Το τμήμα λεωφόρου από το Δαφνί έως τα διόδια Ελευσίνας είναι ένα από τα πιο κορεσμένα κομμάτια του εθνικού δικτύου, αφού ενώνει το Λεκανοπέδιο με τη μεγαλύτερη βιομηχανική ζώνη της χώρας, αλλά και με ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Παρόλα αυτά η κυκλοφοριακή κατάσταση είναι περασμένων δεκαετιών και η ταλαιπωρία όσων είναι υποχρεωμένοι να το χρησιμοποιούν καθημερινά, απλώς απερίγραπτη. Χώρια τα έξοδα για καύσιμα στα μποτιλιαρίσματα πρωί – απόγευμα, χώρια η ατμοσφαρική ρύπανση σε μια ήδη γονατισμένη περιβαλλοντικά περιοχή…

Εδώ συμβαίνει το πρωτοφανές να υπάρχει φανάρι σε Εθνική Οδό, στα ΕΛΠΕ. Επίσης, η Λεωφόρος Σχιστού δεν ενώθηκε ποτέ με την Αττική Οδό. Αλλά και οι υπόλοιπες κινήσεις και κόμβοι στον Σκαραμαγκά είναι τριτοσμικοί.

Το ελληνικό κράτος έχει ξοδέψει αμέτρητα δισεκατομμύρια ευρώ για το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά δεν βρίσκει 55 εκατ. ευρώ, όσος είναι ο προϋπολογισμός της μελέτης Δραγουμάνοβιτς που αφορά την κατασκευή του Kόμβου Σκαραμαγκά (βλέπε πιο αναλυτικά Υπερ-κόμβος Σκαραμαγκά: Από το 1997 έως το 2020… κατάφεραν δυο τρύπες στο βουνό!). Επίσης δεν βρήκε 2,2 εκατ. ευρώ για να μετακινήσει τον αγωγό φυσικού αερίου προς Πειραιά, που εμποδίζει την υλοποίηση της μελέτης Δραγουμάνοβιτς. O Κόμβος Σκαραμαγκά είναι ένα έργο που ανασταίνεται και πεθαίνει εδώ και 24 ολόκληρα χρόνια!

Τον Ιούνιο του 2020 η Περιφέρεια Αττικής απάντησε γραπτά σε ερώτημα της εφημερίδας μας ότι τα έργα που αναφέραμε προηγουμένως εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων. Δεν έγινε τίποτε.

Το ίδιο είχε υποσχεθεί και η διοίκηση της Ρένας Δούρου (βλέπε “Ξεθάφτηκε” ο Υπέρ-Κόμβος Σκαραμαγκά! Καταλυτικό ρόλο έπαιξε το “Χαϊδάρι Σήμερα”). Δεν έγινε τίποτε.

Τον Σεπτέμβριο του 2020 επανήλθε η αισιοδοξία, καθώς διέρρευσε ότι το έργο εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης, άρα είναι δεδομένη η κατασκευή του. Ξεχάστηκε όμως και αυτό. Τα έργα του Ταμείου – πακτωλός, όπως διαφημίστηκε, ανακοινώθηκαν πανηγυρικά, αλλά το έργο δεν υπάρχει ούτε εκεί.

Η πρόσφατη πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η (θέλουμε να ελπίζουμε όλοι) επικείμενη επαναλειτουργία της επιχείρησης θα επιβαρύνει και άλλο την κατάσταση.

Ως πότε θα μένει τυφλό το κράτος και αδιάφορο για τη Δυτική Αθήνα – Δυτική Αττική;

………………………………………….

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, οι εκδρομείς του σαββατοκύριακου είναι μποτιλιαρισμένοι στον Σκαραμαγκά. Αύριο Δευτέρα πρωί πρωί, οι εργαζόμενοι θα μποτιλιαριστούν στο Δαφνί, ίσως και από το Παλατάκι. Το απόγευμα το ίδιο στην επιστροφή. Ντροπή, ντροπή, ντροπή.