Ουτοπία η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών; Ίσως όχι και τόσο, τελικά… Δείτε τι σχεδιάζει η κυβέρνηση

Κάθε φορά που γράφουμε για μια παρέμβαση στη Λ. Αθηνών, όπως πρόσφατα σχετικά με την δημοπράτηση πεζογεφυρών στο Παλατάκι και το Δάσος, ξυπνάει στο διαδίκτυο μια «στοιχειωμένη» επιθυμία της πόλης: Η υπογειοποίηση της μεγάλης Λεωφόρου, που θα έδινε τεράστια ανάσα στο Χαϊδάρι, κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική.

Το ίδιο ακριβώς επαναλήφθηκε στις ηλεκτρονικές μας σελίδες πριν λίγες μέρες. Κάποιοι θεώρησαν ατελέσφορη δαπάνη τις πεζογέφυρες ζητώντας υπογειοποίηση και άλλοι ειρωνεύτηκαν ότι αυτά είναι ανόητα «όνειρα θερινής νυκτός».

Όμως ένας αναγνώστης μας, ο «αλίευσε» από την Καθημερινή (2 Αυγούστου 2017) ένα άρθρο με τίτλο «500 εκατ. για υπογειοποιήσεις δρόμων στην Αττική» και δημοσίευσε στην ιστοσελίδα μας το παρακάτω σχόλιο:

Να υπογειοποιηθεί και η Λ. Αθηνών που περνά από το Χαϊδάρι και να συνδεθεί με το νέο έργο για τον κόμβο Σκαραμαγκά. Δύο μόνο πεζογέφυρες στη Λ. Αθηνών δεν λύνουν το πρόβλημα. Αυτό άλλωστε ήταν και αίτημα της σημερινής δημοτικής αρχής όταν ήταν αντιπολίτευση.

Πράγματι ο Νίκος Ρουσάνογλου έγραψε στην «Καθημερινή» ότι δρομολογούνται στο Λεκανοπέδιο της Αττικής τα προσεχή χρόνια έργα υπογειοποιήσεων μεγάλων οδικών αρτηριών και συναφών παρεμβάσεων, που αναμένεται να ξεπεράσουν σε κόστος τα 500 εκατ. ευρώ! Συγκεκριμένα θα γίνει, η βύθιση της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος σε δύο σημεία, συνολικού μήκους τριών χιλιομέτρων, από το Φάληρο έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Ακόμη, υπογειοποίηση σχεδιάζεται και σε άλλο ένα τμήμα της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος και συγκεκριμένα σε μήκος επίσης της τάξεως των τριών χιλιομέτρων από την παραλία του Αλίμου (μετά τη σύνδεσή της με τη λ. Αλίμου) μέχρι το ύψος του Ελληνικού, στο ύψος της μαρίνας.

Έργα όπως η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, που ξεκινά τους επόμενους μήνες, θα αλλάξουν την όψη της παραλίας, σημειώνει η «Καθημερινή». Στη δυτική Αθήνα;

Στόχος των κυβερνητικών σχεδιασμών είναι να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής και να περιοριστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. Ελληνικό) τα εν λόγω έργα συνδέονται με νέες μεγάλες παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.

Και εδώ το ίδιο!

Τους ίδιους ακριβώς λόγους επικαλούνται και όσοι ζητούν υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών, η οποία με 8 λωρίδες κυκλοφορίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες της Αθήνας και δέχεται πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πολλά. Το μόνο θεωρητικό κώλυμα είναι ότι εδώ βρισκόμαστε στη δυτική Αθήνα και όχι την παραλιακή. Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να αποτελεί επιχείρημα για μια αριστερή κυβέρνηση σαν τη σημερινή και ας μην ξεχνάμε ότι οι πιο θερμοί υποστηρικτές του έργου αυτού ήταν οι Πολίτες σε Δράση, από την εποχή που ηγείτο της παράταξης ο Δημήτρης Βίτσας, κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης.  

Η πρόταση του πολεοδόμου Γρηγόρη Διαμαντόπουλου για μικρό υπόγειο κόμβο στη Λ. Αθηνών, Παλατάκι. (Από το xpolis.blogspot.gr.)

Χαρακτηριστικά, έγραφε η δημοτική παράταξη στις 30-11-2009:

«Για να επιτευχθεί η ενότητα του χώρου στο Χαϊδάρι απαιτείται υπογειοποίηση της λεωφόρου τουλάχιστον σε ορισµένα κρίσιµα σηµεία όπως το νέο Δηµαρχείο (σύνδεση Γρηγορούσας – Κέντρου), το παλιό Δηµαρχείο, όπου επιτυγχάνεται η ενότητα οικιστικού ιστού µε Στρατόπεδο και Νοσοκοµείο και τέλος στην Γ. Παπανδρέου (επικοινωνία ∆άσους – Κουνελίων). Αντίστοιχη ανάγκη υπάρχει και σε άλλα σηµεία όπως στο ∆αφνί.» (περισσότερα εδώ
 
Αν υπάρχει πολιτική βούληση και χρήμα για υπογειοποίηση 6 χιλιομέτρων στην παραλιακή, γιατί να μην επιμείνουμε για αντίστοιχη μεταχείριση σε μικρότερη κλίμακα στην περιοχή μας; Ίσως το πρώτο που χρειάζεται είναι να πάψουμε να το θεωρούμε εμείς οι ίδιοι σαν ουτοπία και όνειρο θερινής νυκτός. Οι κυβερνητικές προθέσεις μας δείχνουν το δρόμο…
Μ.Χ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
Ατύχημα στη διασταύρωση Λ. Αθηνών και Γ. Παπανδρέου (φωτό αρχείου)