ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΑΠΟΨΕΙΣΑΡΘΡΑΔΗΜΟΤΙΚΑ

Πεζογέφυρες στη Λ. Αθηνών: Αλλαγή θέσης έστω και τώρα

 

Ο Δημήτρης Τσατσαμπάς, δημοτικός σύμβουλος της παράταξης “Χαϊδάρι Ξανά”, παρεμβαίνει στην πολύκροτη υπόθεση των πεζογεφυρών της Λ. Αθηνών, που απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη της πόλης, θυμίζοντας το πάνδημο αίτημα για υπογειοποίηση της Λεωφόρου. Σημειώνει ότι ποτέ δεν παρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο οι μελέτες των πεζογεφυρών. Κατηγορεί τη δημοτική αρχή ότι αποκλείει τον δημιουργικό λόγο από την αντιπολίτευση, κατηγορώντας τον δήμαρχο ότι “είπε προκλητικά πως όσοι ζητούν ενημέρωση επιδιώκουν να μη γίνει το έργο”. Ζητά την υστάτη ώρα “με καλή θέληση από όλους να δοθεί μια τελευταία ευκαιρία για να επιλεγούν τα πλέον κατάλληλα σημεία στο Παλατάκι και στο Δάσος”. 

Ολόκληρη η παρέμβασή του.

Εξαιτίας της διχοτόμησης της πόλης μας από τη Λ. Αθηνών, πάγιο αίτημα όλων των δημοτικών αρχών και των δημοτικών παρατάξεων στο Χαϊδάρι, περιλαμβανομένης και της σημερινής διοίκησης, ήταν η υπογειοποίησή της, μερική ή και συνολική, αίτημα που όμως έμεινε στα προεκλογικά φυλλάδια. 

Πεζογέφυρες στη Λ. Αθηνών: Αλλαγή θέσης έστω και τώρα 3γράφει ο Δημήτρης Τσατσαμπάς

Οι δύο εναέριες πεζογέφυρες, που πρόκειται να κατασκευαστούν επί της Λ. Αθηνών, η μία στο Παλατάκι και η άλλη στο ύψος της οδού Σατωβριάνδου, στο Δάσος, είναι έργο κεντρικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και αυτό σημαίνει ότι η περίπτωση υπογειοποίησης της Λ. Αθηνών μάλλον αποκλείεται.

Οι δύο πεζογέφυρες μαζί με άλλες 5 εντός Αττικής, σχεδιάστηκαν το 2012 από την τότε Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, προφανώς ως ευκολότερη και οικονομικότερη λύση. Όμως το έργο αυτό, που είχε χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης το 2015, δεν προχώρησε, με την τότε Δημοτική Αρχή να μην την απασχολεί ως θέμα.

Το 2016 το Υπουργείο Υποδομών έσυρε τα σχέδια για τις πεζογέφυρες από το συρτάρι, επικαιροποίησε τις μελέτες και σε συνεργασία με την Περιφέρεια, δημοπράτησε 6 πεζογέφυρες στην Αττική, μεταξύ των οποίων και τις δύο επί της Λεωφόρου Αθηνών, εντός των ορίων του Δήμου μας.

Η σημερινή δημοτική αρχή από το 2016 “ξέχασε” το αίτημα της υπογειοποίησης. Το μόνο που έμενε τουλάχιστον να κάνει για τις πεζογέφυρες ήταν να συνεργαστεί με το Υπουργείο και την Περιφέρεια για την πλέον κατάλληλη χωροθέτησή τους, δηλαδή την κατασκευή τους στο πιο ωφέλιμο σημείο για την πόλη και τους δημότες. Όμως όπως αποδείχτηκε δεν το έπραξε ή το έπραξε λάθος.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο ουδέποτε παρουσιάστηκαν οι μελέτες του έργου, ενώ στο αίτημα της αντιπολίτευσης για πλήρη ενημέρωση, η δημοτική αρχή απάντησε ότι δεν υπάρχει χρόνος για αυτό και ότι το έργο θα προχωρήσει όπως σχεδιάστηκε από το Υπουργείο γιατί αλλιώς δεν θα γίνει. Μάλιστα ο ίδιος ο Δήμαρχος είπε προκλητικά ότι όσοι ζητούν ενημέρωση επιδιώκουν να μη γίνει το έργο, αποκλείοντας έτσι με αυτό τον τρόπο τη όποια θετική συμβολή της αντιπολίτευσης. 

Όταν με το ξεκίνημα των εργασιών έγιναν ορατά τα σημεία που επιλέχθηκαν να γίνουν οι πεζογέφυρες, υπήρξε αμέσως ένα κύμα έντονου προβληματισμού και από τους πολίτες. Το σημείο στο ύψος της οδού Σατωβριάνδου, στο Δάσος δεν είναι λειτουργικό και εξυπηρετικό για τους κατοίκους. Το σημείο στο Παλατάκι, επιπλέον, αλλοιώνει το χαρακτήρα και την αισθητική του τοπίου της περιοχής, που καθορίζεται από το ιστορικό μνημείο της πόλης μας. 

Μετά από ενστάσεις που έγιναν από δημότες προς το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (Κ.Σ.Ν.Μ.), το έργο σταμάτησε προσωρινά. Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, η περίπτωση της πεζογέφυρας στο ύψος της οδού Σατωβριάνδου, στο Δάσος, συζητήθηκε και αναμένεται η απόφαση. Η δε συζήτηση για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι έγινε μόλις χθες Πέμπτη 22- 2 -2018 με τον Δήμαρχο να δηλώνει στο Κ.Σ.Ν.Μ πως, αν αλλάξει η θέση, απεντάσσεται το έργο και δεν θα γίνει απολύτως τίποτα.

Ανεξάρτητα όμως της έγκρισης ή μη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων, πιστεύω ότι όλοι όσοι κατοικούμε στο Χαϊδάρι δεν συμφωνούμε με τις θέσεις που έχουν επιλεγεί να γίνουν οι δύο πεζογέφυρες, καθώς είναι θέσεις περισσότερο κατασκευαστικής ευκολίας παρά εύστοχης και ασφαλούς λειτουργικότητας. Ακόμη και η διοίκηση του Δήμου, όπως φαίνεται, δεν επιθυμεί την αλλαγή θέσης όχι γιατί πιστεύει στην επιλογή του συγκεκριμένου σημείου ως σωστή, αλλά φοβούμενη την αναβολή του έργου.

Είναι αλήθεια ότι πλέον βρισκόμαστε σχεδόν προ τετελεσμένων. Όμως με καλή θέληση από όλους μπορεί να δοθεί μια τελευταία ευκαιρία για να επιλεγούν τα πλέον κατάλληλα σημεία στο Παλατάκι και στο Δάσος. 

Δήμος, Περιφέρεια και Υπουργείο οφείλουν να επανεξετάσουν τη χωροθέτηση και για τις δύο πεζογέφυρες, θέτοντας ως προτεραιότητα τη λειτουργικότητά τους, την ασφάλεια των πολιτών και το όφελος της πόλης, καθώς οι δυσκολίες, που μπορεί να προκύψουν από μια πιθανή αλλαγή των σημείων, είναι δευτερεύουσας σημασίας.

Για να γίνει όμως αυτό είναι απαραίτητη και η ενεργή παρέμβαση των πολιτών, γιατί χωρίς αυτή δε θα υπάρξει αποτέλεσμα. 

Και επιτέλους ας σταματήσουν κάποιοι να κινδυνολογούν μιλώντας για σκόπιμες καθυστερήσεις και πιθανά ατυχήματα, γιατί είναι δεδομένο ότι όλοι μας βάζουμε την ανθρώπινη ζωή πάνω από όλα. 

Ας το σκεφτούμε και ας πράξουμε υπεύθυνα, γιατί μια λάθος επιλογή των σημείων σήμερα θα είναι από αύριο μία μόνιμη κατάσταση για την πόλη μας.

 

 

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button