ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
“Μπάζει από παντού!” Αμέτρητα προβλήματα στα σχολεία καταγράφει η εκπαιδευτική κοινότητα
Μαζική ήταν η προσέλευση της εκπαιδευτικής κοινότητας στη συζήτηση για την παιδεία στο Δημοτικό Συμβούλιο |
Απρόσμενη τροπή πήρε η συζήτηση για την παιδεία στο Δημοτικό Συμβούλιο. Εκπαιδευτικοί, γονείς, αλλά και μαθητές προέβησαν σε έναν καταιγισμό αναφοράς προβλημάτων, που κανείς δεν περίμενε μετά τις εκτεταμένες παρεμβάσεις που έχουν κάνει το τελευταίο διάστημα ο ΟΣΚ και ο Δήμος. Κάποια από αυτά, που αφορούν την υγεία των μαθητών (τουαλέτες) ή την ασφάλειά τους (αλεξικέραυνα), είναι πολύ σοβαρά. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” ήταν εκεί για να καταγράψει και να αναδείξει τα προβλήματα.
Ρεπορτάζ Γιώργος Παπαπαναγιώτου
Πρώτος μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων
Χαϊδαρίου, Παναγιώτης Μοσχονάς, που
έκανε λόγο για μειωμένες πιστώσεις,
διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών, μειώσεις
μισθών. Κλείνοντας κάλεσε τους
συλλόγους γονέων σε διεκδίκηση και αγώνες.
Χαϊδαρίου, Παναγιώτης Μοσχονάς, που
έκανε λόγο για μειωμένες πιστώσεις,
διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών, μειώσεις
μισθών. Κλείνοντας κάλεσε τους
συλλόγους γονέων σε διεκδίκηση και αγώνες.
Ο πρόεδρος των δασκάλων, Δ. Τσουκάλης, δίπλα στην κ. Δήμητρα Δούμουρα. |
Ο δάσκαλος – συνδικαλιστής
Δημήτρης Τσουκάλης χαρακτήρισε τη
φετινή χρονιά ως τη χειρότερη στα 31
χρόνια που διδάσκει στη δημόσια εκπαίδευση.
Μίλησε για κενά στα σχολεία της πόλης.
Σε ό,τι αφορά τις κτηριακές παρεμβάσεις,
ο κ. Τσουκάλης τόνισε πως έγιναν
έργα μόνο σε ορισμένα σχολεία, ενώ κάποια
άλλα έχουν δεκάδες προβλήματα, όπως με
την υγρασία, τις τουαλέτες, ελλείψεις
σε στέγαστρα, ενώ αίθουσες νηπιαγωγείων
στεγάζονται σε υπόγεια (!) Δημοτικών
Σχολείων. Έκανε λόγο για δραματικά
μειωμένες πιστώσεις στα σχολεία, σε
σημείο που οι εκπαιδευτικοί φέρνουν
χαρτί τουαλέτας από το σπίτι. «Ετοιμάζονται
και απολύσεις στο χώρο της εκπαίδευσης»,
σημείωσε ο κ. Τσουκάλης.
Δημήτρης Τσουκάλης χαρακτήρισε τη
φετινή χρονιά ως τη χειρότερη στα 31
χρόνια που διδάσκει στη δημόσια εκπαίδευση.
Μίλησε για κενά στα σχολεία της πόλης.
Σε ό,τι αφορά τις κτηριακές παρεμβάσεις,
ο κ. Τσουκάλης τόνισε πως έγιναν
έργα μόνο σε ορισμένα σχολεία, ενώ κάποια
άλλα έχουν δεκάδες προβλήματα, όπως με
την υγρασία, τις τουαλέτες, ελλείψεις
σε στέγαστρα, ενώ αίθουσες νηπιαγωγείων
στεγάζονται σε υπόγεια (!) Δημοτικών
Σχολείων. Έκανε λόγο για δραματικά
μειωμένες πιστώσεις στα σχολεία, σε
σημείο που οι εκπαιδευτικοί φέρνουν
χαρτί τουαλέτας από το σπίτι. «Ετοιμάζονται
και απολύσεις στο χώρο της εκπαίδευσης»,
σημείωσε ο κ. Τσουκάλης.
Ο κ. Γ. Φωτεινός |
Ο κ. Φωτεινός (γονέας
από το 3ο Γυμνάσιο, Κουνέλια) ανέφερε το θέμα
της επικείμενης συγχώνευσης του 1ου με το 3ο Γυμνάσιο και την έλλειψη
αλεξικέραυνου. Ακόμα είπε πως απαγορεύτηκε
σε μαθητές από άλλες περιοχές να φοιτήσουν
στο ΕΠΑΛ Χαϊδαρίου. «Εμείς λέμε να μην
κλείσει κανένα σχολείο», κατέληξε.
από το 3ο Γυμνάσιο, Κουνέλια) ανέφερε το θέμα
της επικείμενης συγχώνευσης του 1ου με το 3ο Γυμνάσιο και την έλλειψη
αλεξικέραυνου. Ακόμα είπε πως απαγορεύτηκε
σε μαθητές από άλλες περιοχές να φοιτήσουν
στο ΕΠΑΛ Χαϊδαρίου. «Εμείς λέμε να μην
κλείσει κανένα σχολείο», κατέληξε.
Εκπρόσωπος του 6ου Δημοτικού Σχολείου (Δαφνί) είπε πως δεν
έχουν δάσκαλο ξένης γλώσσας, καθώς και
τμήμα ένταξης. «Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων
που μας παραχωρήθηκε δεν ηλεκτροδοτήθηκε
ακόμα», είπε.
έχουν δάσκαλο ξένης γλώσσας, καθώς και
τμήμα ένταξης. «Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων
που μας παραχωρήθηκε δεν ηλεκτροδοτήθηκε
ακόμα», είπε.
Η κ. Μαυρουδή (γονέας
από το 3ο Λύκειο), έκανε την
παρατήρηση πως το προεδρείο του Δημοτικού
Συμβουλίου έχει εντάξει στην ημερήσια
διάταξη το θέμα της Παιδείας μαζί με αυτό των περιπτέρων και αναρωτήθηκε τι νόημα έχει η πρόσκληση της εκπαιδευτικής κοινότητας, θεωρώντας πως η συζήτηση έπρεπε να γίνει
χωριστά.
από το 3ο Λύκειο), έκανε την
παρατήρηση πως το προεδρείο του Δημοτικού
Συμβουλίου έχει εντάξει στην ημερήσια
διάταξη το θέμα της Παιδείας μαζί με αυτό των περιπτέρων και αναρωτήθηκε τι νόημα έχει η πρόσκληση της εκπαιδευτικής κοινότητας, θεωρώντας πως η συζήτηση έπρεπε να γίνει
χωριστά.
Η κ. Δρακουλάκη (γονέας
από το 8ο Δημοτικό Σχολείο, Δάσος), μίλησε
για έλλειψη καθαριστριών και καθαριότητας
τουαλετών. Μάλιστα σε επίσκεψη της υγειονομικής
υπηρεσίας κρίθηκαν ακατάλληλες αυτές
των αγοριών και αναμένεται να σφραγιστούν! Μίλησε ακόμα για ανυπαρξία σχολικού
τροχονόμου και φύλακα. «Τα ταβάνια είναι
φουσκωμένα, μόνωση στην ταράτσα δεν
έχει γίνει». Άλλο θέμα που τέθηκε ήταν
η ανάγκη αντικατάστασης κουφωμάτων
και η συντήρηση του καυστήρα. Είπε ακόμα
πως ο τοίχος ανάμεσα στα τμήματα ένταξης
και πληροφορικής είναι κατασκευασμένος
από γυψοσανίδα και έτσι δημιουργείται ηχορύπανση. Τέλος μίλησε για συστέγαση
του 6ου Νηπιαγωγείου στο ίδιο
κτήριο. «Φέτος που μεγάλωσε ο αριθμός
των παιδιών, αναγκαστήκαμε να κλείσουμε
την αίθουσα της βιβλιοθήκης και να τη
μετατρέψουμε σε αίθουσα διδασκαλίας»,
ανέφερε.
από το 8ο Δημοτικό Σχολείο, Δάσος), μίλησε
για έλλειψη καθαριστριών και καθαριότητας
τουαλετών. Μάλιστα σε επίσκεψη της υγειονομικής
υπηρεσίας κρίθηκαν ακατάλληλες αυτές
των αγοριών και αναμένεται να σφραγιστούν! Μίλησε ακόμα για ανυπαρξία σχολικού
τροχονόμου και φύλακα. «Τα ταβάνια είναι
φουσκωμένα, μόνωση στην ταράτσα δεν
έχει γίνει». Άλλο θέμα που τέθηκε ήταν
η ανάγκη αντικατάστασης κουφωμάτων
και η συντήρηση του καυστήρα. Είπε ακόμα
πως ο τοίχος ανάμεσα στα τμήματα ένταξης
και πληροφορικής είναι κατασκευασμένος
από γυψοσανίδα και έτσι δημιουργείται ηχορύπανση. Τέλος μίλησε για συστέγαση
του 6ου Νηπιαγωγείου στο ίδιο
κτήριο. «Φέτος που μεγάλωσε ο αριθμός
των παιδιών, αναγκαστήκαμε να κλείσουμε
την αίθουσα της βιβλιοθήκης και να τη
μετατρέψουμε σε αίθουσα διδασκαλίας»,
ανέφερε.
Η κ. Παντελιού (προϊσταμένη
του 15ου Νηπιαγωγείου, Δάσος), αναφέρθηκε στη
συστέγασή του με το 5ο Γυμνάσιο.
Όπως ανέφερε, έχουν κοινά προβλήματα
τα δύο σχολεία και ίσως είναι η μοναδική
περίπτωση πανελλαδικά που Νηπιαγωγείο
συστεγάζεται με Γυμνάσιο. Στο ίδιο χώρο
φιλοξενείται και το 19ο Νηπιαγωγείο. Όπως είπε η κ. Παντελιού, το
κτήριο είναι εντελώς ακατάλληλο για
τα νήπια. Μίλησε ακόμα για έλλειψη
στεγάστρου, πυρασφάλειας και για
προβλήματα στις τουαλέτες. Το πετρέλαιο
το πληρώνουν εναλλάξ το Νηπιαγωγείο με
το Γυμνάσιο.
του 15ου Νηπιαγωγείου, Δάσος), αναφέρθηκε στη
συστέγασή του με το 5ο Γυμνάσιο.
Όπως ανέφερε, έχουν κοινά προβλήματα
τα δύο σχολεία και ίσως είναι η μοναδική
περίπτωση πανελλαδικά που Νηπιαγωγείο
συστεγάζεται με Γυμνάσιο. Στο ίδιο χώρο
φιλοξενείται και το 19ο Νηπιαγωγείο. Όπως είπε η κ. Παντελιού, το
κτήριο είναι εντελώς ακατάλληλο για
τα νήπια. Μίλησε ακόμα για έλλειψη
στεγάστρου, πυρασφάλειας και για
προβλήματα στις τουαλέτες. Το πετρέλαιο
το πληρώνουν εναλλάξ το Νηπιαγωγείο με
το Γυμνάσιο.
Ο κ. Χονδρογιάννης
(γονέας από το 6ο Γυμνάσιο, Δάσος) παρουσίασε
το πρόβλημα της μόνωσης του κτηρίου και
της παλαιότητας των κουφωμάτων. «Μπάζει
από παντού», είπε. Επίσης ρώτησε για ποιο
λόγο έχουν ενταθεί μόνο τα Δημοτικά
Σχολεία σε ενεργειακά προγράμματα και
όχι τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
(γονέας από το 6ο Γυμνάσιο, Δάσος) παρουσίασε
το πρόβλημα της μόνωσης του κτηρίου και
της παλαιότητας των κουφωμάτων. «Μπάζει
από παντού», είπε. Επίσης ρώτησε για ποιο
λόγο έχουν ενταθεί μόνο τα Δημοτικά
Σχολεία σε ενεργειακά προγράμματα και
όχι τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Η κ. Τσιολακούδη (γονέας
από το 5ο Γυμνάσιο, Δάσος) χαρακτήρισε
ως νέα τάση της εποχής, οι σύλλογοι
γονέων να υποκαθιστούν αυτά που η Πολιτεία όφειλε να παρέχει στους μαθητές.
από το 5ο Γυμνάσιο, Δάσος) χαρακτήρισε
ως νέα τάση της εποχής, οι σύλλογοι
γονέων να υποκαθιστούν αυτά που η Πολιτεία όφειλε να παρέχει στους μαθητές.
Ο κ. Μεντεσίδης (γονέας
από 14ο Δημοτικό Σχολείο, Κέντρο) τόνισε
πως εκπαιδευτικοί και γονείς θέλουν το
Δήμο δίπλα τους, όχι μονό για επίλυση
κτηριακών προβλημάτων, αλλά και στον
αγώνα για μια καλύτερη παιδεία. Έκανε
λόγο για πρόβλημα στις τουαλέτες,
έλλειψη φυλάκων και σχολικού τροχονόμου.
Τόνισε πως υπάρχει και το 20ό Νηπιαγωγείο Άνω Δάσους, το
όποιο όμως “λειτουργεί”μόνο στα
χαρτιά.
από 14ο Δημοτικό Σχολείο, Κέντρο) τόνισε
πως εκπαιδευτικοί και γονείς θέλουν το
Δήμο δίπλα τους, όχι μονό για επίλυση
κτηριακών προβλημάτων, αλλά και στον
αγώνα για μια καλύτερη παιδεία. Έκανε
λόγο για πρόβλημα στις τουαλέτες,
έλλειψη φυλάκων και σχολικού τροχονόμου.
Τόνισε πως υπάρχει και το 20ό Νηπιαγωγείο Άνω Δάσους, το
όποιο όμως “λειτουργεί”μόνο στα
χαρτιά.
Σοφία Γαβρόγου |
Η κ. Σοφία Γαβρόγου (διευθύντρια
του 1ου Δημοτικού Σχολείου, Δάσος)
τοποθετήθηκε λέγοντας, πως τα σχολεία
έχουν πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα
και πως ο Δήμος θα μπορούσε να είχε λύσει
τα προβλήματα που αφορούν την εύρυθμη
λειτουργία των κτηρίων. Ανέφερε πως
τριγύρω από το δικό τους σχολείο δεν
υπάρχουν σημάνσεις της τροχαίας και οι
οδηγοί παρκάρουν αυθαίρετα στα πεζοδρόμια.
Προβλήματα υπάρχουν στις τουαλέτες και
την καμινάδα. Δεν διαθέτει στέγαστρα
και κλειστούς χώρους για τα διαλείμματα.
Ακόμα έθεσε θέμα ασφάλειας του σχολείου
από βανδαλισμούς και τόνισε πως η
δημοτική αρχή θα μπορούσε να είχε κάνει
διαβήματα για πρόσληψη πρωινής
καθαρίστριας, καθώς επίσης και για σίτιση
στα ολοήμερα σχολεία.
του 1ου Δημοτικού Σχολείου, Δάσος)
τοποθετήθηκε λέγοντας, πως τα σχολεία
έχουν πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα
και πως ο Δήμος θα μπορούσε να είχε λύσει
τα προβλήματα που αφορούν την εύρυθμη
λειτουργία των κτηρίων. Ανέφερε πως
τριγύρω από το δικό τους σχολείο δεν
υπάρχουν σημάνσεις της τροχαίας και οι
οδηγοί παρκάρουν αυθαίρετα στα πεζοδρόμια.
Προβλήματα υπάρχουν στις τουαλέτες και
την καμινάδα. Δεν διαθέτει στέγαστρα
και κλειστούς χώρους για τα διαλείμματα.
Ακόμα έθεσε θέμα ασφάλειας του σχολείου
από βανδαλισμούς και τόνισε πως η
δημοτική αρχή θα μπορούσε να είχε κάνει
διαβήματα για πρόσληψη πρωινής
καθαρίστριας, καθώς επίσης και για σίτιση
στα ολοήμερα σχολεία.
Γιώργος Μαλιώτης |
Ο κ. Μαλιώτης (γονέας
από το 7ο Δημοτικό Σχολείο, Κέντρο) θεώρησε
πως το βασικό πρόβλημα είναι η
υποχρηματοδότηση των σχολείων, που
οδηγεί την παιδεία στην υποβάθμιση και
ότι πλέον ο γονιός αναγκάζεται να βάζει
το χέρι του βαθιά στην τσέπη. Όπως είπε, έχουν γίνει αρκετά έργα στο δικό τους
σχολείο, αλλά δεν επισκευάστηκαν οι τουαλέτες. Έδωσε έμφαση στο
γεγονός πως το σχολειό δεν διαθέτει
ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ζήτησαν
από τους γονείς να φέρουν κάποιον παλιό
από το σπίτι τους! Αναφέρθηκε στην έντονη φημολογία για συγχώνευση
και κατάργησή του, καθώς και στη συστέγαση του
με το 7ο Νηπιαγωγείο. Το σχολείο
στερείται από προσωπικό καθαριότητας
και γονείς ασκούν τα καθήκοντα του
σχολικού τροχονόμου. «Τα ποσά που
λαμβάνει το σχολειό από τη σχολική
επιτροπή, έρχονται με το σταγονόμετρο»,
είπε χαρακτηριστικά.
από το 7ο Δημοτικό Σχολείο, Κέντρο) θεώρησε
πως το βασικό πρόβλημα είναι η
υποχρηματοδότηση των σχολείων, που
οδηγεί την παιδεία στην υποβάθμιση και
ότι πλέον ο γονιός αναγκάζεται να βάζει
το χέρι του βαθιά στην τσέπη. Όπως είπε, έχουν γίνει αρκετά έργα στο δικό τους
σχολείο, αλλά δεν επισκευάστηκαν οι τουαλέτες. Έδωσε έμφαση στο
γεγονός πως το σχολειό δεν διαθέτει
ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ζήτησαν
από τους γονείς να φέρουν κάποιον παλιό
από το σπίτι τους! Αναφέρθηκε στην έντονη φημολογία για συγχώνευση
και κατάργησή του, καθώς και στη συστέγαση του
με το 7ο Νηπιαγωγείο. Το σχολείο
στερείται από προσωπικό καθαριότητας
και γονείς ασκούν τα καθήκοντα του
σχολικού τροχονόμου. «Τα ποσά που
λαμβάνει το σχολειό από τη σχολική
επιτροπή, έρχονται με το σταγονόμετρο»,
είπε χαρακτηριστικά.
Η κ. Βελέντζα (γονέας
από το 5ο Δημοτικό Σχολείο, Κουνέλια),
αναφέρθηκε στο έντονο κυκλοφοριακό
πρόβλημα της περιοχής και της ασφάλειας
των παιδιών. Μίλησε για σοβαρό πρόβλημα
καθαριότητας, μέσα και έξω από το σχολειό.
Αναφέρθηκε στα ψηλά πεύκα της περιοχής, που είναι μονίμως ακαθάριστα και
ακούρευτα, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος
από πτώση μεγάλων κλαδιών.
από το 5ο Δημοτικό Σχολείο, Κουνέλια),
αναφέρθηκε στο έντονο κυκλοφοριακό
πρόβλημα της περιοχής και της ασφάλειας
των παιδιών. Μίλησε για σοβαρό πρόβλημα
καθαριότητας, μέσα και έξω από το σχολειό.
Αναφέρθηκε στα ψηλά πεύκα της περιοχής, που είναι μονίμως ακαθάριστα και
ακούρευτα, με κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος
από πτώση μεγάλων κλαδιών.
Δημήτρης Πανταγιάς |
Δημήτρης
Πανταγιάς, αναπληρωτής διευθυντής
(εκπροσωπώντας τον προϊστάμενο
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ Αθήνας
Γιώργο Ζαφειρακίδη), χαρακτήρισε πονηρή
τη χρονική περίοδο που τέθηκε το θέμα
και ως ανειλικρινή τη σχέση του Δήμου
με τη εκπαιδευτική κοινότητα. Μετέφερε τα μήνυμα πως ο κ. Ζαφειρακίδης
δεν έχει καμία πρόθεση να κάνει με το Υπουργείο συγχωνεύσεις σχολείων στο
Χαϊδάρι. Είπε ακόμα πως ο κ.
Ζαφειρακίδης, σαν διευθυντής, προσπάθησε
να διατηρήσει στα σχολεία την ίδια
δύναμη μαθητών και σε περίπτωση που
υπήρχαν κενά να επιτρεπόταν μετεγγραφές.
Ο κ. Πανταγιάς αναφέρθηκε στο πρόβλημα
της διαχείρισης των χρημάτων που έρχονται
από την Πολιτεία και έχουν καταντήσει
να ζητιανεύουν για χρήματα των παιδιών
και μίλησε για απλήρωτους λογαριασμούς
ΔΕΚΟ στα σχολεία. Κλείνοντας, μίλησε για το θέμα της διαθεσιμότητας των φυλάκων
και της ασφάλειας των σχολείων.
Πανταγιάς, αναπληρωτής διευθυντής
(εκπροσωπώντας τον προϊστάμενο
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ Αθήνας
Γιώργο Ζαφειρακίδη), χαρακτήρισε πονηρή
τη χρονική περίοδο που τέθηκε το θέμα
και ως ανειλικρινή τη σχέση του Δήμου
με τη εκπαιδευτική κοινότητα. Μετέφερε τα μήνυμα πως ο κ. Ζαφειρακίδης
δεν έχει καμία πρόθεση να κάνει με το Υπουργείο συγχωνεύσεις σχολείων στο
Χαϊδάρι. Είπε ακόμα πως ο κ.
Ζαφειρακίδης, σαν διευθυντής, προσπάθησε
να διατηρήσει στα σχολεία την ίδια
δύναμη μαθητών και σε περίπτωση που
υπήρχαν κενά να επιτρεπόταν μετεγγραφές.
Ο κ. Πανταγιάς αναφέρθηκε στο πρόβλημα
της διαχείρισης των χρημάτων που έρχονται
από την Πολιτεία και έχουν καταντήσει
να ζητιανεύουν για χρήματα των παιδιών
και μίλησε για απλήρωτους λογαριασμούς
ΔΕΚΟ στα σχολεία. Κλείνοντας, μίλησε για το θέμα της διαθεσιμότητας των φυλάκων
και της ασφάλειας των σχολείων.
Ο
Οι τοποθετήσεις
συνεχίστηκαν και από άλλους εμπλεκόμενους
φορείς. Τελικά η συζήτηση διακόπηκε
(λόγω παρέλευσης της ώρας) και
αποφασίστηκε από όλους να συνεχιστεί
σε επόμενη συνεδρίαση.
συνεχίστηκαν και από άλλους εμπλεκόμενους
φορείς. Τελικά η συζήτηση διακόπηκε
(λόγω παρέλευσης της ώρας) και
αποφασίστηκε από όλους να συνεχιστεί
σε επόμενη συνεδρίαση.