτευσης;
  2. Φαίνεται να διερευνήθηκαν δύο όμορες λύσεις, η υφιστάμενη και μία ακόμη στη ΒΔκή γωνία της Πλ. Δημαρχείου (Πλατεία Ηλίασης κατά τον γράφοντα), δηλαδή και οι δύο στον άξονα Στρ. Καραϊσκάκη – Φαβιέρου (σελ. 91). Και οι δύο λύσεις υποχρεώνουν τον πεζό στη διάβαση της εξόδου από Φαβιέρου προς Κόρινθο (επιλεγείσα) ή της εισόδου από Αθήνα (απορριφθείσα). Συνεπώς ο κίνδυνος μειώνεται, αλλά δεν ελαχιστοποιείται! Και στις δύο θέσεις η αισθητική επίπτωση για το Παλατάκι κρίνεται σοβαρή, με την επιλεγείσα δυσμενέστερη.
  3. Δεν αποτυπώνεται ρεαλιστικό προοπτικό σχέδιο (μακέτο κατά Σημίτη!), όπου η σχεδιαζόμενη κατασκευή να αποτυπώνεται με φόντο το Παλατάκι (σελ. 95). Συνεπώς προκύπτει ερώτημα πώς αξιολογήθηκε η αισθητική επίπτωση επί του μνημείου π.χ. από την αρμόδια υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων, που έχει ενημερωθεί για την έναρξη εργασιών από 8 Δεκεμβρίου 2017. Ίσως υπάρχουν κι άλλα σχέδια…
  4. Δεν προκύπτει να εξετάστηκαν λύσεις δυτικότερα ή ανατολικότερα π.χ. μπροστά στο οικόπεδο/έκθεση αυτοκινήτων, όπου πιθανή απαλλοτρίωση δεν θα αφορούσε κτίριο.
  5. Το Παλατάκι σήμερα είναι «αόρατο» για τους περισσότερους λόγω πυκνού και δίχως κατάλληλο σχεδιασμό πρασίνου. Αυτό ενδέχεται να διευκόλυνε την επιλογή “ελαφρά τη καρδία”: είναι που είναι εκτός θέας, τι θα βλάψει ένα γεφυράκι;
  6. Εδώ επισημαίνεται πως τα δέντρα που φυτεύτηκαν κατά την «ανάπλαση» του χώρου δίπλα στα θεμέλια του μνημείου δεν είναι ουδέτερα. Κανείς σώφρων ιδιοκτήτης δεν θα τα ήθελε στο πύργο του. Μην εκπλήσσεστε όμως, ανάλογη φύτευση συναντάται και στη Βίλα Καζούλη στην Κηφισιά, έδρα του Κέντρου Περιβάλλοντος!
  7. Από τα αποτελέσματα της γεωτεχνικής έρευνας (σελ.105) προκύπτει πως η θέση είχε οριστικοποιηθεί τουλάχιστον από τον Ιούνιο του 2014. Από πότε όμως ξεκινά η αλληλογραφία Δ. Χαϊδαρίου και ΥΠΕΧΩΔΕ; Σίγουρα από τη διοίκηση Μαραβέλια, σχετική ενημέρωση, δίχως σχέδια, είχε κάνει ο τότε δήμαρχος στο Δ.Σ. Μήπως έρχεται από παλαιότερα, ήδη από τη δεκαετία ’90; Η σημερινή διοίκηση και οι τεχνικές υπηρεσίες πρέπει να δώσουν όλο το χρονικό. Αυτό είναι η ελάχιστη υποχρέωσή τους για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ πολιτών και «αρμοδίων», όσο αυτό είναι δυνατό.

Μια παρατήρηση για όσους με ευαισθησία σχολιάζουν στο διαδίκτυο. Η ειλικρινής ανησυχία των πολλών είναι αξιέπαινη και δικαιολογημένη. Η ευαισθησία όμως αυτού που ως μέλος της επιτροπής πολεοδομικού και αρχιτεκτονικού ελέγχου (ΕΠΑΕ) πέρασε δίχως σχόλια το WATER PARK, ενώ γνώριζε για την Αρχαία Ιερά Οδό και όλα τα συναφή, καθώς και η ευαισθησία του πρωτεργάτη αμφισβήτησης των ορίων προστασίας του Όρους Αιγάλεω, αυτού που έζησε την πλημμύρα στο σχολείο της Αφαίας και δεν έκανε το παραμικρό, αυτές οι ευαισθησίες οφείλουν συγγνώμες.

Θα επανέλθουμε.

 

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button