Οδική αν-ασφάλεια στο Χαϊδάρι

Πλατεία
Δάσους και συμβολή Γ. Παπανδρέου με Λ.
Αθηνών,
πριν
αποδειχθούν καρμανιόλες!

Πολύ μελάνι
έχει ξοδευτεί και στον τοπικό τύπο του
Χαϊδαρίου για θέματα έλλειψης οδικής
ασφάλειας. Στην πλατεία
του Δάσους και πιο συγκεκριμένα εκεί
που καταλήγει ο πεζόδρομος της Ηρ.
Πολυτεχνείου στην Γ. Παπανδρέου,
εκατοντάδες πεζών, μαθητές, νοικοκυρές,
επαγγελματίες, καθημερινά διασχίζουν
το «ξέφωτο» δίχως σαφείς και κατάλληλα
σηματοδοτημένες διαβάσεις, όπως σε όλο το Χαϊδάρι.




Του Κίμωνα Φουντούλη *

Η παλιότερη
βαφή με διαγραμμίσεις επί του οδοστρώματος
(προ πενταετίας) ξέβαψε σε λίγες εβδομάδες  και δεν  ανανεώθηκε έκτοτε. Ακόμα χειρότερα η  συγκεκριμένη διάβαση λόγω κακής διαμόρφωσης του πεζοδρομίου, οδηγούσε και οδηγεί πάνω σε θέση
στάθμευσης (!), αντί να έχει ασφαλή είσοδο και έξοδο στην πλατεία. Και όλα αυτά παρότι όπως και άλλα προβλήματα του έργου είχαν επισημανθεί τόσο δια του τύπου όσο και με απευθείας επικοινωνία με τον τότε αρμόδιο Αντιδήμαρχο αλλά και τον ίδιο τον Δήμαρχο .


Τι θα μπορούσε
να γίνει; 
Καλύτερη
βαφή και τακτική ανανέωση, κάθετη
σηματοδότηση (προειδοποιητικές
πινακίδες), «μάτια γάτας»
(ανακλαστικά επί του οδοστρώματος) ή/και κυβόλιθοι
σε αντικατάσταση τμήματος του οδοστρώματος,
ώστε να μειώνεται / διακόπτεται η ταχύτητα
των διερχόμενων οχημάτων, ίσως λαστιχένια
σαμαράκια όπως προβλέπονται από τη
νομοθεσία.

Μια λύση που
εφαρμόζεται στο εξωτερικό υπενθυμίζει
ο συμπολίτης μας μουσικός – εκπαιδευτικός
κ. Γιώργος Πολυχρονάκος που προτείνει
την τοποθέτηση σηματοδοτών προειδοποίησης
για την διάβαση (αναβοσβήνουν διαρκώς
επισημαίνοντας τον κίνδυνο).

Θα φιλοτιμήσουν
όμως τα παραπάνω όσους –βραδινές κυρίως
ώρες -διέρχονται με εξοργιστικά υπερβολική
ταχύτητα παίζοντας και την ζωή τους
κορώνα-γράμματα; Ή μήπως θα εμποδίσουν
την πρόκληση συμφόρησης λόγω τακτικής
καθόδου λεωφορείων στο τέλος της βάρδιας
ή/και άλλων βαρέων οχημάτων; Μήπως
χρειάζεται αστυνόμευση και διοχέτευση
των κατερχόμενων βαρέων οχημάτων σε
άλλους δρόμους;

Φαίνεται ότι τα 800.000 ευρώ της προ τριετίας «αναμόρφωσης» της Γ.
Παπανδρέου δεν μπόρεσαν να διορθώσουν τα παραπάνω προβλήματα, αλλά διατέθηκαν
για δάπεδα στάθμευσης χωρίς να διασφαλιστεί το ελάχιστο αναγκαίο πλάτος  για τα πεζοδρόμια (1.5 μέτρα) , ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια οι δημότες.
 

Με τα λεφτά
που απορροφήθηκαν, η διοίκηση Μαραβέλια επέλεξε
επίσης να χαμηλώσει το ρείθρο του πεζοδρομίου
στο τμήμα από Πλάτωνος έως Λ. Αθηνών.
Έτσι πέντε χρόνια τώρα ορισμένες
επιχειρήσεις κερδίζουν από την διευκόλυνση
της παράνομης στάθμευσης επί του
πεζοδρομίου. Μετά την εγκατάσταση ενός
ακόμη καφέ στην γωνία με την Λ. Αθηνών,
η ορατότητα περιορίστηκε σημαντικά και
ο κίνδυνος ατυχήματος πολλαπλασιάστηκε.

Επιπλέον, σε όλο το μήκος της Λ. Αθηνών, τουλάχιστον όσον αφορά το Δήμο μας, η παράνομη εκμετάλλευση πεζοδρομίων και πρασιών
εκθέτει το κοινό σε κοινό κίνδυνο (κατάληψη χώρου, περιορισμός ορατότητας,
θάμβωση από πινακίδες και φώτα κ.α.), δίχως όμως να υπάρχει οποιαδήποτε προσπάθεια για εφαρμογή αυτονόητων μέτρων προστασίας για πεζούς αλλά και οδηγούς.


Ο δήμος
οφείλει να εφαρμόσει το νόμο προς όλους,
μικρούς και μεγάλους και έχει εργαλεία
ασφαλούς διαχείρισης της πόλης και μέσω
του Κώδικα Δήμων – Κοινοτήτων ( άρθρο
80) και μέσω των πλέον πρόσφατων προδιαγραφών
για τα πεζοδρόμια. Και το κόστος οφείλουν
να το αναλάβουν οι επιχειρήσεις. Οι
μεγάλες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται
και στην περιοχή μας ισχυρίζονται πως
σέβονται και διακρίνονται στην «εταιρική
κοινωνική ευθύνη», στην «κοινωνική
υπευθυνότητα» και άλλες θετικές έννοιες…

 Η δημοτική αρχή οφείλει να επιβάλει την
ασφαλή κίνηση πεζών και οδηγών με την
βοήθεια και των αστυνομικών ή/και
εισαγγελικών αρχών. Είναι η ώρα διόρθωσης
επικίνδυνων επιλογών δεκαετιών, που
σαφώς υπερβαίνουν την αμέλεια. Με σεβασμό
στον άνθρωπο, με κανόνες προς την
επιχείρηση αλλά δίχως εκδικητικότητα.
Υπάρχει πολιτική βούληση; Εισηγούνται
σωστά οι αρμόδιες υπηρεσίες;

Ποιοι
άλλοι, πλήν ημών, στην αντιπολίτευση
ή/και στην κοινωνία επιθυμούν λύσεις
συγκεκριμένες και λειτουργικές, δηλαδή
αυστηρές, δίχως παραγοντιλίκια,
κολλητηλίκια, «κολλήματα» και «κωλύμματα»
; Καιρός να βρεθούμε.

* Παραγωγή και
Στήριξη
(και) στο
Χαϊδάρι