ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΕΙΔΗΣΕΙΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Χωρίς Κεντρική Αποθήκη Υλικών ο Δήμος Χαϊδαρίου! – Απαρχαιωμένες δομές διοίκησης

Όπως είχαμε υποσχεθεί, αναζητήσαμε απαντήσεις στα καυτά ερωτήματα που έθεσε ο γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου, Δ. Σταυρίδης, σχετικά με την προβληματική λειτουργία της Κεντρικής Αποθήκης του Δήμου Χαϊδαρίου, όπου γίνεται η διαχείριση υλικών μεγάλης συνολικής αξίας. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών, Π. Μοσχονάς, ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας και “έβγαλε ειδήσεις”.

Χωρίς Κεντρική Αποθήκη Υλικών ο Δήμος Χαϊδαρίου! - Απαρχαιωμένες δομές διοίκησης 2
Δημήτρης Σταυρίδης

Ο κ. Δημήτρης Σταυρίδης στην καταγγελία του είχε χαρακτηρίσει την υπάρχουσα αποθήκη υλικών σαν «κατ’ ευφημισμόν και μόνο» κεντρική αποθήκη. Έβαλε σοβαρότατα ζητήματα όπως ότι τα προμηθευόμενα είδη δεν καταγράφονται σε θεωρημένα βιβλία αποθήκης και δεν υπάρχει μηχανογράφηση για την παραλαβή, τον έλεγχο ροής, τη χρέωση και τη διακίνηση όλου του προμηθευόμενου υλικού. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως δεν υπάρχει καν ένας υπολογιστής για να διεκπεραιωθεί αυτή η δουλειά!

Απευθυνθήκαμε, λοιπόν, στον αρμόδιο αντιδήμαρχο, κ. Παναγιώτη Μοσχονά, ο οποίος παραδέχτηκε ότι στην ουσία “κεντρική αποθήκη” και ειδικοί αποθηκάριοι δεν υπάρχουν, εδώ και δεκαετίες όπως ανέφερε. 

«Ακολουθούμε την προβλεπόμενη διαδικασία»

Χωρίς Κεντρική Αποθήκη Υλικών ο Δήμος Χαϊδαρίου! - Απαρχαιωμένες δομές διοίκησης 4
Παναγιώτης Μοσχονάς

Για να έχουμε καθαρή εικόνα, αρχικά ρωτήσαμε τον κ. Μοσχονά για το ακριβές ποσό που βαρύνει τον ετήσιο προϋπολογισμό του Δήμου για τα κάθε είδους υλικά που προμηθεύεται. Μας είπε ότι δεν μπορεί να εκτιμήσει «πρόχειρα» το ύψος του ποσού αυτού, πάντως πρόκειται για μεγάλες ποσότητες από παντός είδους υλικά, εργαλεία, εξαρτήματα, πάγιο εξοπλισμό, ανταλλακτικά, αναλώσιμα  κ.ά., που χρησιμοποιούνται από το σύνολο των υπηρεσιών του Δήμου.

Σε παρατήρηση του δημοσιογράφου μας, Γιώργου Παπαπαναγιώτου, ότι -σύμφωνα πάντα με τα καταγγελλόμενα του κ. Σταυρίδη- τα προμηθευόμενα είδη δεν καταγράφονται σε θεωρημένα βιβλία αποθήκης ως εισερχόμενα και ότι δεν υπάρχει κεντρικός έλεγχος για τη χρέωση, τη διάθεση και την ανάλωσή τους, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος υποστήριξε πως από τη νομοθεσία δεν είναι υποχρεωμένοι να τα τηρούν. Αντίθετα το δημόσιο λογιστικό προβλέπει τον θεσμό της αρμόδιας τριμελούς επιτροπής και του πρωτοκόλλου παραλαβής, ενώ παράλληλα τηρείται το Μητρώο Παγίων.

“Αναζητούμε χώρο για Κεντρική Αποθήκη”

Στη συνέχεια της συζήτησης ο κ. Μοσχονάς παραδέχτηκε πως ο Δήμος μας δεν διαθέτει Κεντρική Αποθήκη, αλλά σε όποιες υπηρεσίες του υπάρχουν χώροι, αποθηκεύονται υλικά και στη συνέχεια διανέμονται προς χρήση στις αντίστοιχες υπηρεσίες και εργαζομένους. 

Υποστήριξε όμως πως η σημερινή διοίκηση του Δήμου καταβάλει προσπάθεια για εξεύρεση ενός κατάλληλου χώρου, που θα είναι κεντρικός, λειτουργικός και οικονομικός. Κάτι τέτοιο όμως, προς το παρόν, δεν φαίνεται εφικτό, καθώς δύο ακίνητα που έχουν εντοπιστεί δεν έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές και χρειάζονται αρκετά χρήματα για τις εργασίες αναβάθμισης. «Θα ήταν λειτουργικός ένας κατάλληλος χώρος, αν υπήρχαν οι προϋποθέσεις», μας είπε χαρακτηριστικά και επισήμανε την οικονομία εργατοωρών που θα προέκυπτε.

Πρόσθεσε και άλλα πρακτικά ζητήματα: «Την πίσσα ή την άμμο πού θα την αποθηκεύσεις;». Ανέφερε ακόμα πως ο Δήμος μας δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό για να απασχοληθεί σε μια τέτοια δομή, πχ αποθηκάριους.  

Κλείνοντας ο κ. Μοσχονάς εξέφρασε την άποψη πως οι προηγούμενες δημοτικές αρχές θα μπορούσαν να είχαν απαλλοτριώσει κατάλληλο οικόπεδο και να έκτιζαν σε αυτό μια Κεντρική Αποθήκη. “Όμως τότε είχαν βάλει άλλες προτεραιότητες”, κατέληξε.

Να τελειώσουμε τις απαρχαιωμένες δομές διοίκησης

Η συζήτηση με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο ήταν διαφωτιστική και ανέδειξε σε όλη την έκτασή του ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας, το οποίο αφορά εκατοντάδες χιλιάδες αν όχι εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.

Τολμούμε εδώ να αναφέρουμε παλιότερα περιστατικά κλοπών από δημοτικές αποθήκες, που έφταναν στην Αστυνομία, αλλά -όσο τουλάχιστον μαθαίναμε- δεν κατέληξαν σε καταλογισμό ποινικών και διοικητικών ευθυνών. Αν είναι αλλιώς, ας μας διαφωτίσει κάποιος αρμόδιος από τον Δήμο.

Είναι σαφές ότι το ζήτημα της διαχείρισης υλικών και της Κεντρικής Αποθήκης πρέπει να απασχολήσει τη διοίκηση του Δήμου και το Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς πολιτικά πυροτεχνήματα. Ο πολίτης δικαιούται εξασφάλιση των χρημάτων του, τα οποία πληρώνει για τις δημοτικές υπηρεσίες, με σύγχρονες μεθόδους λογιστικού, που η τεχνολογία διαθέτει. Ως πότε θα βρισκόμαστε στην τραγελαφική κατάσταση της “κεντρικής διαχείρισης υλικών” σε σκόρπια δωματιάκια, εδώ κι εκεί;

Περισσότερα:

– 5 «καυτά» ερωτήματα για την Κεντρική Αποθήκη του Δήμου Χαϊδαρίου

– Να απαντήσει ο Δήμος στα σοβαρότατα ερωτήματα για την Κεντρική Αποθήκη των υλικών του

– «Δε θα μας φιμώσετε κύριε Δήμαρχε»

     

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button