Χαϊδάρι Σήμερα Κινεζικό ενδιαφέρον για

Η σημασία που δίνει το Πεκίνο στο ρόλο της Ελλάδας στο πλαίσιο του σχεδίου «μία ζώνη, ένας δρόμος», επιβεβαιώθηκε και πάλι μετά τη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία του Κρατικού Ινστιτούτου Οικονομικών και Αναπτυξιακών Ερευνών της Κίνας (DRC), με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήρθαν για μια ακόμη φορά στο κέντρο του κινεζικού ενδιαφέροντος.

Όπως γράφει το militaire.gr ο υπουργός ενημέρωσε του Κινέζους αξιωματούχους για τις δυνατότητες επενδύσεων που παρουσιάζει η ελληνική αγορά, ενώ από την πλευρά τους εκφράστηκε μεγάλο ενδιαφέρον για την τομέα της κρουαζιέρας. Εκπρόσωποι τραπεζών και χρηματοπιστωτικών φορέων, αλλά και εκπροσώπων της κρουαζιέρας, αναφέρθηκαν σε προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν και στο τι χρειάζεται προκειμένου να βελτιωθούν οι σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα μέσω επενδύσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ίδιας ιστοσελίδας, οι εκπρόσωποι ναυτιλιακών τμημάτων τραπεζών αναφέρθηκαν στην εμπειρία και στη συνεργασία που υπάρχει με τα κινεζικά ναυπηγεία στο χτίσιμο ελληνικών πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας, ενώ έγινε αναφορά και στην ευκαιρία χρηματοδότησης μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων του δευτερογενούς τομέα, που δραστηριοποιούνται από τη γαστρονομία, ως την κατασκευή ναυτικών εξαρτημάτων.

Ο εκπρόσωπος από τον κλάδο της κρουαζιέρας, χαρακτήρισε «σημαντική» τη συνεργασία με την Κίνα και ότι θα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης με την Ελλάδα αναφορικά με το τουριστικό κομμάτι.

Επίσης τέθηκε το θέμα της απλοποίησης βίζας για Κινέζους πολίτες που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα, ενώ ζητήθηκε η δημιουργία ενός ιδρύματος στην Ελλάδα, που θα δίνει κίνητρα σε Έλληνες να μπορούν να μάθουν την κινεζική γλώσσα και κουλτούρα και τον τρόπο με τον οποίο κλείνουν συμφωνίες οι Κινέζοι επιχειρηματίες. Επίσης τέθηκε το θέμα της εκμετάλλευσης ελληνικών ναυπηγείων από κινεζικά επενδυτικά σχήματα, προκειμένου με την τεχνογνωσία που υπάρχει να μπορέσουν να φτιαχτούν στην Ελλάδα κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία – κάτι που δεν μπορεί να γίνει ακόμα στην Κίνα λόγω του έντονου ανταγωνισμού με τα ναυπηγεία της ΕΕ.

Το DRC, κορυφαίο ίδρυμα έρευνας πολιτικής και συμβουλευτικής υπό το Κρατικό Συμβούλιο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, ερευνά και καθορίζει τη στρατηγική σε θέματα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

Η αντιπροσωπεία που επισκέπτεται την Ελλάδα, και ακολούθως θα επισκεφτεί και άλλες βαλκανικές χώρες, έχει αποστολή την αξιολόγηση των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Μία Ζώνη Ένας Δρόμος – BRI».

Όπως δήλωσε η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια του DRC, Δρ Ζανγκ Λιπίνγκ, η αποστολή δεν εξετάζει μόνο την ετοιμότητα της χώρας και τις δυνατότητές της να συμμετάσχει στην κινεζική πρωτοβουλία, αλλά και τις επιπτώσεις της πρωτοβουλίας στις διμερείς σχέσεις των χωρών με την Κίνα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της BRI, καθώς και το πώς προωθείται και αναπτύσσεται από κάθε χώρα η συνεργασία της με την Κίνα.

Με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, για την ενημέρωση προσκλήθηκαν στο υπουργείο ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς, Γιώργος Χατζηνικολάου, o Α΄ αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Νίκος Τρουλλινός, η γενική διευθύντρια επενδύσεων του Enterprise Greece Αγγέλα Μιχαλοπούλου, η διευθύντρια του τμήματος Υποστήριξης και Ανάπτυξης Αγορών του Χρηματιστηρίου Αθηνών Πέγκυ Παπασταύρου, ο επικεφαλής του τμήματος Ναυτιλιακών Εργασιών της ΕΤΕ Θεοφάνης Τακούδης, ο επικεφαλής του τμήματος Τραπεζικών Επενδύσεων της Eurobank Γιάννης Σαράτσης και ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων της Ναυτιλίας, Γιώργος Κουμπενάς.

Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι η συνεργασία των δύο χωρών αναπτύσσεται πλέον με πλήρεις ρυθμούς, στο μέτρο που η Ελλάδα με τη γνωστή γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση της προσφέρει πολύ σημαντικές επενδυτικές δυνατότητες. «Το εγχείρημα της Cosco δείχνει ότι μπορούμε να συνεργαστούμε και να συνυπάρξουμε παραγωγικά σε πάρα πολλούς τομείς, μεταξύ των οποίων είναι και ο τομέας της ενέργειας», δήλωσε ο υπουργός. Το πλαίσιο του κινεζικού ενδιαφέροντος για επενδύσεις είναι ευρύτερο, και δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αφού στόχος της Κίνας είναι να επενδύσει στις χώρες όπου διέρχεται ο «δρόμος του μεταξιού».