ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Προχωράει ως “στρατηγική επένδυση” το γιγάντιο logistics park στην Παραλία Ασπροπύργου

Στην τελική φάση υλοποίησης μπαίνει το logistics park του ομίλου της HIG, επί της Εθνικής Οδού, στο χώρο του παλαιού εργοστασίου της Ελληνικής Χαλυβουργίας στην Παραλία Ασπροπύργου. Προχωρά ως Στρατηγική Επένδυση το νέο Hull Logistics Park της Streem Global στον Ασπρόπυργο

Τον Δεκέμβριο του 2023 δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης για τη χορήγηση των κινήτρων στην επένδυση που αφορά την ανάπτυξη και λειτουργία συγκροτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και διαμετακομιστικού εμπορίου στον Ασπρόπυργο.

Το ακίνητο των 291 στρ. περιήλθε στην κατοχή της H.I.G. από την ιστορική Χαλυβουργία Ελλάδος. Το τμήμα του οικοπέδου προς τη μεριά της θάλασσας έχει καθαριστεί από τους λόφους τοξικής σκουριάς του χαλυβουργείου, προκειμένου να εκκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του logistics park.

Παραλία Ασπροπύργου, κέντρο logidtics

Το συνολικό κόστος του επενδυτικού σχεδίου για το logistics park, που έγινε αποδεκτό κατά την εισήγηση της Enterprise Greece, βάσει του υποβληθέντος επενδυτικού φακέλου, ανέρχεται σε 244.164.841,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και αναλύεται στις παρακάτω κατηγορίες (ποσά σε €):

Στην επένδυση αποδίδεται το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021 και το κίνητρο της χωροθέτησης του άρθρου 7 του ν. 4864/2021, με την επισήμανση ότι τα επιμέρους περιβαλλοντικά και πολεοδομικά ζητήματα του επενδυτικού σχεδίου καθώς και τα ειδικότερα αιτήματα του επενδυτή θα κριθούν περαιτέρω και θα εξειδικευθούν κατά το στάδιο της αδειοδοτικής διαδικασίας.

Η χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου θα διενεργηθεί ως εξής: Ποσοστό 12,3% του προϋπολογισμού, θα καλυφθεί από την μητρική εταιρεία H.I.G. Europa Realty Partners ΙΙ L.P, και το υπόλοιπο, δηλαδή 214.189.439€ θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό.

Προχωράει ως "στρατηγική επένδυση" το γιγάντιο logistics park στην Παραλία Ασπροπύργου 3
Η θέση του τεράστιου logistics park

Το προφίλ της επένδυσης

Αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική.

Η περιοχή της επένδυσης βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί.

Hull Logistics Park - Πηγή: Streem Global Real Estate Developments

Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης.

Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.

Hull Logistics Park - Πηγή: Streem Global Real Estate Developments

Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).

Στη συνολική επιφάνεια των 291 στρεμμάτων του logistics park θα κατασκευαστούν:

  • 4 αποθήκες συνολικής επιφάνειας 122.690 τ.μ.
  • Εμπορικά γραφεία συνολικής επιφάνειας 14.000 τ.μ.
  • 2.416 θέσεις στάθμευσης ΙΧ επιφάνειας 60.400 τ.μ.
  • Λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
  • 4 γραφεία αποθηκών συνολικής επιφάνειας 10.700 τ.μ.
  • Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ετήσιας δυναμικότητας 175.200 Mwh
  • Xώρος φιλοξενίας οδηγών συνολικής επιφάνειας 1.400 τ.μ.
  • Χώρος εστιατορίου συνολικής επιφάνειας 1.000 τ.μ..

Θα αντέξει το οδικό δίκτυο;

Σχετικά με την ανάπτυξη μιας τέτοιου μεγέθους μονάδας logistics park αναπτύσσεται προβληματισμός που έχει να κάνει με το κυκλοφοριακό της περιοχής. Πιο συγκεκριμένα η Εθνική Οδός είναι ήδη κορεσμένη και η πρόσθεση νέου όγκου μετακινήσεων θα επιδεινώσει την κατάσταση (ας συνυπολογίσουμε ότι θα επαναλειτουργήσουν και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά). Την ίδια ώρα το κρίσιμο έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά που είχε εξαγγελθεί με την κυβερνητική διαβεβαίωση ότι θα προκηρυχτεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 και πάλι “μπήκε στον πάγο”. Δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση σχετικά με αυτό από από κυβερνητικά στελέχη για ένταξή του στα υπό δημοπράτηση έργα του 2024.

κυκλοφοριακό

Πέρα από αυτό, από τα κυβερνητικά χείλη δεν ακούσαμε καμία επένδυση βελτίωσης της ποιότητας ζωής στην περιοχή ως ανταποδοτικό μέτρο στη προσθήκη μίας ακόμη μεγάλης οχλούσας χρήσης.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button