ΥΠΟΔΟΜΕΣΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Όλα καλά στο Μετρό της Αθήνας;

Οι εργαζόμενοι του Μετρό έχουν “χτυπήσει πολλές φορές το καμπανάκι” για την έλλειψη ασφάλειας στον υπόγειο της Αθήνας, λόγω συστηματικής και πολύχρονης αδιαφορίας των υπευθύνων για τα προβλήματα λειτουργίας του μέσου που μεταφέρει 1,5 εκατομμύριο επιβάτες κάθε ημέρα. Πάντα όμως αντιμετωπίζονταν απαξιωτικά από κυβερνήσεις και διοικήσεις της Αττικό Μετρό, ίσως και από πολλούς από εμάς, απλά και μόνο γιατί ήταν “συνδικαλιστικά αιτήματα”. Όμως το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη φέρνει με τραγικό τρόπο στην επικαιρότητα τα προβλήματα που θέτουν, τα οποία είναι κοινά με αυτά του ΟΣΕ, όπως σημειώνουν. Τώρα ξαφνικά όλες οι προειδοποίησεις των εργαζομένων του ΟΣΕ, που μιλούσαν για κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος, απέκτησαν νόημα… Αλλά πολύ αργά δυστυχώς.

Η απεργία στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό γίνεται σήμερα Πέμπτη (02/03) από τις 6 το πρωί ως τις 12 το βράδυ προχώρησε το Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Αθηνών.

Η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ):

Το Σωματείο μας θρηνεί μαζί με όλη την κοινωνία για το τραγικό θανατηφόρο δυστύχημα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Δεκάδες συνάνθρωποι μας χάθηκαν και άλλοι τόσοι τραυματίστηκαν στον βωμό του ιδιωτικού κέρδους και της αδιαφορίας των υπευθύνων.

Χρόνια τώρα το σωματείο μας καταγγέλλει τεράστιες ελλείψεις σε υλικά, ανταλλακτικά, αναλώσιμα συντήρησης και για την τεράστια έλλειψη σε προσωπικό για όλες τις ειδικότητες λειτουργίας και συντήρησης, που αναγκάζουν το υπάρχον προσωπικό σε εξαντλητικά ωράρια εργασίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τα προβλήματα μας είναι κοινά με τον ΟΣΕ και όποιος δεν το παραδέχεται απλά εθελοτυφλεί. Για όλους τους παραπάνω λόγους θέλοντας το θανατηφόρο ατύχημα που έγινε να είναι το τελευταίο.

Διατρανώνουμε την αγανάκτησή μας και κηρύσσουμε
ΑΠΕΡΓΙΑ από τις 06:00 το πρωί έως τις 24:00 το βράδυ για την Πέμπτη 2/3/2023.

Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Train ανακοίνωσε νωρίτερα την αναστολή όλων των δρομολογίων, λόγω απεργίας σήμερα Πέμπτη.

Δείτε εδώ απόσπασμα από παλαιότερο άρθρο του “Χαϊδάρι Σήμερα” (Ιούλιος 2020, Σε κατηφορική πορεία το Μετρό της Αθήνας) σχετικά με τα προβλήματα του Μετρό της Αθήνας

Συντήρηση

Ειδικά οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα είδη προκαλούν σοβαρότατα προβλήματα στη συντήρηση και θέτουν εκτός χρήσης τα τρένα. Ενδεικτικά, στις 4 Μαρτίου 2020 το Σωματείο Εργαζομένων απαίτησε με απεργία “την αγορά ανταλλακτικών για να ξαναμπούν σε κίνηση όλοι οι συρμοί του Μετρό”. Άλλες πηγές εντοπίζουν το πρόβλημα κυρίως σε κακό προγραμματισμό σε ό,τι αφορά την αγορά ανταλλακτικών, που αποτελεί παθογένεια αρκετών ετών και αποδίδεται στους νόμους του Δημοσίου περί προμηθειών.

Έτσι, όπως είπε στο “Χαϊδάρι Σήμερα” τεχνικός της ΣΤΑΣΥ, που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του, τα συνεργεία συντήρησης καταφεύγουν σε διάφορες “πατέντες” για να κρατήσουν εν λειτουργία έστω και τον σημερινό μειωμένο αριθμό συρμών. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι, σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόσφατο ατύχημα της Γραμμής 1 στην Κηφισιά πρέπει να αποδοθεί στην προβληματική συντήρηση. “Πριν από λίγες ημέρες άλλο τρένο ακινητοποιήθηκε πάνω στις ράγες της Γραμμής 3 γραμμές και έτρεχαν να το απομακρύνουν, με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Οι βλάβες στα τρένα αυξάνονται και την ίδια ώρα είναι περιορισμένη η δυνατότητα της τεχνικής βάσης της ΣΤΑΣΥ να τα επισκευάσει ταχύτερα, λόγω έλλειψης κρίσιμων υλικών, όπως τροχοί. Αυτά έχουν αναπόφευκτα οδηγήσει σε μείωση της συχνότητας των δρομολογίων τα τελευταία χρόνια”, τονίζει.

Ειδικά για την Γραμμή 3, που μας ενδιαφέρει στην περιοχή μας, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τους 7 “διρευματικούς συρμούς”, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να κινούνται στο Μετρό αλλά και στο υπέργειο τμήμα του δικτύου, δηλαδή μπορούν να παίρνουν ρεύμα είτε από τις ράγες είτε από εναέρια καλώδια, ώστε να φτάνουν στο Αεροδρόμιο. Λοιπόν, επειδή υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών, δύο από αυτούς δεν εκτελούν δρομολόγια και η απουσία τους είναι εμφανής στην Αγία Μαρίνα και τους άλλους σταθμούς.

Καταργήθηκε η αυτοτελής οικονομική λειτουργία του Μετρό

Ο συνομιλητής μας δεν δέχεται ότι τα προβλήματα πηγάζουν από ελλειμματική οικονομική λειτουργία του Μετρό, αν και η εισιτηριο-διαφυγή κλέβει πόρους. Μας ενημερώνει ότι η ΣΤΑΣΥ αποδίδει τα έσοδά της στον ΟΑΣΑ και από εκεί “πέφτουν” στη δικαιοδοσία του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, το οποίο κάνει τους δικούς του λογαριασμούς και επιστρέφει στο Μετρό κλάσμα των χρημάτων του.

Πολύ ακριβό για να απαξιώνεται τόσο αστόχαστα…

Συμπέρασμα: Είναι εξαιρετικά απογοητευτικό το γεγονός ότι η ασκούμενη πολιτική στις υπόγειες σταθερές συγκοινωνίες και η συνακόλουθη έλλειψη φτηνών ανταλλακτικών ακινητοποιεί συρμούς αξίας εκατομμυρίων ευρώ, σε ένα υπόγειο μητροπολιτικό δίκτυο κόστους δισεκατομμυρίων ευρώ. Δυστυχώς δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποια σοβαρή πρωτοβουλία ώστε να αρθούν οι παραπάνω δυσλειτουργίες, εκτός ίσως από την περίπτωση που ιδιωτικοποιηθεί το Μετρό… Ο νοών νοήτω.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button