ΚΟΣΜΟΣΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Γαλλική ρελάνς “ξεπαγώνει” τον Σκαραμαγκά

Η νέα ιδιοκτησία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά παραβρέθηκε στην επίσημη τελετή καθέλκυσης της πρώτης φρεγάτας FDI του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, όπου βγήκαν σημαντικές ειδήσεις για το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα και ειδικά για τον Σκαραμαγκά.

Παρουσία του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια, του Γάλλου ομολόγου του Σεμπαστιάν Λεκορνί πραγματοποιήθηκε στο Λοριάν της Βρετάνης η τελετή καθέλκυσης της πρώτης φρεγάτας FDI (Belh@rra) του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού με την ονομασία «Κίμων F-601».

Από την πλευρά του ο Γάλλος υπουργός Αμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνί, αναφέρθηκε στη στενή συνεργασια στον τομέα της Αμυνας ανάμεσα σε Γαλλία και Ελλάδα. Αναφέρθηκε επίσης στις ισορροπίες στη Μεσόγειο, η οποία μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία έχει μετατραπεί σε μια θάλασσα που έχει «διαφορετικές ανάγκες», όπου οι δύο χώρες έχουν σημαντικό ρόλο. Στην ομιλία του ο CEO του Naval Group, Pierre Eric Pommelet ευχαρίστησε την Ελλάδα για την εμπιστοσύνη να αναθέσουν στη Naval τη  ναυπήγηση των φρεγατών και τόνισε την συνεργασία της εταιρείας με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Η ανάγκη για παραγωγή οπλικών συστημάτων στην Ευρώπη είναι πολύ αυξημένη μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και ειδικά οι νέες ναυπηγήσεις είναι πολλές. Ενδεικτικά, τα γαλλικά ναυπηγεία τρέχουν προγράμματα για Gowind που αφορούν άλλες χώρες, ενώ το γαλλικό πολεμικό ναυτικό προσανατολίζεται επίσης να κατασκευάσει κορβέτες και για λογαριασμό του. Επιπλέον, φαίνεται να προωθείται η φρεγάτα FDI και σε άλλες χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και η Νορβηγία.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το γεγονός ότι στην τελετή για την φρεγάτα ΚΙΜΩΝ έδωσε το παρόν και ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά Γιώργος Προκοπίου. Η Naval Group και ο κος Προκοπίου έχουν προχωρήσει σε σημαντικές συμφωνίες, ανάμεσα σε αυτές και το ενδεχόμενο, αν το πολεμικό ναυτικό επιλέξει τις Gowind, όλες οι κορβέτες για τον ελληνικό στόλο να ναυπηγηθούν στο ελληνικό ναυπηγείο είναι υπαρκτό.

Γαλλική ρελάνς "ξεπαγώνει" τον Σκαραμαγκά 3

Μάλιστα στο Λοριάν οι Γάλλοι δεν έχασαν την ευκαιρία να επανέλθουν μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα με νέα δεδομένα. Και μάλιστα νεότερες πληροφορίες από τη Παρίσι λένε ότι οι Γάλλοι ήδη έχουν επεξεργαστεί το οικονομικό πρόγραμμα και φέρονται να καταθέτουν ακόμη πιο ελαστική πρόταση η οποία ξεπερνά τα 14 έτη αποπληρωμής για το πρόγραμμα των κορβετών. Πρόκειται για μια ρελάνς απέναντι στην οικονομική πρόταση της ιταλικής Ficantieri, που προωθεί τις κορβέτες κλάσης Doha σε συνεργασία με το Ναυπηγείο Ελευσίνας.

Στο πρόσφατο παρελθόν η διεθνής ειδησεογραφία ανέφερε ότι οι Γάλλοι θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τη συνεργασία τους με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για ναυπήγηση πλοίων ξένων πελατών τους, ακόμα και ότι θα παραχωρήσουν τα σχέδια της κορβέτας Gowind στο Ναυπηγείο για να κλείσει δικές του δουλειές.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button