Ένωση Συλλόγων Γονέων Χαϊδαρίου

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας προχώρησαν στις 25 Μαΐου σε ανακοινώσεις για το άνοιγμα των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής και των δύο βαθμίδων. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσαν ότι τα σχολεία ανοίγουν ξανά την 1η Ιουνίου και ότι το σχολικό έτος παρατείνεται έως την 26η Ιουνίου. Τα Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά!

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από τις κυβερνητικές εξαγγελίες είναι τεράστια. Το κυβερνητικό επιτελείο καθιστά απολύτως υπεύθυνους για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων, που θα εμφανιστούν με το άνοιγμα των σχολείων, τους ίδιους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Η κυβέρνηση νίπτει τας χείρας της για τις δικές της ευθύνες και μάλιστα πολύ σχολαστικά!
Τα ερωτήματα είναι επείγοντα:

• Πώς θα εξασφαλιστεί η καθαριότητα των σχολείων, τη στιγμή που οι καθαρίστριες έχουν μεταφερθεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια; Πώς θα βρίσκονται στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων, όπως απαιτείται στις παρούσες συνθήκες; Πώς θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων, που ο ίδιος ο ΕΟΔΥ προτείνει, όπως οι συχνοί καθαρισμοί των κοινόχρηστων χώρων (τουαλέτες, πόμολα, κουπαστές, κοινόχρηστες επιφάνειες κ.ά.) χωρίς να εξασφαλιστεί αυξημένος αριθμός προσωπικού καθαριότητας;
• Με τι κονδύλια και πότε ακριβώς θα καλυφθούν οι ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολούχα διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας; Τι θα περισσέψει τελικά από την έκτακτη επιχορήγηση προς τους Δήμους για τις ανάγκες των σχολείων; Με ένα λίτρο αντισηπτικό και ένα κουτί μάσκες μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες;
• Η κατεύθυνση του Υπουργείου για 15 παιδιά μέσα στις τάξεις δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στις αρχικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για εξασφάλιση χώρου 7 τ.μ./μαθητή, είναι άκρως επικίνδυνη. Η κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής είναι απαράδεκτη, με τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων. Τι συνθήκες υγιεινής θα εξασφαλιστούν σε αίθουσες κλουβιά, σε εσωτερικούς διαδρόμους, σε χώρους διδασκαλίας, που δεν αερίζονται διαμπερώς;
• Το σπάσιμο των τμημάτων άνω των 15 μαθητών σε υποτμήματα και το εναλλάξ μάθημα, με την ταυτόχρονη κανονική ροή του μαθήματος στις τάξεις κάτω των 15 μαθητών, δημιουργεί εκ των πραγμάτων δύο ταχύτητες μαθητών και τάξεων: Τάξεις που θα κάνουν κάθε μέρα μάθημα και τάξεις που τρέχουν στη μισή ταχύτητα! Το γεγονός αυτό δε δημιουργεί εκπαιδευτική ανισότητα;
• Πώς θα καλυφτούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων δασκάλων; Πώς θα εξασφαλιστεί η υγεία των δασκάλων και ταυτόχρονα η απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία;
• Η συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά σε αυτά, στην ουσία αποκλείει παιδιά από το σχολείο ή αφαιρεί τη δυνατότητα σε γονείς να εργαστούν! Για μια ακόμα φορά το Ολοήμερο αντιμετωπίζεται ως φτωχός συγγενής, δεν παίρνεται κανένα μέτρο για την ουσιαστική στήριξη του.
• Οι εξαγγελίες για την “κοινωνική αποστασιοποίηση” σε παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και τα “επιστημονικά συμπεράσματα” του ποδαριού, πως τα παιδιά αυτών των ηλικιών έμαθαν να πειθαρχούν στις κατευθύνσεις περί ατομικής υγιεινής, τουλάχιστον προκαλούν.
• Οι αναφορές ότι τα σχολεία ανοίγουν για να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικές ανισότητες είναι απροκάλυπτος εμπαιγμός. Ποιος άλλος, αν όχι η κυβέρνηση, έχει την ευθύνη, που όλο αυτό το διάστημα δεν πάρθηκε κανένα μέτρο, για να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία; Πριν μερικές μέρες το Υπουργείο Παιδείας “πανηγύριζε” για την επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Γυρνούσε επιδεικτικά την πλάτη στα αιτήματα των οργάνων του γονεϊκού κινήματος για ουσιαστικά μέτρα στήριξης των μαθητών. Προτίμησαν να δίνουν πακτωλό χρημάτων στα ΜΜΕ για να διαφημίζουν το έργο του Υπουργείου Παιδείας (που τώρα παραδέχονται ότι δε λειτούργησε όπως έπρεπε) παρά να εφοδιάσουν τους μαθητές τουλάχιστον με ένα tablet και γρήγορο internet. Την ώρα του ανοίγματος των σχολείων θυμήθηκαν ότι υπάρχουν ανισότητες!! Απύθμενη υποκρισία!!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η μεταφορά της ευθύνης, από το Υπουργείο, για το αν τα παιδιά θα πηγαίνουν ή όχι στο σχολείο στην ατομική επιλογή των γονιών, είναι επικίνδυνη. Είναι συνέχεια της αναφοράς του κ. Τσιόδρα πως «ό,τι και αν εισηγηθεί η Επιστημονική Επιτροπή, ό,τι και να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση για τα παιδιά τους θα την πάρουν στο οικογενειακό περιβάλλον οι δικοί τους άνθρωποι (…) με γνώμονα τι είναι καλύτερο για το παιδί τους».
Είναι πρόκληση να επαφίεται η απόφαση στους γονείς για το αν θα στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία ψαλιδίζοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια υποχρεωτικότητας στην εκπαίδευση!
Επισημαίνουμε ότι αυτές οι καινοφανείς αντιλήψεις ανοίγουν εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους για το δημόσιο σχολείο. Λειτουργούν διαλυτικά για τη εκπαιδευτική διαδικασία και εντείνουν τις κοινωνικές ανισότητες.
Η κυβέρνηση μεταφέρει όλα τα βάρη στην «ατομική ευθύνη» εκπαιδευτικών, γονιών και μικρών μαθητών να υλοποιήσουμε τα μέτρα! Ακόμα και τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και ασφάλειας αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά. Για την επανεκκίνηση όμως της οικονομίας δίνουν δις € αλλά για την ενίσχυση της μορφωτικής – εκπαιδευτικής διαδικασίας τίποτα!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ:
• Πρόσληψη και μονιμοποίηση όλου του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολείο, ώστε μετά από κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται όλα τα σημεία επαφής μετάδοσης του κορωνοϊού (π.χ. θρανία, πόμολα, κουπαστές, τουαλέτες κ.λπ.).
• Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να δίνονται δωρεάν με κρατική ευθύνη όλα τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής (αλκοολούχα διαλύματα, μάσκες, γάντια, κ.ά.).
• Να λειτουργήσουν άμεσα όλα τα ολοήμερα τμήματα. Να παρθούν επιπρόσθετα μέτρα για τη στελέχωση και τη λειτουργία τους με την πρόσληψη όλου του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού.
• Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να πραγματοποιηθούν μαζικά τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.).
• Να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ σε σχέση με τις αποστάσεις εντός τάξης. Άμεση ανεύρεση χώρων, ανέγερση σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτηρίων, ακόμα και άμεση ενοικίαση κατάλληλων χώρων. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία, που είτε καταργήθηκαν είτε συγχωνεύτηκαν διαδοχικά από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
• Καμία σκέψη για αύξηση του κατώτερου ή ανώτερου αριθμού μαθητών ανά τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση. Θεσμοθέτηση μέγιστου αριθμού 15 μαθητών ανά τάξη για Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 20 μαθητών στις υπόλοιπες τάξεις με καθολική εφαρμογή του μέτρου από τη νέα σχολική χρονιά.
• Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Να ενισχυθούν οι δομές ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών με την πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.). Επέκταση άμεσα των δομών ενισχυτικής διδασκαλίας εντός του Δημόσιου Σχολείου. Να δημιουργηθούν δημόσιες και δωρεάν δομές ουσιαστικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου.
• Κατάργηση των διατάξεων για την on – line μετάδοση των μαθημάτων μέσα από την σχολική τάξη. Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση που νομοθετεί την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός περιόδων πανδημίας.
• Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια).
• Άμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. Καμία απόλυση εκπαιδευτικών αναπληρωτών. Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ON-LINE ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΞΗ!
ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΜΑΣ.