«ΜΕΤΡΟ στο Χαϊδάρι: Μπορεί να γίνει!» Επεξεργασμένη πρόταση από τον Βαγγέλη Ντηνιακό

Μια φιλόδοξη, ολοκληρωμένη ως προς το περιεχόμενό της, πρόταση για την έλευση του Μετρό στο Χαϊδάρι, κατέθεσε ο Βαγγέλης Ντηνιακός και η παράταξή του «Χαϊδάρι Ξανά», σαν βασικό πυλώνα της βελτίωσης της ποιότητας
ζωής των κατοίκων. Η παρουσίαση έγινε σε συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο, στην οποία παρέστη και η επιστημονική ομάδα που συνέταξε την πρόταση. Όπως είπε ο Βαγγέλης Ντηνιακός, θα ζητήσει ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για να συζητηθεί το θέμα αυτό, που καίει την πόλη μας, καθώς υστερεί σοβαρά σε δημόσιες συγκοινωνίες.  


Μεταξύ των εναλλακτικών δυνατοτήτων που υπάρχουν, αυτή τη στιγμή προσφορότερη είναι η αξιοποίηση της Γραμμής 4  «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», της οποίας η κατασκευή ξεκινάει το 2016. Το ιδιαίτερο με τη Γραμμή 4 είναι ότι στον Σταθμό της Ακαδημίας θα υπάρχει δυνατότητα υποδοχής άλλης επέκτασης του Μετρό («τρομπέτα»), η οποία έτσι κι αλλιώς θα κατασκευαστεί. Οι μέχρι τώρα προτάσεις είναι η επέκταση προς Συγγρού ή Πειραιώς. Ήδη η Καλλιθέα πιέζει για να καταλήξει εκεί η γραμμή. Η παράταξη Ντηνιακού, λοιπόν, προτείνει να αγωνιστεί το Χαϊδάρι ώστε η επέκταση να γίνει προς Λ. Αθηνών – Σκαραμαγκά, η οποία θα εξυπηρετεί όχι μόνο την πόλη μας, αλλά τα ΤΕΙ και άλλους σημαντικός προορισμούς, αλλά θα είναι και καίρια πύλη εισόδου στην Αθήνα με μέσο σταθερής τροχιάς. Αυτό μπορεί να είναι ένα ισχυρότατο επιχείρημα προς την κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό 

Επίσης, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα της παράταξης «Χαϊδάρι ξανά», ελπιδοφόρα για μάς μπορεί να είναι η νέα Γραμμή 5 Ηλιούπολη – Λιόσια», που βρίσκεται σε στάδιο μελέτης και γεωτρήσεων. Αν η πόλη διεκδικήσει πειστικά, η γραμμή μπορεί να καταλήξει σε Χαϊδάρι – Σκαραμαγκά, με τα ίδια επιχειρήματα που αναφέρθηκαν πιο πριν. 


Την
ομάδα σχεδιασμού της παράταξης «Χαϊδάρι
Ξανά» πλαισιώνουν, μεταξύ άλλων, οι
επιστημονικοί συνεργάτες του κ. Ντηνιακού: Βασίλης Καρατζαφέρης (Διδάκτωρ
Δομοστατικός), Νεκτάριος Σαρούκος
(Ηλεκτρολόγος Μηχανικός),  Κώστας Κυρίμης
(Πολεοδόμος – Χωροτάκτης). Η κ. Μάνια Μπενίση (Γεωλόγος – Στέλεχος της Εταιρείας «Αττικό Μετρό»), βοήθησε και παραβρέθηκε στην παρουσίαση.
Η κεντρική
ιδέα είναι ότι οι υπάρχοντες σταθμοί του
ΜΕΤΡΟ δεν εξυπηρετούν το Χαϊδάρι, στο
οποίο δεν υπάρχει κανένας σταθμός. Για
το λόγο αυτό ζητούν την επέκταση υπάρχουσας γραμμής,
προκειμένου να έρθει και στην πόλη μας.
Η περιοχή που προτείνουν για την κατασκευή
του νέου σταθμού είναι τα 15 στρέμματα του Πάρκου Ιστορικής Μνήμης (κοντά στην Τροχαία Αιγάλεω). 

Το συγκεκριμένο σημείο θα εξυπηρετεί
πέντε κεντρικές ενότητες της πόλης
μας (Κέντρο, Δάσος, Κουνέλια, Γρηγορούσα,
Αττικό Νοσοκομείο). 
Τόνισε ότι είναι πρόκληση για το Χαϊδάρι γειτονικές περιοχές να διαθέτουν Μετρό, Λεωφορεία, Τρόλλευ ακόμη και Τραμ και εδώ να λειτουργούν μόνο υποβαθμισμένες λεωφορειακές γραμμές.
Η κατασκευή γραμμής του Μετρό κάτω από την Λεωφόρο Αθηνών έχει σημαντικά πλεονεκτήματα:
– Είναι εύκολη και γρήγορη λόγω της έλλειψης κτιρίων πάνω από την κατασκευαζόμενη σήραγγα
– Είναι οικονομική, επειδή δεν υπάρχει ανάγκη κατασκευής της σήραγγας σε μεγάλο βάθος
– Εξυπηρετεί τις μεταφορικές υποδομές μέσω ΚΤΕΛ, το Τ.Ε.Ι. Αθηνών και την Λεωφ. Θηβών
Στην περίπτωση που προκριθεί κάποια από αυτές τις ιδέες από το Κράτος, οι επιστημονικοί συνεργάτες του Β. Ντηνιακού θεωρούν πως η επιπλέον επέκταση του Μετρό από το Αττικό Νοσοκομείο έως τον Σκαραμαγκά θα εξυπηρετεί όχι μόνο αυτό το προάστιο, αλλά και ολόκληρο το Θριάσιο Πεδίο, καθώς και τη Νοτιοδυτική Ελλάδα, αφού θα λειτουργεί σαν κεντρική πύλη εισόδου της Αθήνας με μέσο σταθερής τροχιάς. 
Ο Βαγγέλης Ντηνιακός, αφού υποστήριξε την πρόταση για Μετρό στο Χαϊδάρι ως υλοποιήσιμη, τόνισε πως στόχος του είναι η βελτίωση
των συνθηκών της πόλης μας και όχι το
πολιτικό του όφελος. Ευχήθηκε να ξεκινήσει
άμεσα η υλοποίηση και ας το καρπωθεί η σημερινή δημοτική αρχή. Με επιστολή
που έστειλε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο
ζητάει έκτακτη συνεδρίαση, με σκοπό τη
συζήτηση της πρότασης του.

Το πλήρες
κείμενο της επιστολής του για την σύγκληση ειδικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου
Προς: Πρόεδρο
Δημοτικού Συμβουλίου
κ. Βασίλειο
Παντελάρο
Κοινοποίηση:
Δήμαρχο Χαϊδαρίου
κ. Μιχάλη Σελέκο
Χαϊδάρι, 15-12-2015

Κύριε Πρόεδρε,

Πρόσφατα στη
Συνεδρίαση της 20ης Μαΐου 2015 του Δημοτικού
Συμβουλίου
κατόπιν πρότασης
της παράταξής μας «ΧΑΪΔΑΡΙ ΞΑΝΑ»,
συζητήθηκε το θέμα
της ανάδειξης
της ιστορίας του Στρατοπέδου. Με την
υπ’ αρίθμ. 134/2015
σχεδόν ομόφωνη
Απόφαση – Ψήφισμα αποφασίσθηκε να
αναγνωρισθεί
ιστορικός τόπος
όλη η έκταση του Στρατοπέδου.
Στη συνέχεια, όπως θα έχετε ενημερωθεί, το θέμα αυτό
τέθηκε στο
Περιφερειακό
Συμβούλιο Αττικής, το οποίο ομόφωνα, με
την προσθήκη του
αντίστοιχου
ιστορικού τόπου της Καισαριανής, εξέδωσε
ταυτόσημη απόφαση.
Θέλουμε να
πιστεύουμε ότι θα ολοκληρωθεί αυτή η
προσπάθεια και δεν θα
αργήσει η θεσμική
ρύθμιση από την Κεντρική Εξουσία για
το πολλαπλά
σημαντικό αυτό
θέμα για την πόλη μας.
Συνεχίζοντας
το ενεργό ενδιαφέρον μας για τα βασικά
προβλήματα της πόλης
μας, με την
πεποίθηση ότι και από τη θέση της
αντιπολίτευσης μπορούμε να
συμβάλουμε στην
προώθησή τους στεκόμαστε σε άλλο ένα
καίριο ζήτημα για
τον Δήμο μας,
αυτό της επέκτασης του Μετρό και ζητάμε
να συζητηθεί σε
ειδική Συνεδρίαση
του Δημοτικού μας Συμβουλίου.
Ειδικότερα το
Μετρό έχει καταγραφεί ως το πιο αξιόπιστο,
οικολογικό,
συνεπές και
εξυπηρετικό μαζικό μέσο μεταφοράς.
Μάλιστα, μετά την αρχική
λειτουργία του
έχουν γίνει αρκετές επεκτάσεις με
αποτέλεσμα ο Δήμος μας να
έχει μείνει από
τους λίγους που στερούνται τις υπηρεσίες
του.
Πολύ περισσότερο
η επέκταση του Μετρό στο Χαϊδάρι είναι
αναγκαία, διότι
εκτός του ότι
θα εξυπηρετεί πρωτίστως τους κατοίκους
του Χαϊδαρίου και
ευρύτερα της
Δυτικής Αττικής, θα εξυπηρετεί επίσης
και τις υπερτοπικές
λειτουργίες
όπως το Αττικό Νοσοκομείο, τα δύο
Ψυχιατρεία καθώς και πλήθος
εργαζομένων
στις επιχειρήσεις της περιοχής και
κυρίως του Θριάσιου πεδίου,
καθώς επίσης
και σε μεγάλο βαθμό το
ρεύμα εισόδου από την Πελοπόννησο και
τη Δυτική Ελλάδα.
Η πρότασή μας
δεν είναι αόριστη προβολή κάποιου
αιτήματος, αλλά στηρίζεται
σε στοιχεία και
τεχνικές έρευνες επιστημονικά
καταρτισμένων
μελών της
παράταξής μας. Με βάση λοιπόν την κάλυψη
των αναγκών αλλά
και την εφικτότητα
του έργου διατυπώθηκε η συγκεκριμένη
πρόταση που
υποβάλουμε στο
Δημοτικό Συμβούλιο.
Συγκεκριμένα
προτείνουμε:
 Την
επέκταση της γραμμής του Μετρό προς το
Χαϊδάρι από το Σταθμό
είτε της
Ανθούπολης, είτε από τον σταθμό της
Αγίας Μαρίνας, είτε μέσω
Λεωφόρου Αθηνών,
συνδυαστικά ή μεμονωμένα βάσει των
αποτελεσμάτων
των αναγκαίων τεχνοικονομικών μελετών.
 Ο
νέος σταθμός του Μετρό να κατασκευαστεί
σε κεντροβαρικό σημείο
της πόλης επί
της Λεωφόρου Αθηνών στη συνάντηση των
συνοικιακών
ενοτήτων, Κέντρου
– Προφήτη Ηλία, Δάσους, Γρηγορούσας – Αϊ
Γιώργη
και Κουνελίων
πλησίον των κεντρικών οδικών αρτηριών
Αγωνιστών
Στρατοπέδου,
Γεωργίου Παπανδρέου, Κύπρου, Φαβιέρου
και Ρίμινι.
 Να
υπάρξει ταυτόχρονα πρόβλεψη υπέργειας
ή υπόγειας επέκτασης με
ενδιάμεσους
σταθμούς προς τον Σκαραμαγκά όπου εκεί
ως τερματικός
σταθμός στην
Πύλη εισόδου προς Αθήνα θα εξυπηρετεί
τον πληθυσμό
του Θριάσιου
Πεδίου αλλά και όλους τους επισκέπτες
από τη
Νοτιοδυτική
Ελλάδα προς την Πρωτεύουσα.
Με τις ως άνω
προτάσεις πιστεύουμε ότι εξασφαλίζεται
ικανοποιητική κάλυψη
των αναγκών του
Δήμου μας και παύει η ταλαιπωρία των
κατοίκων, η οποία
μάλιστα επιτείνεται
από το απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο της
συγκοινωνιακής
εξυπηρέτησης.
Οφείλουμε να επισημάνουμε χωρίς
ανταγωνιστική διάθεση
έναντι άλλων
Δήμων ότι είναι πρόκληση σε άλλες
περιοχές να υπάρχουν
Μετρό, Λεωφορεία,
Τρόλλευ ακόμη και Τραμ και στο Δήμο μας
μόνο
υποβαθμισμένες
λεωφορειακές γραμμές.
Πιστεύοντας ότι
θα εγκριθεί η πρότασή μας, αν και
γνωρίζουμε ότι όλα προς
τη Δυτική Αθήνα
είναι δύσκολα, διαβεβαιώνουμε ότι θα
στηρίξουμε μαχητικά
τον αγώνα
ενάντια στις δυσκολίες που μπορεί να
υπάρξουν. Είναι δεδομένη η
συμμετοχή μας
σε κάθε κίνηση και προσπάθεια για την
προώθηση του
σημαντικού
αυτού προβλήματος για
την πόλη μας.
Για τη Δημοτική
Παράταξη, «Χαϊδάρι Ξανά», Βαγγέλης Ντηνιακός

Ολόκληρη η πρόταση: