ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Μπαμπά, μαμά, πού χαθήκαν τα λεφτά;”

Ο αραχνιασμένος υπερ-κόμβος, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στον Σκαραμαγκά στο τέλος του προηγούμενου αιώνα, προκάλεσε ανυπολόγιστη περιβαλλοντική καταστροφή και ρούφηξε άφθονο χρήμα με μελέτες και ημιτελείς εργασίες. Επανέρχεται για μια ακόμη φορά στο κατασκευαστικό προσκήνιο, μετά από 24 χρόνια (!) αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τι σπατάλες έγιναν εκεί και πόσος χρόνος χάθηκε από τη ζωή των εργαζομένων, που πρωί μεσημέρι μποτιλιάρονταν στην άσφαλτο.

Δείτε στo video του Up Drones, με την έξυπνη επιλογή τραγουδιού, από τις διπλές σήραγγες στο Σκαραμαγκά.



Περισσότερα για το ιστορικό του έργου, τα παράλογα και τα ανεξήγητα (;) μπορείς να διαβάσεις εδώ: Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό!

Αργής ωρίμανσης

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, στον Σκαραμαγκά προβλέπεται η κατασκευή νέου τριπλού κόμβου. Σημαντική εξέλιξη είχαμε στα μέσα Νοεμβρίου, όταν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε επίσημα του έργο ως έργο Εθνικού Επιπέδου, για να ενταχθεί στον προγραμματικό σχεδιασμό.

Το έργο ξεκίνησε το 1997, οπότε κατασκευάστηκαν οι περιβόητες δίδυμες σήραγγες, αλλά για διάφορους λόγους εγκαταλείφθηκε. Η προς υλοποίηση μελέτη συντάχθηκε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, προς στιγμήν εντάχθηκε στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής επί θητείας Σγουρού, αλλά πολύ γρήγορα απεντάχθηκε. Τον Απρίλιο του 2017 η Ρένα Δούρου το ενέταξε εκ νέου στον σχεδιασμό της Περιφέρειας -όπως παραδέχτηκε μετά από τα δικά μας άρθρα– αλλά και πάλι δεν προχώρησε, διότι στο μεταξύ είχε κατασκευαστεί μεγάλος αγωγός φυσικού αερίου, που δεν επέτρεπε την εκτέλεση του έργου. Ο συγκεκριμένος αγωγός κινείται κατά μήκος της Λ. Σχιστού και καταλήγει στον Πειραιά και η μετακίνησή του είναι μεγάλη και δύσκολη τεχνικά εργασία, στην οποία εμπλέκεται και η ΔΕΣΦΑ. Ακολούθησε νέα μελέτη για την μετατόπιση του αγωγού, η οποία ολοκληρώθηκε και τώρα φτάσαμε στη νέα εξαγγελία από την παρούσα κυβέρνηση.

Χαϊδάρι Σήμερα "Ξεθάφτηκε" ο Υπερ-Κόμβος Σκαραμαγκά! Καταλυτικό ρόλο έπαιξε το "Χαϊδάρι Σήμερα" 3
Η μελέτη του έργου, αναλυτικά.

Θυμίζουμε ότι με την ενδεχόμενη κατασκευή του τριπλού κόμβου:

  • Θα υπάρχει νέα σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λεωφόρο Σχιστού. 
  • Θα ολοκληρωθεί η ημιδιανοιγμένη Περιφερειακή Αιγάλεω, που θα συνδέει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό.
  • Θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες σήραγγες “φαντασματα” στη στροφή στονΣκαραμαγκά.
  • Θα κατασκευστεί κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ. Αθηνών.

Το έργο αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία ενόψει και της κατασκευής της Υποθαλάσσιας Σήραγγας που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button