Δεν είναι λίγο να βγαίνουν τμηματικά εκτός κυκλοφορίας δύο λωρίδες μιας νευραλγικής οδικής αρτηρίας του Λεκανοπεδίου και μάλιστα για 18 μήνες, όσο δηλαδή θα διαρκέσουν οι εργασίες του αντιπλημμυρικού αγψγού στη Λ. Αθηνών. Ωστόσο είναι για καλό σκοπό, αφού το εργοτάξιο που βλέπετε στις φωτογραφίες υπόσχεται να απαλλάξει από τον φόβο των πλημμυρών το Χαϊδάρι.

Ελπίζεται ότι η πολύμηνη προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών και η κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε θα περιορίσουν τα -αναπόφευκτα σε ώρες αιχμής- μποτιλιαρίσματα και την ταλαιπωρία των οδηγών. 

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, ο μεγάλης διατομής αντιπλημμυρικός συλλεκτήρας της Λ. Αθηνών σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει επικίνδυνα και καταστροφικά πλημμυρικά φαινόμενα στο Χαϊδάρι, συγκεντρώνοντας να νερά που κατεβαίνουν από τη λεκάνη απορροής του Ποικίλου και το Δάσος και κατευθύνοντάς τα στον Κηφισό, ενώ μέχρι τώρα κυλούσαν επιφανειακά στη Λεωφόρο ή την υπερέβαιναν, κατακλύζοντας και το κεντρικό Χαϊδάρι. 

Λ. Αθηνών, Παλατάκι, Φεβρουάριος 2015. Ελπίζουμε ότι τέτοια τραγικά φαινόμενα δεν θα επαναληφθούν.

Μπήκαν οι μπουλντόζες

Ήδη συνεργεία της εργολήπτριας εταιρείας εκτελούν τις πρώτες εργασίες, στα σύνορα Χαϊδαρίου – Αιγάλεω. Σταδιακά το έργο θα φτάσει μέχρι την οδό Πύλου, στο Δάσος. Η εκσκαφή γίνεται στη δεξιά λωρίδα του ρεύματος ανόδου. Έχουν γίνει οι πρώτες τομές και εντοπίστηκε ο υπάρχων αγωγός, που φτάνει από τον Κηφισό μέχρι το Κάμπινγκ και κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίες του 2000 (το 2006 έπρεπε να έχει ξεκινήσει και το αντίστοιχο δικό μας έργο στα όρια του Χαϊδαρίου, που όμως καθυστέρησε… 12 χρόνια!).

Τα προβλήματα τώρα: Για την κατασκευή του έργου δύο από τις τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας θα κλείνουν διαδοχικά από Αιγάλεω προς Δάσος. Σε πρώτη φάση αυτό έγινε σε μήκος 170 μέτρων. Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε μια τόσο πολυσύχναστη αρτηρία έχει κινητοποιηθεί η Τροχαία και από τις 6 το πρωί έως τις 10 το βράδυ οι τροχονόμοι βρίσκονται στο σημείο αυτό ελέγχοντας την κίνηση και δίνοντας τις κατάλληλες εντολές στους οδηγούς των αυτοκινήτων. Μέχρι στιγμής δεν έχουν καταγραφεί σημαντικά προβλήματα για οχήματα και πεζούς.

Τις προηγούμενες ημέρες εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής Χαϊδαρίου, μαζί με στελέχη της τεχνικής εταιρείας, συνομίλησαν με καταστηματάρχες της περιοχής. Οι επιχειρηματίες έδειξαν κατανόηση, αφού είναι ένα έργο πνοής.

Έτσι γίνεται η κατασκευή 

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, οι εργασίες κατασκευής θα γίνονται τμηματικά σε αποστάσεις περίπου 200 μέτρων, μέχρι να καλυφθεί το συνολικό μήκος του συλλεκτήρα, που ξεπερνάει τα 1.800 μέτρα. Ο αγωγός που θα κατασκευαστεί είναι πλακοσκεπής, ορθογωνικής διατομής, κάτι σαν υπόγειο, τσιμεντένιο ποτάμι 4Χ3! Διαδοχικά θα γίνονται πασαλοποιήσεις, αντιστηρίξεις στα πρανή, θα ακολουθεί η εκσκαφή και στη συνέχεια θα πέφτουν τα μπετά.

Ενδεχόμενες δυσκολίες μπορούν να προκύψουν από τον τύπο του εδάφους. Επίσης υπάρχει πιθανότητα τα δίκτυα των ΔΕΚΟ να καθυστερήσουν την εξέλιξη του έργου. Πάντως -σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- δεν υπάρχει περίπτωση στη γύρω περιοχή να υπάρξουν διακοπές σε ρεύμα, νερό και τηλέφωνο. Η εργολήπτρια εταιρεία δεν θα διακόψει καμία παροχή, παρά μόνο σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα στα πλαίσιο του έργου, πράγμα που απεύχονται όλοι.

Γιώργος Παπαπαναγιώτου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

– Δημοπρατήθηκε το αντιπλημμυρικό της οδού Πύλου – Γιατί καθυστερεί αυτό της Λ. Αθηνών

– Μέσα στον Φεβρουάριο μπαίνουν μπουλντόζες για το μεγάλο αντιπλημμυρικό της Λ. Αθηνών

– Τους παράσυρε το ρέμα. Οδοιπορικό σε Αφαία και Σκαραμαγκά

– Η πλημμύρα έπνιξε την αξιοπιστία του Δήμου. Μηδενική προετοιμασία, τεράστιες καταστροφές. Τελική αποτίμηση

– Επιτέλους, “το νερό μπήκε στο αυλάκι”. Δημοπρατήθηκε το έργο της εικοσαετίας για το Χαϊδάρι

– Μεγάλες ζημιές σε σχολεία, σπίτια, αυτοκίνητα. Αποτίμηση της σημερινής καταστροφικής νεροποντής