Χαϊδάρι Σήμερα Χωρίς μετρό για 24 ώρες η Αθήνα

Του Δημήτρη Δελεβέγκου capital.gr

Με βήμα ταχύ σπεύδει η κυβέρνηση, Αύγουστο μήνα, να εφαρμόσει τη διακομματική τροπολογία για την επαναπρόσληψη περίπου 280 ατόμων στην πρώην Αττικό Μετρό εταιρεία λειτουργίας (ΑΜΕΛ) των οποίων οι συμβάσεις έληξαν από 1/1/2010 μέχρι και 31/12/2010.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, αυτές τις ημέρες η ειδική επιτροπή (επανα) προσλήψεων της ΣΤΑΣΥ (όπου ανήκει από το 2011 η ΑΜΕΛ) εξετάζει πυρετωδώς τους τίτλους σπουδών των “δικαιούχων”, οι οποίοι θα αποσταλούν για τυπικό έλεγχο νομιμότητας στο ΑΣΕΠ.

Η κινητικότητα αυτή έρχεται σε συνέχεια της πρόσκλησης που δημοσιοποίησε η ΣΤΑΣΥ 16 Ιουλίου βάσει της οποίας η συγκεκριμένη κατηγορία πρώην εργαζομένων θα πρέπει να υποβάλει αίτηση – υπεύθυνη δήλωση μέχρι την Παρασκευή 21 Αυγούστου.

Η αυγουστιάτικη κυβερνητική σπουδή για προσλήψεις δεν προκαλεί εντύπωση. Και αυτό εάν ληφθεί υπόψη ότι οι κ.κ. Σπίρτζης και Κατρούγκαλος την 1η Ιουλίου, την τρίτη ημέρα ισχύος της ολέθριας για την οικονομία τραπεζικής αργίας, υπέγραψαν (ΦΕΚ 1386, Β΄, 3.7.2015) την απόφαση για “την ένταξη κατά παρέκκλιση κάθε αντιθέτου ειδικής ή γενικής διάταξης, στις κενές οργανικές θέσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., σύμφωνα με την εκπαίδευση και την εμπειρία τους, εργαζομένων της πρώην ΑΜΕΛ ΑΕ των οποίων η σύμβαση έληξε από 1.1.2010 έως και 31.12.2010”.

Την υπουργική, δηλαδή, απόφαση που ξεκλειδώνει τις προσλήψεις στο μετρό.

Γιατί επαναπροσλαμβάνονται

Το 2010 η κυβέρνηση Παπανδρέου είχε προχωρήσει στην μη ανανέωση των συμβάσεων των συγκεκριμένων εργαζομένων επειδή είχαν προσληφθεί με κριτήρια αμιγώς ρουσφετολογικά, όπως είχε αποκαλύψει το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.

Δείτε εδώ την Έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή 

Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόσληψη, σε πολλές περιπτώσεις, προηγούνταν της αποστολής των βιογραφικών ή των συνεντεύξεων!

Σε άλλες πάλι περιπτώσεις, σε βιογραφικά των προς πρόσληψη ατόμων υπήρχαν χειρόγραφες σημειώσεις: “έχεις καμία θέση κατά νου;”, “την είδε ο πρόεδρος”.  Άλλωστε, σε σχετικό έγγραφο  σημαίνεται ο κωδικός του ψηφοφόρου, σε ποια περιοχή έχει ψηφίσει, αλλά και ποιος έχει δει τον προτεινόμενο προς πρόσληψη εργαζόμενο.

“Γιατί εγώ που εργάζομαι εδώ δέκα χρόνια από πού έχω μπει, από την πόρτα; Στον οργανισμό οι προσλήψεις δεν γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Οι διευθυντές της εταιρείας κάνουν γνωστό πόσους καινούργιους εργαζόμενους έχουν ανάγκη και οι ενδιαφερόμενοι το μαθαίνουν από γνωστούς που ενδεχομένως έχουν στην εταιρεία. Για παράδειγμα, άλλος γνωρίζει τον διευθυντή, άλλος έχει γνωστό τον συνάδελφο…” είχε δηλώσει το 2010 ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της ΑΜΕΛ Αντώνης Σταματόπουλος.

Έτσι, κατά τα τελευταία “μνημονιακά” χρόνια το ζήτημα της επιστροφής στο μετρό των πρώην εργαζομένων ήταν πρώτο στην ατζέντα των συνδικαλιστών της ΣΤΑΣΥ. Μέσω κινητοποιήσεων και πιέσεων σε βουλευτές και υπουργούς επιζητούσαν να αποκατασταθεί η εν λόγω…αδικία. Ταυτόχρονα, σημαντικός αριθμός των “απολυμένων” προσέφυγε στις υπηρεσίες επιφανών εργατολόγων, διεκδικώντας το δίκιο του. Ορισμένοι δικαιώθηκαν με τη δικαιοσύνη να διατάσσει την καταβολή αποζημίωσης (αλλά όχι την επαναπρόσληψή τους).

Σε κάθε περίπτωση, οι συνδικαλιστικές πιέσεις, ορισμένες δικαστικές δικαιώσεις και οι ελλείψεις σε προσωπικό που φέρεται να παρουσιάζει η ΣΤΑΣΥ σε συνδυασμό με τη διαχρονική σπουδή των πολιτευτών για διορισμούς, οδήγησαν στην υπερψήφιση, τον Δεκέμβριο του 2014, από σχεδόν όλα τα κόμματα (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ) του νομικού κειμένου για επιστροφή των απολυμένων στη ΣΤΑΣΥ.

Βέβαια, όπως αναφέρουν πληροφορημένες πηγές, ρόλο σημαντικό έπαιξε στην υπερψήφιση της τροπολογίας και το γεγονός ότι στην “ομάδα” των απολυμένων ανήκουν άτομα που συνδέονται με μπλε και πράσινους εργατοπατέρες, με τους τελευταίους να έχουν, εσχάτως, αλλάξει χρώμα…