Σταθμός Αγία Βαρβάρα.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το έργο της παράδοσης των τριών πρώτων σταθμών της επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, Αγία Μαρίνα – Πειραιάς. 

Η λειτουργία τους τοποθετείται μετά το Πάσχα, τον Μάιο ή το αργότερο Ιούνιο. Η βασική εκκρεμότητα αυτή τη στιγμή είναι η ολοκλήρωση από τον ΟΑΣΑ της εγκατάστασης και λειτουργίας του Συστήματος Συλλογής Κομίστρου, δηλαδή πύλες και μηχανήματα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Ως γνωστόν, στη σύμβαση-ΣΔΙΤ του 2013, δεν είχε προβλεφθεί η εγκατάσταση του έξυπνου εισιτηρίου στην επέκταση του Πειραιά, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η παραγγελία επιπλέον μηχανημάτων (με επέκταση της σύμβασης) αλλά και η αλλαγή του σχεδιασμού που αρχικά περιελάμβανε το παλιό σύστημα επικύρωσης του εισιτηρίου. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα διαθέσιμες πληροφορίες γίνεται αγώνας δρόμου για να καταφέρει ο ΟΑΣΑ να ολοκληρώσει έγκαιρα τις εργασίες αυτές. 

Οι τελευταίες πινελιές

Όσον αφορά τα τελευταία έργα στους υπό παράδοση σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, σε εξέλιξη είναι οι οι δοκιμές των Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων. Επίσης ξεκίνησαν και οι δοκιμές με συρμούς για να διαπιστωθεί η ασφάλεια και λειτουργικότητα γραμμών και συστημάτων. Στις διαδικασίες αυτές οφείλεται η διακοπή λειτουργίας του Σταθμού Αγία Μαρίνα το Σαββατοκύριακο 14 -15 Μαρτίου.

Ταυτόχρονα, ολοκληρώνονται και οι τελευταίες εργασίες Αρχιτεκτονικών Τελειωμάτων.

Όσον αφορά το Χαϊδάρι, με την ένταξη των νέων σταθμών στα δρομολόγια της Γραμμής 3, θα λυθεί το πρόβλημα επικοινωνίας της πόλης με τους γειτονικούς Δήμους, που μέχρι τώρα ήταν εξαιρετικά δύσκολη από την σκοπιά των δημόσιων συγκοινωνιών. 

Η λειτουργία των υπόλοιπων τριών σταθμών μέχρι Πειραιά εκτιμάται ότι θα συμβεί το 2022. Το μεγαλύτερο αγκάθι, ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ, πλέον προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Τα έργα εκτελεί η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Να υπενθυμίσουμε ότι τα έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Με την ολοκλήρωση το 2022 της επέκτασης, η Γραμμή 3 θα συνδέει το λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας και άλλες σημαντικές συγκοινωνιακές πύλες όπως το Αεροδρόμιο (απευθείας σε περίπου 1 ώρα) και τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό (με αλλαγή γραμμής στο Σύνταγμα).

Ο Σταθμός Πειραιάς θα μεταβληθεί στον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο της Αττικής με την παρουσία 2 σταθμών Μετρό, του Προαστιακού, του Τραμ, λεωφορείων, τρόλεϊ και του λιμανιού.