ΥΠΟΔΟΜΕΣΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Μπλέξαν οι γραμμές μας” κ. Χρυσοχοΐδη… Ας ξεμπλέξουμε τη Γραμμή Μετρό στη Λ. Αθηνών το 2023

του Κώστα Φωτεινάκη

«Εν αρχή είναι ο λόγος…» και ο λόγος είναι ότι τη «Γραμμή Νο 7 του ΜΕΤΡΟ “Χαϊδάρι – Άλιμος”, που προέβλεπε το προσχέδιο»1 του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, επί υπουργίας Γεωργίου Σουφλιά (Νέα Δημοκρατία), κανείς δεν την διεκδίκησε / υπερασπίστηκε την ώρα που έπρεπε, το 2009.

"Μπλέξαν οι γραμμές μας" κ. Χρυσοχοΐδη… Ας ξεμπλέξουμε τη Γραμμή Μετρό στη Λ. Αθηνών το 2023 3
Η Γραμμή 7 με κίτρινο χρώμα.

Αποτέλεσμα ήταν το τελικό Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Αττικής2, ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4277 ΦΕΚ Α’ 156/1.8.2014, να μη περιλαμβάνει τη «Γραμμή Νο 7 Χαϊδάρι – Άλιμος».

Από το 2009 μέχρι το 2014, ως ενεργός πολίτης και μέσα από τους φορείς που συμμετείχα3 α) Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. β) Δημοτική Κίνηση «Πολίτες σε Δράση» γ) ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ δ) ΜΕΤΡΟ ΔΥΤΙΚΑ έκανα μια μεγάλη προσπάθεια να ενημερώσω την πόλη του Χαϊδαρίου και να διεκδικήσει τη Γραμμή 7, αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφερα.

Έτσι εμείς στο Χαϊδάρι δεν «προκάναμε», «πρόκαναν» όμως άλλοι να απαιτήσουν νέες γραμμές του ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ ή να επεκτείνουν τις υφιστάμενες.

Η αλήθεια είναι ότι αργότερα και αφού είχε κλείσει το θέμα και είχε «πετάξει το πουλάκι», δηλαδή μετά το 2014, ορισμένοι «ανακάλυψαν την Αμερική», στην πραγματικότητα έκαναν ένα μη δημιουργικό «clopy paste» για τη Γραμμή 7 του ΜΕΤΡΟ.

Καλωσορίζω λοιπόν όσους αναφέρονται τα τελευταία χρόνια στην παρέα της Γραμμής 7 του ΜΕΤΡΟ και ιδιαίτερα τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο οποίος ως υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Δυτική Αθήνα, σε πρόσφατο άρθρο του στο ΧΑΪΔΑΡΙ ΣΗΜΕΡΑ4 με τίτλο «Επείγει η ενεργοποίηση του σχεδίου για τη μελέτη-κατασκευή της Γραμμής Mετρό στη Λ. Αθηνών», επαναφέρει προεκλογικά αλλά με θετικό τρόπο το θέμα.

Ελπίζω αυτή τη φορά να «προκάνουμε» και να διεκδικήσουμε με Μέσο Σταθερής Τροχιάς (ενδεχομένως με ΜΕΤΡΟ) τη σύνδεση5 – Χρηματιστήριο, – Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, – Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, – Δημαρχείο Χαϊδαρίου και Παλατάκι –  Αττικό Νοσοκομείο, – Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, – ΨΝΑ Δαφνίου, – Μονή Δαφνίου, – Βοτανικός Κήπος  Α.Ν. Διομήδους.

Με αφορμή τις βουλευτικές και τις δημοτικές εκλογές (8 Οκτωβρίου 2023) ας «προκάνουμε» αυτήν τη φορά.

ΠΡΟΤΑΣΗ: Να διεκδικήσουν οι φορείς της πόλης, τα κόμματα, οι δημοτικές παρατάξεις και οι πολίτες τη σύνδεση του Χαϊδαρίου με την Αθήνα με ΜΕΤΡΟ ή με Μέσο Σταθερής Τροχιάς6.

Κώστας Φωτεινάκης – [email protected]

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

  1. ΥΠΟΔΟΜΕΣ 2009 που επεξεργάζεται την γραμμή 7 http://ypodomes.blogspot.gr/2009/11/7.html
  2. Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Αττικής, ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4277 ΦΕΚ Α’ 156/1.8.2014 https://bit.ly/3Hyem5t
  3. Κώστας Φωτεινάκης «Η Γραμμή ΜΕΤΡΟ Νο7: Δάσος Χαϊδαρίου – Άλιμος, ο ποδηλατόδρομος στην Ιερά Οδό κ.ά. τινά», 2013 https://bit.ly/3WXSXZa
  4. ΧΑΪΔΑΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, 02.02.2023 https://bit.ly/40s4djv
  5. Α) Οι προτεινόμενοι σταθμοί είναι σωστοί αλλά δεν είναι αυτοί του 2009 Β) Η σύνδεση με τον Άλιμο δεν ισχύει στις μέρες μας γιατί «πρόκαναν» νωρίτερα με το ΤΡΑΜ.

Διευκρίνηση στην πρόταση «σύνδεση του Χαϊδαρίου με την Αθήνα με ΜΕΤΡΟ ή με Μέσο Σταθερής Τροχιάς»: Ο αρχικός σχεδιασμός του 2009,  «σύνδεση με ΜΕΤΡΟ – γραμμή 7», ίσως να χρειάζεται τροποποίηση και η σύνδεση να γίνει με ελαφρύ τραμ. Οι  συγκοινωνιολόγοι έχουν τον πρώτο λόγο.

04.02.2023

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button