ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου: Μετατρέπεται σε Αυτοκινητόδρομο το τμήμα Δαφνί-Ελευσίνα;

Η κατάσταση του τμήματος της Εθνικής Οδού που διασχίζει την πόλη μας, από Δαφνί και μετά, είναι πολύ κακή και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, πλην της διαχωριστικής μπάρας.

Ωστόσο το θέμα κινείται, όπως γράφει το σάιτ ypodomes.com. Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών, λοιπόν,  εγκρίθηκε η παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της μελέτης: «Ολοκλήρωση – Επικαιροποίηση μελετών, συμπληρωματικές μελέτες για τη μετατροπή της Εθνικής οδού Αθηνών– Κορίνθου [τμήμα: περιοχή Δαφνίου– Α.Κ. με παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας – Θήβας(Π.Ε.Ο.Ε.Θ.)] σε αυτοκινητόδρομο (Α ́ φάση). Η μελέτη αυτή έχει “σπάσει” στα δύο και η παρούσα πλέον αφορά το τμήμα Α/Κ Διυλιστηρίων-Ε.Ο. Ελευσίνα-Θήβα. 

Πρόκειται για μία μελέτη η οποία έχει ξεκινήσει να εκπονείται από το 2008 με ποσό 2,18 εκατ.ευρώ. Αρχικά η προθεσμία ολοκλήρωσης της μελέτης ήταν για τον Οκτώβριο του 2010, όπου με διαδοχικές αποφάσεις έφτασε μέχρι το… 2017 (30 Μαρτίου).

Όπως αναφέρει η απόφαση, “κατά τη διάρκεια σύνταξης και ελέγχου της Οριστικής μελέτης Οδοποιίας ενημερώθηκε η Υπηρεσία για την εξέλιξη έργων κατασκευής- διευθέτησης των ρεμάτων στην περιοχή Ασπροπύργου, από την Περιφέρεια Αττικής. Δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα έργα επηρεάζουν την εν λόγω μελέτη είναι επιτακτική η ανάγκη επίλυσής των προβλημάτων που προέκυψαν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκπόνηση του συνόλου των μελετών για το οδικό τμήμα από το τέλος του Α/Κ Διυλιστηρίων Ασπροπύργου μέχρι την περιοχή του Α/Κ με Π.Ε.Ο. Ελευσίνας -Θήβας, το οποίο αποτελεί συμβατικό αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης”.

Με βάση τα παραπάνω η μελέτη παρατάθηκε μέχρι τις 30 Μαρτίου 2018 και τώρα το κρίσιμο είναι αν μπορέσει αυτό το έργο να ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, λόγω της αναγκαιότητας, μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος από τον Α/Κ Διυλιστηρίων μέχρι τον Α/Κ Ελευσίνας-Θήβας όπου σχεδόν καθημερινά εμφανίζονται σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα τα οποία επιβαρύνουν την κίνηση των οχημάτων, καθώς αναφέρονται μποτιλιαρίσματα που καθυστερούν τους οδηγούς ακόμα και 2 ώρες. Στη μελέτη δεν περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Διυλιστηρίου καθώς για το συγκεκριμένο υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη από το 2002.

Για το πρώτο τμήμα από το Δαφνί μέχρι τον Α/Κ Διυλιστηρίου αναζητείται η εκπόνηση άλλης μελέτης, που προφανώς θα περιλαμβάνει και τις “αραχνιασμένες” Σήραγγες Σκαραμαγκά που εδώ και πολλά χρόνια είναι μνημείο κακής διαχείρισης των έργων που υλοποιούνται με αποτέλεσμα απλά να υπάρχουν ως …φυσικός αερισμός της περιοχής, όπως τις χαρακτηρίζει το ypodomes.com. Το κόστος αυτών των Σηράγγων ήταν 22 εκατ. ευρώ και μπορούν να συμβάλουν στην βελτίωση της κίνησης στην ευρύτερη περιοχή. Προς το παρόν οι Σήραγγες είναι εκτός σχεδιασμού μέχρι νεωτέρας.

Αυτό που μένει να διαπιστωθεί είναι αν, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, αυτή θα υλοποιηθεί ή θα μείνει στο ράφι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

– ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια

– “Ξεθάφτηκε” ο Υπερ-Κόμβος Σκαραμαγκά! Καταλυτικό ρόλο έπαιξε το “Χαϊδάρι Σήμερα”

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button