ΔΗΜΟΤΙΚΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Βασίλης Καρατζαφέρης: Ένα μεγάλο έργο προοπτικής για το Χαϊδάρι και η κρίση “αξιοπιστία” της εφημερίδας σας

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικής υπηρεσίας απαντά στο άρθρο μας “Υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών: Τοπικός ανισόπεδος κόμβος στη Γ. Παπανδρέου ή σήραγγα όση στην Ποσειδώνος, την Ηλιουπόλεως και τη Λ. Κύμης;”

Βασίλης Καρατζαφέρης

Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε την Κυριακή 11 Ιουνίου, η ηλεκτρονική εφημερίδα σας «Χαϊδάρι Σήμερα» διατυπώνει μια σειρά ερωτήματα και κριτικές για το έργο υπογειοποίησης της Λ. Αθηνών στη συμβολή της με την οδό Γ. Παπανδρέου.

Μου προκαλεί βέβαια έκπληξη η μεγάλη «στροφή» της εφημερίδας συγκριτικά με διθυραμβικό σχετικό κείμενο το οποίο είχε δημοσιεύσει μόλις πριν 2 ημέρες, την Παρασκευή 9 Ιουνίου. Το κείμενο της Παρασκευής τυπικά ήταν ανακοίνωση υποψηφίου Δημάρχου αλλά ο ενθουσιώδης τίτλος του υιοθετήθηκε πλήρως από εσάς, φανερώνοντας τη συμφωνία σας επί της ουσίας του κειμένου. Τι άλλαξε μέσα σε δυο μέρες; Μόνον το γεγονός ότι τόσο ο συγκεκριμένος υποψήφιος Δήμαρχος όσο και η εφημερίδα σας «πιαστήκατε αδιάβαστοι», καθώς οι βάσεις για το έργο τέθηκαν από τον Δήμαρχο Βαγγέλη Ντηνιακό εδώ και περισσότερο από δυο χρόνια. Ξαφνικά λοιπόν, αφού το έργο είναι αποτέλεσμα πρότασης της Δημοτικής Αρχής, από σωτήριο έγινε «μικροπαρέμβαση» !

Επί της ουσίας τώρα των όσων αναφέρει το άρθρο της 11ης Ιουνίου (το μετά την «στροφή» σας άρθρο).

1) Η πρόταση για την υλοποίηση της συγκεκριμένης υπογειοποίησης διατυπώθηκε στο πλαίσιο της γενικότερης πρωτοβουλίας του Δημάρχου για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης με σκοπό την αναβάθμιση του Χαϊδαρίου και της Δυτικής Αθήνας. Η ανταπόκριση της κεντρικής εξουσίας και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε αυτό, αποτελεί από μόνη της μια σημαντική εξέλιξη.

2) Το συγκεκριμένο έργο είναι της τάξεως των 10-20 εκατομμυρίων Ευρώ και είναι πλήρως αδιανόητο να περιγράφεται ως «μικροπαρέμβαση». Μπορεί μήπως να μας θυμίσει κάποιος ένα άλλο έργο τέτοιου μεγέθους που έχει υλοποιηθεί όχι μόνον στο Χαϊδάρι αλλά και στους όμορους Δήμους;

3) Το έργο που δρομολογείται, θα επιλύσει μόνιμα μερικά από τα σοβαρότερα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής: Θα αποσυμφορηθεί η κίνηση των οχημάτων επί της οδού Γ. Παπανδρέου αλλά και της οδού Κύπρου. Θα είναι ασφαλέστερη η διάσχιση της Λ. Αθηνών από τους πεζούς. Θα συνδεθεί η συνοικία του Δάσους με το κεντρικό Χαϊδάρι. Ενώ θα βελτιωθεί αισθητά η κυκλοφορία και στην Λ. Αθηνών, στην είσοδο και στην έξοδο των οχημάτων από το Λεκανοπέδιο.

4) Ο συνδυασμός της υπογειοποίησης της Λ. Αθηνών στο ύψος της Γ. Παπανδρέου με την κατασκευή των δυο πεζογεφυρών επί της ίδιας Λεωφόρου, η οποία ήδη ολοκληρώνεται, δημιουργεί μια νέα, πολύ καλύτερη πραγματικότητα για το σύνολο της πόλης μας.

5) Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να περιμένουμε άπραγοι, να χάνουμε τις ευκαιρίες επίλυσης των σημερινών πιεστικών προβλημάτων για χάρη ακόμη και καλών αλλά σίγουρα πολύ μελλοντικών σχεδίων. Βελτιώνουμε τη ζωή μας και αναβαθμίζουμε την πόλη μας τώρα, με ώριμα έργα που ζητάει η τοπική μας κοινωνία.

Αυτή τη θετική στάση για το συμφέρον του Χαϊδαρίου αναμένουμε από τον καθένα και βεβαίως και από την εφημερίδα σας. Αντίθετα, εσείς απαξιώνετε μέσα σε δυο μέρες ένα αντικειμενικά μεγάλο έργο, που θα λύσει χρόνια προβλήματα της πόλης. Επειδή μαθαίνετε ότι θα είναι κι αυτό έργο της Δημοτικής Αρχής Ντηνιακού.

Βασίλης Καρατζαφέρης
Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών
Δήμου Χαϊδαρίου

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΕΛΑΟΥ ΧΡΟΝΗ

Είναι προφανές ότι θα “απολογηθώ” στον κ. Καρατζαφέρη για το δικό μου άρθρο. Λοιπόν, μετά τη σημερινή ανακοίνωσή του ξαναδιάβασα το κείμενό μου δυο φορές και όχι μόνο μία, ψάχνοντας τη λέξη “μικροπαρέμβαση”, την οποία ο ίδιος χρησιμοποιεί δύο φορές για να “χρωματίσει” την κριτική μου. Δεν υπάρχει πουθενά. Είναι εξαιρετικά λυπηρό για έναν σοβαρό άνθρωπο σαν τον αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας να μάχεται με ανεμόμυλους και να πλάθει ο ίδιος το πεδίο της αντι-κριτικής του. Είναι όμως σαφώς αποκαλυπτικό αμηχανίας, μια και δεν απαντά ως αρμόδιος, αλλά ούτε και ως ειδικός, στην κριτική μου. Υποβιβάζει ο ίδιος δυστυχώς το κείμενό του σε φασόν τοποθέτηση υπεύθυνου γραφείου Τύπου του δημάρχου, που αναζητά “στροφές” και “αντιφάσεις” για να επικρίνει.

Το άρθρο μου χαρακτηρίζει το εν λόγω έργο στη διασταύρωση Λ. Αθηνών – Γ. Παπανδρέου σαν “περιορισμένη υπογειοποίηση”, “τοπική υπογειοποίηση”, “ανισόπεδο κόμβο σαν αυτόν της Λ. Θηβών”. Ισχύει κάτι διαφορετικό;

Επίσης γράφω επί λέξει ότι “θα διευκολύνει την έξοδο από το Δάσος, ενώ θα επιτρέψει και την ασφαλέστερη εγκάρσια κυκλοφορία των πεζών”. Λέει κάτι παραπάνω ο ίδιος ο κ. Καρατζαφέρης στην παρούσα τοποθέτησή του;

Δυστυχώς, δεν λέει. Διότι προσπερνά ασχολίαστη την ουσία του άρθρου μου, στο οποίο παρόλα αυτά “απαντά”. Αναφέρομαι στα τρία έργα εξαιρετικά εκτεταμένων υπογειοποιήσεων λεωφόρων της Αθήνας (πάνω από 3 χλμ. το καθένα) που ήδη εκτελούνται ή δημοπρατούνται ή βρίσκονται σε τελικό στάδιο ωρίμανσης αυτή την ώρα, με συνολικό κόστος που θα φτάσει ίσως και το 1,5 δισ. ευρώ.

Την ίδια ώρα ο κ. Καρατζαφέρης ισχυρίζεται ότι τα 10-20 εκατ. είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς και υποστηρίζει ότι δήθεν ούτε στους όμορους Δήμους υπάρχει τέτοια “παχυλή” χρηματοδότηση. Όμως καλά γνωρίζουμε ότι δημοπρατήθηκε επέκταση του Μετρό προς Ίλιον ύψους 650 εκατ. ευρώ, συμβασιοποιείται ο μίνι Προαστιακός Δυτικής Αττικής ύψους 132 εκατ. ευρώ κτλ κτλ. Ας μην πούμε για το μπαράζ μεγάλων παρεμβάσεων στο Περιστέρι…

Μπορούμε επίσης από το περιεχόμενο της απάντησης του εκπροσώπου της δημοτικής αρχής να συμπεράνουμε ότι η υπογειοποίηση της κεντρικής Λεωφόρου σε μεγάλο μήκος της (για την οποία μιλάει με θέρμη ο πρώτος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην περιοχή μας και αναφέρει μάλιστα ότι έχει βρει και προμελέτη) δεν αποτελεί στόχο της διοίκησής του. Εμείς όμως θα συνεχίσουμε στην ίδια ρότα, που έχει η εφημερίδα μας εδώ και 20 χρόνια για τα μεγάλα προβλήματα της πόλης. Δεν κάνουμε “στροφές”.

Εφόσον ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός ισχυρίζεται ότι πέτυχε προσωπικά την κατασκευή τού ανισόπεδου κόμβου στη Γ. Παπανδρέου με παρέμβαση στον ίδιο τον πρωθυπουργό, μήπως μπορεί να ενημερώσει την πόλη αν έθεσε υπόψη του το συνολικό πρόβλημα της Λ. Αθηνών (σε αντιδιαστολή με τα άλλα θηριώδη έργα δισεκατομμυρίων στο Λεκανοπέδιο) και ποια ακριβώς απάντηση έλαβε από αυτόν; Επισήμανε στο Κυριάκο Μητσοτάκη ότι η κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου σε μια λεωφόρο 8 λωρίδων που τεμαχίζει και ρυπαίνει το Χαϊδάρι σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων δεν είναι τίποτε άλλο από μια “μικροπαρέμβαση”, όπως ευφυώς την βάφτισε ο κ. Καρατζαφέρης; Κοντολογίς: διεκδίκησε την εκτεταμένη υπογειοποίηση, την οποία κέρδισαν άλλοι στην Παραλιακή, την Ηλιουπόλεως και την Κύμης, όπως με στοιχεία γράφουμε στο άρθρο μας; Αν δεν αξιοποιήθηκε από τον δήμαρχο επαρκώς η μεγάλη ευκαιρία της πρόσκλησης του ίδιου του πρωθυπουργού για προτάσεις έργων στη Δυτική Αθήνα, πότε να περιμένουμε την επόμενη;

Ο Βασίλης Καρατζαφέρης ζητάει από εμάς “θετική στάση”. Αν την ώρα που βρέχει δισεκατομμύρια στο Λεκανοπέδιο από το Ταμείο Ανάκαμψης και τόσα ακόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για κολοσσιαία έργα, αντιδήμαρχέ μου, εσείς λέτε “μου κάνουν και τα 10-20”, δύσκολο να μας βρεις θερμούς στο πλευρό σου να κρατάμε ομπρέλα… Θα ασκήσουμε κριτική και στη δημοτική αρχή και στην κυβέρνηση και στην Περιφέρεια. Όποιος μέσα σε αυτή την κοσμογονία αναπτυξιακών έργων θεωρεί τον κόμβο της Γ. Παπανδρέου “μεγάλο έργο προοπτικής για το Χαϊδάρι”, όπως το χαρακτηρίζει ο κ. Καρατζαφέρης, τότε δημιουργεί πρόβλημα στην πόλη. Χάνεται ένα κρισιμότατο και ίσως ανεπανάληπτο “παράθυρο ευκαιρίας”.

Κύριε αντιδήμαρχε κάνε μια βόλτα στον Φαληρικό όρμο και την Παραλιακή. Στα εργοτάξια της Αττικό Μετρό που σκάβουν πάλι όλη την Αθήνα. Κοίτα τι γίνεται στον Βοτανικό. Στην ανάπλαση του Πειραιά. Διάβασε τα ποσά που θα πέσουν στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Και πόσα ακόμα (γραμμές Μετρό, ποδηλατόδρομοι, τραμ, μουσεία, μεγάλα πάρκα, αντιπλημμυρικά). Κρίμα να έχει η Δυτική Πύλη της Αθήνας τόσο χαμηλό ορίζοντα προσδοκιών και μάλιστα να δηλώνει και επιτυχημένη και ευτυχής!

Παρόμοια Άρθρα

2 Σχόλια

  1. Άλλος ένας γλοιώδης επαίτης ψήφων που μετά την εκλογή του αυτός και η παρέα του έκαναν ότι δεν γνωρίζουν δεν ξέρουν με ένα ύφος και τουπε ως άλλος Καίσαρας και αφού κατέστρεψαν οικογένειες τώρα ξαναφορανε το ψεύτικο επαιτικο χαμόγελο…

  2. Ο Δήμος Χαϊδαρίου, μαζί με τόν αντίστοιχο τής Αγίας Παρασκευής, θα μνημονεύονται ως παραδείγματα αποφυγής, πολέμησαν με συνέπεια,να μην έλθει το μετρό. Δεν πρέπει να υπάρχει παρόμοια περίπτωση στην Ευρώπη….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button