Ένα μοναδικό ελληνικό αυτοκίνητο. Η προσπάθεια του Δημήτρη Κορρέ και η ελληνική πραγματικότητα

Ο Χαϊδαριώτης σχεδιαστής Ηλίας μιλάει για το “Korres project”, μια πρωτότυπη σε παγκόσμιο επίπεδο ερευνητική εργασία στον χώρο του αυτοκινήτου από τον Δημήτρη Κορρέ και τους συνεργάτες του

Η ιστορία που θα σας διηγηθώ δεν είναι διήγημα επιστημονικής φαντασίας. Πρόκειται για την δημιουργία μιας μηχανοκίνητης κατασκευής στην Ελλάδα, καινοτόμου και υψηλής τεχνολογίας, που πολλοί ειδικοί κατασκευαστές στον προηγμένο τεχνολογικά κόσμο θα ζήλευαν!
Ο Δ. Κορρές σε μια επίδειξη των δυνατοτήτων του οχήματός του

Μέλος στην ομάδα έρευνας του «θηρίου»

Στις αρχές του 2004 ήρθα σε επαφή με τον Δημήτρη Κορρέ, που έφτιαχνε ένα πρωτοποριακό όχημα παντός εδάφους και χρειαζόταν συνεργάτες από διάφορες ειδικότητες. Ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, γιατί παρόλο που παρακολουθώ στενά τα τεκταινόμενα στο χώρο της αυτοκίνησης στην Ελλάδα, τίποτε δεν είχε ακουστεί για τον Κορρέ, παρά μόνο ότι ήταν ειδικός στις μετακινήσεις ολόκληρων κτηρίων από τα θεμέλια, όπως το εκκλησάκι στο Αεροδρόμιο των Σπάτων!
Κλείσαμε ραντεβού Κυριακή πρωί. Ακολούθησε ένα σοκ όταν ο Κορρές με κατέβασε στο συνεργείο του, κάτω από το σπίτι του, για να δω το «εργαλείο» που έφτιαχναν οι συνεργάτες του. Έβγαλαν το «θηρίο» για μία αναγνωριστική βόλτα στο βουνό! Ό,τι και να σας πω θα είναι λίγο… Το “Acrobat”, έτσι ήταν πρόχειρα βαφτισμένο το όχημα, όχι μόνο «ακροβατούσε» σε βράχια και κορμούς δένδρων, αλλά υπερπηδούσε με μεγάλη ταχύτητα και απίστευτη ευκολία χαντάκια και λάκκους!
Το “Acrobat” είναι, με λίγα λόγια, μια πολύπλοκη και συνάμα πρακτική ανάρτηση, που μπορεί να απέχει από το έδαφος ακόμη και 60 ολόκληρους πόντους! Πολύ καλύτερη από αυτήν των οχημάτων αγώνων Rally raid, που σταματούν στα πολύ μακριά διπλά εγκάρσια ψαλίδια του εμπρός μέρους. Ο Κορρές μας έδειξε με ενθουσιασμό το project από την αρχή, τις ατέλειωτες ώρες προσωπικής μελέτης, πατεντών, δοκιμών και… χρημάτων!
Το δουλεύω το θέμα εδώ και 4 με 5 χρόνια, μας λέει. Τώρα έφτασε η ώρα να φτιαχτεί ένα δεύτερο λειτουργικό όχημα δοκιμών και ένα «στατικό», για να δούμε και το «σουλούπι» του, γιατί μέχρι τώρα είναι γυμνό, μόνο με τα σίδερα και τους πολύπλοκους μηχανισμούς. Ένα όχημα-ρομπότ, συμπλήρωσα εγώ. Είναι ένα πρότυπο αυτοκίνητο με μοναδικό σύστημα ανάρτησης, το οποίο επιτρέπει τη στροφή των αξόνων των τροχών σε όλες τις κατευθύνσεις και την κίνηση του οχήματος σε σχεδόν κατακόρυφες επιφάνειες. Το σύστημα  αποτελεί παγκόσμια πατέντα. Βασίζεται σε διαγώνιες αντιστρεπτικές ράβδους που κάνουν ολόκληρο το αμάξωμα με τη συμμετοχή των τροχών ένα ενιαίο και ενεργό σύστημα απόσβεσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης πρότυπο, υλοποιημένο στη Σουηδία.

Ώρα για δουλειά!

Ευτυχώς σε αυτό το στάδιο θα έχουμε την υποστήριξη και την απαραίτητη υποδομή από την βιομηχανία Mevaco, στον Ασπρόπυργο, μας είπε ο Κορρές. Γνωριστήκαμε με τον πρόεδρο κο Δημήτρη Κωστόπλουλο, έναν διορατικό επιχειρηματία «με τα όλα του» και ξεκίνησε η δουλειά! Μας παραχωρήθηκαν εργαστήριο, γραφείο σχεδιασμού και δημοσίων σχέσεων και για δύο περίπου χρόνια μια ευέλικτη ομάδα, που απαρτιζόταν από μηχανολόγους, τορναδόρους, ηλεκτρολόγους μηχανικούς, σιδεράδες, σχεδιαστές και οδηγούς αγώνων έφτιαξαν το δεύτερο πρωτότυπο!
Βέβαια τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα, για τον λόγο ότι δεν είχε ξαναγίνει παρόμοιο έργο τέτοιας μορφής στη χώρα μας. Τα τεχνικά προβλήματα του πολύπλοκου οχήματος ήταν μεγάλα και χρειαζόταν πολύτιμη τεχνογνωσία από ειδικευμένες εταιρίες του εξωτερικού. Έτσι, πχ., είχαμε τη βοήθεια της Σουηδικής Fixind, η οποία ειδικεύεται στα μηχανικά κιβώτια για λογαριασμό της FERRARI, της LOTUS κ.ά.

Το χρηματιστήριο λέει όχι στο πρόγραμμα

Δυστυχώς, κατά την προετοιμασία του τρίτου και καθοριστικού πρωτοτύπου, που θα στελνόταν στη Γερμανία για έλεγχο προδιαγραφών και δοκιμών σύγκρουσης οι μέτοχοι της Mevaco (βλέπε χρηματιστήριο) δεν έδωσαν το πράσινο φως για το απαιτούμενο budget. Έτσι πέρασαν άλλα δύο ολόκληρα χρόνια σκληρής δουλειάς από τον Κορρέ, έφτασε μέχρι να βάλει υποθήκη το σπίτι του, μάζεψε κάποια χρήματα και από φίλους (έτσι γίνεται στην Ελλάδα) και με πολλές στερήσεις ολοκλήρωσε το 2008 το τρίτο λειτουργικό όχημά του!
Το αυτοκίνητο έχει φτάσει πια στο όριό του ως προς την αντοχή, την ικανότητα αναρρίχησης και απόστασης από το έδαφος (τώρα 80 ολόκληρους πόντους), αλλά υπολείπονται πολλά ακόμη για να μπει στην παραγωγή, που είναι το όνειρο όχι μόνο του Δημήτρη, αλλά και όλων μας!

Άραβες και Αμερικανοί στα πόδια μας

Για δύο χρόνια ο Κορρές έκανε προβολή του οχήματος σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ και είχε επαφές με επιχειρηματίες, τραπεζίτες κτλ. Έβαλε στο Youtube video από δοκιμές και… το πήραν είδηση οι Σαουδάραβες, ή καλύτερα ο στρατός τους! Αποφασισμένοι για την αξία του οχήματος κάνουν πρόταση στον Κορρέ για εξαγορά όλου του project (και όλους μας μαζί!). Ο Κορρές όμως αποφασίζει ότι δεν θέλει να εμπλακεί σε στρατιωτικό πρόγραμμα και να μεταναστεύσει στα Εμιράτα.
Συνεχίζει να εξελίσσει το όχημα για να προετοιμάζει το έδαφος για το Final Model ή Ρ4, το τέταρτο πρωτότυπό του, όπου θα χρησιμοποιεί πιστοποιημένα εξαρτήματα και ανταλλακτικά του εμπορίου.
Θα αναρωτιέστε πόσο να έχει κοστίσει αυτή η ιστορία μέχρι σήμερα… Η απάντηση είναι περίπου 1.500.000 ευρώ και 14.000 ώρες προσωπικής και απλήρωτης δουλειάς για τον ίδιο τον Κορρέ. Υψηλό κόστος για έναν ιδιώτη, αλλά ασήμαντο μπροστά στο budget που θα αντιστοιχούσε σε ένα τέτοιου είδους όχημα από μία αυτοκινητοβιομηχανία…
Ο Δημήτρης Κορρές προσκλήθηκε δύο φορές να επισκεφτεί την αμερικανική βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων Kirkham (www.kirkhammotorsports.com), για να συζητήσουν τις λεπτομέρειες για την απόκτηση και παραγωγή του οχήματος. Ναι, σωστά διαβάσατε! Οι Αμερικανοί από την Γιούτα ενδιαφέρονται έντονα για ένα ελληνικό αυτοκίνητο!
Για άλλη μια φορά η Ελλάδα έμεινε έξω από το παραγωγικό παιχνίδι και τα παιδιά της την εγκαταλείπουν και ξενιτεύονται για μία καλύτερη τύχη!

ΤΟ ΥΠΕΡΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ Δ. ΚΟΡΡΕ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ:
Η τελική ταχύτητα σε ρύθμιση πίστας (άσφαλτο) αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα
Χρειάζεται 3,8 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα 0-100 χλμ.
Ζυγίζει 1.300 κιλά.
Η ιπποδύναμή του αγγίζει τα 500 άλογα από 7.000 κυβικά (από Chevrolet)
Διαθέτει μόνιμη αλλά και ελεγχόμενη τετρακίνηση.
Οι διαστάσεις του είναι περίπου: 4 μέτρα μήκος, 1,90 πλάτος και 1,30 ύψος
Οι αναρτήσεις του σηκώνονται έως και 80 εκατοστά από το έδαφος, ηλεκτροϋδραυλικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ PROJECT:
Δημήτρης Κορρές & MEVACO
Βασίλης Σπανδάγος
Μάνος Βορδοναράκης
Φράγκος Φραγκόπουλος
Μιχάλης Μπομπότης
Μιχάλης Μοντεσάντος
Γιάννης Μιχαηλίδης
Δωροθέα Μητροπούλου
Κώστας Μαλανδρίνος
Ηλίας Σελέκος

ΗΛΙΑΣ Χ. ΣΕΛΕΚΟΣ
Βιομηχανικός Σχεδιαστής
Ιδρυτικό Μέλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ – ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.