Η Τροχαία της Ελευσίνας λειτούργησε κάμερα καταγραφής παραβάσεων στην περιοχή ευθύνης της και μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Από την άλλη, η Λ. Αθηνών χαρακτηρίζεται από συχνά περιστατικά παραβίασης ορίων ταχύτητας και κόκκινου σηματοδότη, που προκαλούν κάποιες φορές τραγωδίες! Γιατί όχι, λοιπόν, στη χρήση τεχνολογίας και στη δική μας Λεωφόρο;

Όπως σημειώνει το news247.gr, η πρωτοβουλία της Τροχαίας Ελευσίνας να λειτουργήσει κάμερα καταγραφής παραβάσεων στην περιοχή ευθύνης της, έχει σκοπό να αποτρέψει περαιτέρω παραβάσεις, που αφορούν είτε τη χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης είτε την υπερβολική ταχύτητα. Και μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

Το αξιοπρόσεκτο είναι ότι, συνεζίζει το άρθρο, μολονότι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ανάλογες κάμερες και σε πολλά άλλα σημεία, εντούτοις δεν συμβαίνει καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για τη συντήρηση των μηχανημάτων, κάτι που στην περίπτωση της Ελευσίνας έγινε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.

Στα δικά μας τώρα. Σε παλιότερο άρθρο μας, (“Ορκ στη Λεωφόρο Αθηνών”) σημειώναμε ότι “δεν θα μας σώσει καμιά πεζογέφυρα. Όσο η παρανομία είναι νόμος, το αίμα στην άσφαλτο θα ρέει ποτάμι”. Πράγματι έχουμε θρηνήσει θύματα, γιατί κάποιοι επιμένουν να παραβιάζουν το κόκκινο και να τρέχουν με εξωφρενικές ταχύτητηες στη Λεωφόρο, που όμως δεν είναι Εθνική Οδός και έχει όριο ταχύτητας 60 χλμ. την ώρα, ως εντός κατοικημένης περιοχής.

“Να γεμίσει ραντάρ και κάμερες η Λ. Αθηνών – Ή αλλιώς, όποιον πάρει ο χάρος…” γράψαμε τον περασμένο Νοέμβριο. Η Τροχαία Ελευσίνας και η Περιφέρεια Αττικής ανοίγουν το δρόμο. Ώρα να ακολουθήσουμε και εμείς. Αν τηρούνται τα όρια ταχύτητας η Λεωφόρος θα πάψει να διχοτομεί το Χαϊδάρι και θα ελαχιστοποιηθούν οι ειδήσεις για τραυματίες και νεκρούς. Αν ξέρει το κάθε “ορκ”, είτε οδηγός τετράτροχου είτε δίκυκλου, ότι η κλήση θα φτάσει “συστημένη” στο σπίτι του, λόγω συστηματικού ελέγχου ακόμη κι αν δεν υπάρχει Τροχαία στο δρόμο, θα σταματήσουν οι παραβάσεις.

Ακόμη και τα 50 χλμ/ώρα πολλά για τα στενά

Όμως δεν είναι μόνο οι λεωφόροι επικίνδυνες. Ερευνα του ΟΟΣΑ, η οποία εξέτασε μεγάλο εύρος τροχαίων περιστατικών, κατέληξε πως αύξηση της ταχύτητας ενός οχήματος κατά 5% οδηγεί σε άνοδο των τροχαίων ατυχημάτων κατά 10% και των δυστυχημάτων κατά 20%. Όταν ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού πεζού, τον οποίο θα χτυπήσει, είναι 10%. Εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ./ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού του πεζού απογειώνεται στο ποσοστό του 80%! Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση στα στενα της πόλης με 50 χλμ./ώρα και την αδήριτη ανάγκη το όριο αυτό να μειωθεί.

Πάντα παραμένει επικαιρο το άρθρο “Οδική ασφάλεια, ταχύτητα και ανάποδες λογικές”, το οποίο έστειλαν στην εφημερίδα μας οι καθηγητές ΕΜΠ Θάνος Βλαστός και Ευθύμιος Μπακογιάννης, με αφορμή την αναγγελία της κατασκευής πεζογεφυρών στη Λ. Αθηνών, στη σκοπιμότητα των οποπιων αντίκεινται, ακριβώς γιατί συμβάλλουν στην λόγική της αύξησης των ταχυτήτων μέσα στην πόλη.