Από τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, Γιώργο Αργυρόπουλο, λάβαμε απάντηση στο άρθρο μας ΚΕΠ Χαϊδαρίου: Χρειάζεται ραντεβού για το “γνήσιο υπογραφής”;

Γράφει ο αντιδήμαρχος:

Κατόπιν των νέων περιοριστικών μέτρων που ισχύουν στην χώρα μας από 15 Φεβρουαρίου η λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών έχει επανακαθοριστεί και δεν είναι αυτή που ίσχυε με την εγκύκλιο του Οκτωβρίου, όπως παρουσιάζεται σε νεότερο δημοσίευμα. Η λειτουργία, άλλωστε των δημοσίων υπηρεσιών ανανεώνεται με εγκυκλίους ανά εβδομάδα κατόπιν εφαρμογής των διατάξεων των νεότερων ΚΥΑ. Η τελευταία εγκύκλιος λειτουργίας των ΚΕΠ αναφέρει:

«Βάση της υπ. αριθμ. 4025ΕΞ2021/12.02.2021 εγκυκλίου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τα ΚΕΠ από τις 15 Φεβρουαρίου 2021 και μέχρι νεωτέρας, θα παρέχουν εξυπηρέτηση μέσω φυσικής παρουσίας κατόπιν προσυνεννόησης (ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής) και εφόσον κρίνεται από τον Διευθυντή/Προϊστάμενο του ΚΕΠ ή εν απουσία αυτού, από τον υπεύθυνο λειτουργίας του, ότι πρόκειται για κατεπείγουσα ανάγκη διεκπεραίωσης αίτησης, η οποία δεν μπορεί να γίνει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.

Πολίτες οι οποίοι δεν έχουν ακολουθήσει την προηγούμενη διαδικασία δεν έχουν δικαίωμα εισόδου στα ΚΕΠ, πλην αυτών οι οποίοι προσέρχονται για τη διαδικασία προγραμματισμού ραντεβού εμβολιασμού, καθώς και των δικηγόρων οι οποίοι εξυπηρετούνται σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες».

Επομένως, η νεότερη εγκύκλιος έχει νεότερες εξαιρέσεις, ως προς την καθημερινή λειτουργία των Κ.Ε.Π. Αναφέρεται, μάλιστα, στην σχετική εγκύκλιο ότι ο ορισμός ραντεβού πρέπει να πληροί ένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

Α) να αφορά κάλυψη ανάγκης που γεννήθηκε μετά την έκδοση της ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ.9147/10.02.2021 (ΦΕΚ Β’ 534),

Β) να αφορά επείγουσα οικογενειακή ή επαγγελματική ανάγκη,

Γ) να αφορά οποιαδήποτε άμεση ανελαστική προθεσμία.

Αντιλαμβάνομαι την ταλαιπωρία των πολιτών, δυστυχώς όμως το πλαίσιο είναι συγκεκριμένο και τα επείγοντα πάντα εξυπηρετούνται. Το πλαίσιο, επίσης, αλλάζει και δεν είναι συνεχώς το ίδιο. Οι διατάξεις του κορονοιού θα πω ότι είναι για γερά νεύρα και για μας τους νομικούς, καθώς συνεχώς προστίθενται ή αφαιρούνται διαδικασίες, όχι μόνο στην λειτουργία του Δημοσίου αλλά και γενικά! Θα ξαναπώ λίγη υπομονή γιατί χρειάζεται σε όλους μας!

Σχόλιο της εφημερίδας

Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι “το γνήσιο της υπογραφής” στις πλείστες των περιπτώσεων αποτελεί ανάγκη που δεν επιδέχεται χρονοτριβή. Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, το Υπουργείο στην ουσία παρακωλύει δραστικά τη δυνατότητα του πολίτη να διεκπεραιώσει εγκαίρως τη διαδικασία (τι άλλο σημαίνει το “ραντεβού σε μια εβδομάδα”, που ισχύει στο δικό μας ΚΕΠ;).

Στα αξιοσημείωτα κατατάσσεται το γεγονός ότι ενόσω ο Δήμος Χαϊδαρίου επικαλείται τον νόμο, όσον αφορά το ΚΕΠ Χαϊδαρίου, ο πολίτης μπορεί να κάνει τη δουλειά του εύκολα και γρήγορα στο ίδιο το Δημαρχείο! Ή να πάρει τηλέφωνο σε ΚΕΠ γειτονικών Δήμων και να πάει (το πολύ) την επόμενη μέρα να πάρει σφραγίδες – υπογραφές σε ένα λεπτό. Αυτό το “κουβάρι” εγκυκλίων, τυπολατρείας, επάρκειας (;) προσωπικού, “και τι να κάνουμε τώρα εμείς”, κάποιος πρέπει να το λύσει. Όταν ο πολίτης το αντιμετωπίζει μηχανευόμενος λύσεις μόνος του, τότε υπάρχει πρόβλημα πολιτικό…