Ένας βρεφονηπιακός σταθμός που κατάντησε «ανατολικό ζήτημα»

Διαβάζοντας τη λίστα με τα θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου της 26 Σεπτεμβρίου είδαμε στην τρίτη θέση της ημερήσιας διάταξης το ζήτημα του κλειστού Βρεφονηπιακού του Άνω Δάσους, που έχει μείνει γνωστός στο πανελλήνιο σαν «κρεμαστός βρεφονηπιακός». Νομίσαμε ότι ήρθε η ώρα επιτέλους να αποδοθεί αυτός από τον ΟΑΕΔ στον Δήμο Χαϊδαρίου. Κάναμε όμως λάθος. Στην πραγματικότητα ήταν ένας ακόμη κρίκος σε μια αλυσίδα κακών χειρισμών και καταστροφικής τακτικής του Οργανισμού, τη στιγμή που ο Δήμος μας τον ζητάει για να τον θέσει σε λειτουργία.

Το άλυτο, λοιπόν, ζήτημα με τον βρεφονηπιακό σταθμό της οδού Βεργίνας, στο Άνω Δάσος, δυναμικότητας 80 παιδιών, συζητήθηκε για άλλη μια φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα την ενδεχόμενη παραχώρηση του από τον ΟΑΕΔ προς το Δήμο μας. Ωστόσο δεν προέκυψε κανένα νέο…

Η είσοδος του σταθμού 3 μέτρα πάνω από τον δρόμο! Σαν εναλλακτική προτείνεται η κατασκευή εισόδου αριστερότερα από την εικονιζόμενη, από το πάνω μέρος του σταθμού, στην οδό Ακροπόλεως.

Ο επικεφαλής των Πολιτών σε Δράση, Θοδωρής Σπηλιόπουλος τόνισε πως παρότι έχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που ολοκληρώθηκε το έργο, ο παιδικός σταθμός δεν λειτούργησε ποτέ, αφήνοντας πάρα πολλά παιδιά εκτός σταθμού ή σε συνθήκες ασφυξίας σε άλλες μονάδες. Για το λόγο αυτό ζήτησε άμεση λύση.

«Δημόσιο εναντίον δημοσίου – Κράμερ εναντίον Κράμερ»

Για το πολεοδομικό θέμα, που αφορά την είσοδο στον Σταθμό, μια και αυτός βρίσκεται 3 μέτρα πάνω από το υπάρχον επίπεδο της οδού Βεργίνας, αναφέρθηκε στην πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, για τη δημιουργία πρόσβασης (σε πρώτη φάση), εισόδου στο σταθμό από την οδό Ακροπόλεως και ειδικότερα από τη συμβολή της με την οδό Βεργίνας. Κατά τη γνώμη του οποιαδήποτε λύση είναι αποδεκτή και πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα. Πρόσθεσε πως αν δε γίνει αποδεκτή και από τις δύο πλευρές η εναλλακτική λύση εισόδου, ο Δήμος θα πρέπει να απευθυνθεί  στην Περιφέρεια για την κατασκευή του δρόμου. Ζήτησε ακόμα να ξεκαθαριστεί ποιος θα αναλάβει τη φύλαξη του και πρέπει να υπάρξει ανοιχτή αλληλογραφία με τον ΟΑΕΔ. «Δημόσιο εναντίον δημοσίου. Κράμερ εναντίον Κράμερ», είπε χαρακτηριστικά. Εξέφρασε ακόμα την άποψη πως η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου δεν ήθελε να τον λειτουργήσει. Η σημερινή το επιθυμεί και το προσπαθεί, όμως έχουν χαθεί τρία χρόνια. Στο σημείο αυτό κάλεσε την Πολιτεία να παρέμβει και να βοηθήσει τους δύο φορείς του Δημόσιου να τα βρουν μεταξύ τους, γιατί αυτά που την πληρώνουν, σε τελική ανάλυση, είναι τα παιδιά.

Κώστας Ασπρογέρακας: «Υπάρχει και η μελέτη Τερζάκη»

Από την πλευρά του ο Κώστας Ασπρογέρακας υπενθύμισε πως το οικόπεδο αυτό ανήκε στον Δήμο Χαϊδαρίου και μεταγράφτηκε κατά το παρελθόν στον ΟΑΕΔ, με την υπόσχεση πως θα κτιστεί ο παιδικός σταθμός και θα παραχωρηθεί αργότερα στο Δήμο. Τόνισε πως υπάρχει μια πολλή προσεγμένη μελέτη του Πολιτικού Μηχανικού Γιώργου Τερζάκη για το πώς μπορεί να γίνει αυτός ο δρόμος. «Σήμερα δυστυχώς φτάσαμε να γίνουμε θέατρο σε όλα τα κανάλια», είπε με θυμό, με τα δεκάδες ρεπορτάζ που παίζονται στα δελτία ειδήσεων γι’ αυτό το θέμα. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, απαίτησε να κλείσει οριστικά το ζήτημα. «Το οικόπεδο ήταν του Δήμου και το κτήριο κατασκευάστηκε από τον ΟΑΕΔ, που είναι ένα κομμάτι του κράτους. Έχει μια ιστορία. Να παραχωρηθεί στο Δήμο οριστικά και αμετάκλητα.

Τελικά το θέμα της διεκδίκησης του παιδικού σταθμού της οδού Βεργίνας ψηφίστηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Παραθέτουμε το σχετικό δημοσίευμα της έντυπης εφημερίδας μας, που ήταν πρωτοσέλιδα στο φύλλο Σεπτεμβρίου 2017.

«ΚΡΕΜΑΣΤΟΣ» ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ  

 Χορτάριασε ο παιδικός σταθμός, θριαμβεύει η γραφειοκρατία
10 χρόνια παραμένει κλειστός ο νεότευκτος βρεφονηπιακός στο Άνω Δάσος! 2,5 εκατ. ευρώ  «στον κουβά», 80 παιδάκια χωρίς σταθμό.

Ο βρεφονηπιακός Σταθμός της οδού Βεργίνας, στο Άνω Δάσος, έχει γίνει διάσημος στο πανελλήνιο χάρη στα σπαρταριστά σκετσάκια των «Ράδιο Αρβύλα», γιατί ενώ είναι σχεδόν ολοκληρωμένος εδώ και 10 χρόνια, κανένας δεν μπορεί να μπει μέσα. Τον κατασκεύσαν με μια είσοδο 3 και πλέον μέτρα πάνω από το υπάρχον επίπεδο του δρόμου! Έτσι 2,5 εκατομμύρια ευρώ βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα και 80 παιδάκια χωρίς σταθμό.

Το κτήριο ανήκει σήμερα στον ΟΑΕΔ και ο Δήμος Χαϊδαρίου τον ζητάει μάταια εδώ και χρόνια. Να τι είπε σε πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος: «Δεν βλέπω πρόθυμους τους υπευθύνους του ΟΑΕΔ να κάνουν βελτιώσεις στο εσωτερικό του, για να δούμε εμείς τι θα κάνουμε με το δρόμο. Υπάρχει ζήτημα για το αν μπορεί να ολοκληρωθεί η οδός Βεργίνας. Τεχνικά είναι πάρα πολύ δύσκολο να σηκωθεί, γιατί υπάρχει πρόβλημα με το νταμάρι από κάτω και δεν ξέρουμε αν μπορεί να πατήσει σε τέτοιο έδαφος. Υπάρχει σκέψη να γίνει η είσοδος από το πλάι, με αντιστήριξη. Πιστεύω πως μόνο αυτό θα μπορέσει να λύσει το πρόβλημα της πρόσβασης. Μετά θα πάμε στο επόμενο στάδιο για να δούμε τι θα προβλέπει η προγραμματική σύμβαση»

Ο ορισμός της καταστροφικής αρχιτεκτονικής

Γυρνάμε πίσω στο 2006, όταν ξεκίνησαν από τον τότε Οργανισμό Εργατικής Εστίας τα έργα για τον νέο Βρεφονηπιακό, ενώ η οδός Βεργίνας δεν είχε κατασκευαστεί. Τότε κανένας από τους αρμόδιους μηχανικούς δεν προβληματίστηκε για την έλλειψη πρόσβασης στην είσοδο του σταθμού και δεν έβαλε σαν προαπαιτούμενο για την έναρξη των εργασιών την ανύψωση του δρόμου («απορρόφηση» κονδυλίων να γίνεται…). Σήμερα οι ίδιοι μηχανικοί θέτουν ως προαπαιτούμενο της απόδοσης του κτηρίου στον Δήμο την κατασκευή του δρόμου!

Τι έφταιγε για τον κατασκευαστικό παραλογισμό; Το οικόπεδο είναι ακατάλληλο, λόγω της υπερβολικής κλίσης του. Γι’ αυτό υπερύψωσαν στα χαρτιά την οδό Βεργίνας, ώστε να εξισορροπηθεί η κλίση. Μετά έκαναν διαδοχικές μάντρες αντιστήριξης και θηριώδεις επιχωματώσεις για να στήσουν πάνω τον σταθμό!

Το έργο αυτό μπορεί να θεωρηθεί σαν ορισμός της καταστροφικής αρχιτεκτονικής. Διότι ενώ σε όλο τον προοδευμένο κόσμο μιλούν για προσαρμογή των κτηρίων στο περιβάλλον, εδώ έγινε το αντίθετο! Ασκήθηκε κανονική βία στο τοπίο με ακραίες τεχνητές ανυψώσεις… «Αετοφωλιά» τον χαρακτήρισε ένας παλιός πρόεδρος του ΟΕΕ, μόλις τον αντίκρισε! (βλέπε φωτό εξωφύλλου)

Το έργο σχεδόν τελείωσε, μα η τεχνική εταιρεία που τον κατασκεύαζε χρεοκόπησε. Στο μεταξύ, έληξε και η οικοδομική άδεια. Ο σταθμός, λοιπόν, έμεινε κουφάρι. Έκτοτε το Χαϊδάρι έγινε χλεύη των καναλιών και κάθε Σεπτέμβρη στην οδό Βεργίνας παρελαύνουν οι κάμερες για να βλέπει το πανελλήνιο τον «κρεμαστό βρεφονηπιακό» και να διασκεδάζει.