“Κάθε πρωί μποτιλιάρoμαι στο φανάρι των Διυλιστηρίων”

 

Δεν μιλάμε για έναν τοπικής σημασίας δρόμο, αλλά για μια Εθνική Οδό, η οποία εκτός από ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα εξυπηρετεί και μια από τις πιο αναπτυγμένες βιομηχανικά περιοχές της, με χιλιάδες εργαζόμενους να τον χρησιμοποιούν πρωί και μεσημέρι. Κάθε πρωί, λοιπόν, στον κόμβο των Διυλιστηρίων, στον Ασπρόπυργο, συμβαίνει ένα μεγάλο μποτιλιάρισμα. Η Εθνική φρακάρει από αυτοκίνητα σχεδόν μέχρι το Δαφνί και οι εργαζόμενοι που πάνε στη δουλειά τους υποφέρουν. Πάνω κάτω τα ίδια και το μεσημέρι, με την επιστροφή.

“Κάθε πρωί μποτιλιάρομαι στο φανάρι των Διυλιστηρίων, ως πότε πια… Γράψτε κάτι!”, είναι το μήνυμα αναγνώστριας που έφτασε στην εφημερίδα μας. 

Για το καθημερινό πρόβλημα φταίει η ύπαρξη φαναριού στον κόμβο αυτό, που διακόπτει τη ροή της Λεωφόρου. Μεταξύ 07.00 και 08.00, λοιπόν, υπάρχει το αδιαχώρητο. Και τώρα, με τη βενζίνη στα ύψη, το σταμάτα – ξεκίνα πονάει διπλά.

Ο τροχονόμος που τοποθετούνταν κάποτε εκεί για να ελέγχει την κυκλοφορία εμφανίζεται αραιά και πού. Το πιο απίθανο είναι ότι το φανάρι, ενώ κατά τη μεγαλύτερη ώρα αιχμής λειτουργεί δημιουργώντας τις ανασχέσεις, κάποιες άλλες ώρες που δεν έχει τόση κυκλοφοριακή πίεση τίθεται εκτός λειτουργίας, αφήνοντας ελεύθερη την κίνηση στην Εθνική! 

Στο περίμενε… 

Οριστική λύση στο πρόβλημα θα δώσει η κατασκευή των του υπερ-κόμβου Σκαραμαγκά. Πρόκειται για το έργο των τριών ανισόπεδων κόμβων στην ευρύτερη περιοχή του Σκαραμαγκά. Μετά από πολύχρονη περιπέτεια και καθυστερήσεις, πέρυσι την άνοιξη το έργο “αναθερμάνθηκε” με στόχο να δημοπρατηθεί από την περιφέρεια Αττικής μέχρι τις αρχές του τρέχοντος έτους. 

Με συμπληρωματική εφαρμογή του Νέου Νόμου για τις Δημόσιες Συμβάσεις 4412/2016 το Υπουργείο Υποδομών κήρυξε τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις που απαιτούνται, το κόστος των οποίων φτάνει τα 4 εκατ.ευρώ και έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής.

Η κατασκευή των κόμβων Σκαραμαγκά είναι ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα όλης της Αττικής και ειδικά για την κίνηση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από τον Πειραιά και την Λεωφόρο Αθηνών. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 45 εκατ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και την Λεωφόρο Αθηνών, ενώ θα ολοκληρωθεί και η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος του Αιγάλεω, κλείνοντας οριστικά ένα μαύρο κεφάλαιο στην ιστορία των οδικών έργων της χώρας, το οποίο για χρόνια βάλτωνε στους μηχανισμούς της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται :

  • Η κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου «Σκαραμαγκά».
  • Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου «Ναυπηγείων», ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τη σύνδεση της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως (Σχιστού) με την οδό Παλάσκ.,
  • Η βελτίωση του ανισόπεδου κόμβου «Σχιστού» μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως – Σχιστού.
  • Η ολοκλήρωση του Ημιδιανοχθέντος τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (Δ.Π.Λ.Α.) σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου, από το πέρας του κατασκευασμένου και ήδη σε λειτουργία τμήματος της Λεωφόρου, μέχρι τα όρια του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά (συμβολής της Δ.Π.Λ.Α. στην Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου), καθώς και τα απαιτούμενα έργα συλλεκτήρων όμβριων και αποχέτευσης, οδοφωτισμού, σηματοδότησης, σήμανσης – ασφάλισης, πρασίνου.

Μέχρι πότε θα χρειαστεί να περιμένουμε;

Περισσότερα εδώ:

– “Ξεθάφτηκε” ο Υπερ-Κόμβος Σκαραμαγκά! Καταλυτικό ρόλο έπαιξε το “Χαϊδάρι Σήμερα”

– ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια

– Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου: Μετατρέπεται σε Αυτοκινητόδρομο το τμήμα Δαφνί-Ελευσίνα;